Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo collega-growers,

    vanaf heden pen ik hier een kweekverslag neer, wat men eerste zal worden, over eveneens men eerste kweek.
    Ik heb na wat research gekozen voor northern lights , naar verluid een strain die nogal wat kan hebben en dus geen slechte keuze voor een beginner, hoop ik .
    Ik had enkele feminized zaden en enkele auto feminized zaden in huis gehaald, de gewone had ik een 3-tal weken geleden ontkiemd en de auto een dikke week terug.
    Even had ik ze, zoals zoveel denk ik, achter de raam gezet, en bij onvoldoende licht onder een simpel Tl-lampje.
    even wat foto's van de toestand toen

    DSC07069.jpgnorthern 2.jpgnorthern 1.jpg

    Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik voldoende tijd had om de tuin voor te bereiden om ze daarheen te verhuizen.
    Het plan is om de twee auto's in potten op te kweken en de andere in volle grond.
    De auto's zitten momenteel nog in een klein potje, maar eens ze wat gegroeid zijn zet ik ze in 20L potten. ze staan beschut van het heftigste weer in een plastiek tentje, open weliswaar dat er ook wat wind doorheen kan spelen.
    DSC07092.jpg
    Voor de andere heb ik een redelijk grote kuil gegraven. De aarde die uit de kuil kwam heb ik helemaal losgemaakt en vermengd met een deel aarde waar brandnetels groeiden.
    Daarna de bodem van de kuil ook helemaal omgespit en dan een laagje compost ingedaan en terug afgevuld.
    Vervolgens heb ik de jonge plantjes op hun permanente plaats gezet.
    Als veiligheidsmaatregel tegen men kat en die van de buren heb ik er voorlopig een kippegaasje rond gezet.

    Dit is het resultaat van men inspanning
    DSC07091.jpgDSC07088.jpgDSC07085.jpg

    Ziezo nu zijn jullie meteen up-to-date en ik hoop van jullie dat te houden ook!

    Graag had ik jullie adviezen , kritische bedenkingen en goede raad gekregen om mijn eerste kweek tot een succesvol einde te brengen.

    Al meteen had ik ook een vraag voor jullie, ik had gelezen hier op het forum dat koper slakken weghoud? Ik heb nog dunne koper leiding liggen, als ik deze in spiraalvorm op de aarde rond de stam van me plant leg, zou ik deze beesten dan op afstand kunnen houden? Ik heb namelijk al gezien dat ze welig tieren in men tuin, maar ik ben niet zon fan om dingen uit te roeien :s

    Groeten en tot snel

    Last edited by Bongool; 25 June 2013, 17:23. Reden: saaie titel :p

    #2
    Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

    hey bongool!

    Ziet er allemaal prima uit! ik zou de volgende keer kunststof bloempotten gebruiken.. is met overpotten veel handiger ja en slakken houden inderdaad niet van koper dus je oplossing met de koperleiding lijkt me goed..

    ga je ook nog wat met voeding doen? of je grond nog een beetje upgraden?

    heel veel succes !

    \ps. ff een groter lettertype aub

    Comment


      #3
      Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

      ok thx voor de tip :p

      uh wel qua voeding weet ik het niet echt.
      Moet ik ze extra voeding geven in volle grond? wat raad je me aan?
      Eventueel had ik gedacht aan van die korrels die ze rozen geven maar ik ben een leek op dat gebied, het moet vooral low-cost blijve en liefst organisch indien mogelijk.

      Comment


        #4
        Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

        hey

        je planten halen zelf al wel de nodige voeding uit de grond maar je haalt betere resultaten als je je grond wat verrijkt.

        Ik denk dat dit een handige link voor jou is, ik ben ook een beginner en het heeft mij goed geholpen

        http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=77226

        In de groei is vooral stikstof belangrijk ( N) dus je zou wat brandnetelgier kunnen maken, voor de rest heb ik wilgengier gemaakt ( bevordert de wortelgroei) en je zou wat knoflookgier kunnen maken ter preventie van beestjes.. als je daarnaast wat rozenvoeding/tomatenvoeding neemt dan heb je een prima grondje

        succes ermee

        ROEG

        Comment


          #5
          Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

          ow,.... watskebeurd met die stok dwars door het voetenwerk van de jongedame....

          dat zwaard mag er weer uit, die plantjes zijn sterk genoeg om de wind op te vangen, krijgen ze lekkere dikke stammen van...


          succes voor de rest, we houden het in de gaten


          __________________________________________________ ______________

          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


          sigpic

          Comment


            #6
            Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

            Bedankt allebei voor jullie tips, de stokjes haal ik er meteen weer uit.
            Ik zal me nog wat verdiepen in het maken van gier.

            keep you posted.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            ziezo, stokjes verwijderd en meteen ook koperen ring geplaatst.

            Comment


              #7
              DSC07095.jpgDSC07094.jpg

              Comment


                #8
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oh heb even voor je rondgekeken het kan duiden op overvoeding hoop dat je er wat aan hebt

                Comment


                  #9
                  Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                  bedankt nogrow, ja enigszins wel een geruststelling. En idd verder is er niks, of nog niks te zien.
                  Overvoeding...ik had ze wel eerst in potgrond staan voor ze naar buiten gingen, maar heb ze niets extras gegeven buiten het beetje compost op de bodem van de kuil die ik gegraven had.

                  alvast bedankt voor je reactie.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                    Zolang je geen verkleuring waarneemt is er niet zo veel aan de hand. Waarschijnlijk krullen ze naar boven omdat ze de lamp als het ware willen 'omarmen'.
                    sigpic

                    Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

                    Comment


                      #11
                      Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                      hey tu seng ook bedankt voor de reactie, maar ze staan buiten sinds gisteren. en deed de ontdekking toen ik thuis kwam van het werk daarnet. deze middag was er nog niets aan de hand.

                      Comment


                        #12
                        DSC07099.jpgDSC07097.jpgDSC07096.jpg

                        Hopelijk kunnen jullie mij van advies voor zien.

                        Ik had daarstraks al wat plantenvoeding aangeschaft met npk 8-8-8, en bevat ook de verschillende sporenelementen. Ik heb echter nog niets toegediend tot ik zeker ben of het wel nodig is.
                        Ik heb geen Ph meter , is er een andere mogelijkheid om de ph van de bodem te meten? bijv met testkit voor zwembad of iets dergelijks?
                        Zoniet schaf ik mij asap een aan, lijkt me hoe langer hoe belangrijker.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                          Vervelend Bongool ik kan je ook moeilijk helpen.. heb ook geen verstand van ziektes en voedingstekort, ik duim voor je

                          Comment


                            #14
                            Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                            Dank je voor de bezorgdheid nogrow, ik had al een topic geplaats bij bladproblemen en nuttige info gekrege van LR2.
                            Het had vermoedelijk te maken met de verplaatsing van binnen naar buiten, een paar dagen afwachten en dan post ik wel een update met de vorderingen.
                            hopelijk positieve

                            tot gauw.

                            Comment


                              #15
                              Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                              Deze dagen is het extra waem geweest en je plantjes staan voor t eerst buiten staat er wind in de tuin en ect. Heeft er mee temaken als er geen wind staat kan jou kleine plantje de warmte (mischien) niet aan krijgt ie stress van maar overleefd gewoin maar het kan ook zijn als wat hier boven wordt gezegd dat het kleinw plantje voeding tekort komt nooit eerder last van gehad en ik gebruik zelg gevoede aarde van canna speciaal voor de kweek zit eigelijk genoeg voeding in voor de plant
                              Legalize it

                              Comment

                              Bezig...
                              X