Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

    Ja zal ik doen als je plaats hebt voor deze gekken.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #77
      Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

      Graag gedaan, natuurlijk heb ik een kweekverslag Bij mij verliep ook alles van een leien dakje tot een week voor oogst van de ene plant toprot toesloeg & de andere geen Lowryder maar Northern Light bleek te zijn

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...)-eerste-kweek
      This is how we chill from '93 till.

      Comment


        #78
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

        Comment


          #79
          Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

          Hoi JD,

          Vandaag niet al teveel animo om een update te maken...*sigh*
          Maar ik wil jullie hem niet onthouden.
          Zoals jullie merken is de stemming echter somber. Niet geheel want zoals steeds is er wel goed nieuws ook!

          Anyway,
          Deze zaterdag is m'n NL1 onthoofd en is het nu dus officieel een scrog. Mijn vermoeden is dat mijn kat zich een keer gewaagd heeft aan een sprong van ergens op, naar het lager gelegen scrog net. Met als gevolg dat, het gedeelte dat boven het net groeide, nagenoeg helemaal was afgeknakt.
          Na wat eerste hulp met tiewraps en spalken, deed ze het na een paar uur weer aardig. Alles ging weer rechtop staan en het leek wel bij te trekken.
          Echter de vreugde was van korte duur, want de hele zondag hingen de meeste blaadjes eraan wat slap en deze avond was het nog erger (ik vermoed door de toch wel erg verstoorde sapstroom)
          Bijgevolg dat ik het deel chirurgisch heb verwijderd en de wond heb gedicht met kaarsvet. Alles in de scrog ondervond van het hele gebeuren echter geen last en groeit lustig verder, ben ik dan ook blij om. De top heb ik momenteel in een pot met grond gestoken(zelfde samenstelling als de andere potplanten), bij wijze als experiment. Misschien komt er nog wat van.
          IMG_0428.jpgIMG_0440.jpgIMG_0454.jpgIMG_0450.jpgIMG_0448.jpgIMG_0446.jpgIMG_0451.jpg

          Verder heb ik weer een soort van open tentje gemaakt voor de andere auto's en de Big Bud zodat deze tijdens de bloei ook enigzins beschut staan van de ergste omstandigheden.
          Auto 1 lijkt hersteld en is nog flink opgeschoten , auto 2 blijft het goed doen. Beide zijn ze aan de bloei begonnen.
          Big Bud gaat haar naam eer aan doen , ze bloeit nog niet maar groeit als een speer. Dit met meerdere hoofdtakken op zelfde hoogte, zonder te toppen overigens, wat een apart zicht oplevert.
          NL 2 is echt een struik aan het worden.

          En tot slot miss USA, 5 weken bloei doen haar goed. Ze dikt verder aan en ruikt overheerlijk.
          plaatje van de hoofdtop op 11/8
          IMG_0429.jpg

          Comment


            #80
            Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

            Dat is een chirurchische ingreep Bong, just like Rambo...fijn dat je scrogg weer verder gaat.
            Mooi dat de afs in de bloei gaan, en de BB zn best doet. Maar ben erg benieuwd hoe
            Madam USA zich ontwikkelt, ik vind haar prachtig met een mooie bladerstructuur, wil
            ook even ruiken tot laters makker
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

            Comment


              #81
              Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

              Da's inderdaad balen, maar uiteindelijk is het slechts 1 plant. In de buitenkweek gebeurd er altijd wel iets onverwacht.
              Liever 1 plant minder door een kat dan heel je scrogg door toprot!
              En in moeilijke tijden heb je altijd Miss USA om je te troosten wat een mooie plant!

              p.s. is dat kaarsvet een eigen creatieve inbreng of is het iets wat meer growers doen?
              This is how we chill from '93 till.

              Comment


                #82
                Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                Zoals beloofd zijn hier de plaatjes

                NL1 (scrog net is 100x100 cm, waarvan driekwart reeds gevuld)
                DSC07999.jpgDSC07998.jpgDSC07997.jpg
                NL2 ( 130 cm hoog, 120 cm breed)
                DSC08001.jpgDSC08000.jpg
                BB(125 cm hoog)
                DSC07994.jpgDSC07993.jpg
                Auto 1( hersteld, 110 hoog)
                DSC07995.jpg
                auto 2 (80 cm hoog)
                DSC07996.jpg
                Het nieuwe tentje
                DSC07992.jpg
                En tot slot speciaal voor jullie, nogmaals een optreden van Miss USA!(de kleinste , 60 tal cm hoog, hoofdbud meet er 25 van)
                DSC08014.jpgDSC08013.jpgDSC08007.jpgDSC08006.jpgDSC08005.jpgDSC08002.jpg.

                @urholiness: Klopt helemaal wat je zegt. Doch elk verlies doet pijn, zeker na de liefde en tijd die je erin steekt .
                En idd onze amerikaanse dame is echt wel een lekkertje.
                Over dat kaarsvet, het is iets wat ik ook hier weer vond op JD. Vele malen gelezen dat het werd gebruikt, echter niet altijd even succesvol.
                Ik las laatst ook nog een stukje over vaseline door LR2, wat eenzelfde werking heeft qua sealing, maar wel uv doorlaat, met als gevolg het een betere schimmelvertraging heeft. Ik koos voor kaarsvet omdat de vaseline die hier voor handen was, qua viscositeit niet in aanmerking kwam.
                @De oerhippie: Geweldig dat enthousiasme makker! Hoop dat je er nu weer een weekje tege kan. Ze gaat nu week 6 in.

                Laters

                Comment


                  #83
                  Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                  M'n stoeltje blijft bezet, we mogen niet klagen wat het weertje betreft, daar doen de planten goed aan.
                  Hoe zit het met de voeding, hoe lang is de bloeitijd van haar? Je tentje staat perfect en ik zeg de
                  groeten aan je hondje makkertdieren zijn m'n beste vriend laters
                  The seeds of today are the flowers of tomorrow

                  Comment


                    #84
                    Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                    Jups ik zit ook nog op het puntje van mijn stoel.
                    Geniet met volle teugen van de show.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #85
                      Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                      Dit jaar met slecht weer planten gescheurd , heb maar even een tube Lac Balsam gekocht !!open gescheurde stammen zo snel mogelijk tyrap erom alles afdekken met lac balsam !!! www.compo.be Ziet er goed uit BONGOOL !!! en mooi verslag !!!! grtz budha

                      Comment


                        #86
                        Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                        Haha leuk die volgers!

                        @hippie: de usa had ik gratis gekregen. Gezien het een zaadje betreft waarvan ik niet weet welk soortje het is, enkel amerikaans en nieuw, heb ik geen idee van bloeitijd. Qua voeding is zij diegene die nooit extra groeivoeding kreeg, enkel wat ik in men grond mengsel had meegegeven als extra's. Dit omdat ik verrast werd door haar snelle bloei. Ik wist dus ook niet dat het om een AF ging.
                        Even terug wezen kijken in m'n foto's, en zij is bovengronds sinds 26/05/2013. Voorbloei sinds 04/07, echte bloei reeds een paar dagen later, ze was toen nog ong 20 cm. We zijn nu de zesde week bloei ingegaan dus ik acht nog wel een weekje of 3, ik houd het alleszins nauwlettend in de gaten.
                        Qua bloeivoeding heb ik het na wat opzoekwerk op enkelvoudige gehouden(voor een eerste buitenkweek redelijk goedkoop en makkelijk te krijgen). Wat wil zeggen dat ik beendermeel heb vermalen en opgelost in water voor extra P tijdens de eerste weken van de bloei(dit eenmalig toegediend op 20/7). Op 26/7 kreeg ze patentkali opgelost in water mee, en dit nogmaals op 9/8. Telkens kreeg ze dit met regenwater, en tussendoor enkel regenwater. Nu geef ik de resterende weken enkel nog water.
                        De groeten werden gedaan aan de viervoeter . Jep men dieren zijn me heilig!
                        @Escargot: Hehe bedankt, ik hoop althans op een happy end.
                        @budha: Bedankt voor de interesse en voor de tip, is gegraveerd in het achterhoofd

                        gz

                        Comment


                          #87
                          Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                          Geduld is een mooie deugd zo blijkt, kweken een mooie hobby, ...
                          IMG_0481.jpgIMG_0474.jpg
                          Nog even ...

                          Comment


                            #88
                            Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                            Huppakeeee doe maar alsof het niets is.

                            Ik kan dit door mijn scherm ruiken...
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #89

                              Comment


                                #90
                                Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

                                Wat een luxe probleem....

                                ik wil dat ook, ik zit pas op bloeidag 5 ehhh over 5 minuten 6...

                                Mijn planten ruiken alleen, als ik ze ff onzedelijk betast...
                                Jammer....*snik*
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X