Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

    Look's good suc6..

    Greetings

    Comment


      #32
      Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

      Hey blue6erry en B2N,

      bedankt voor jullie reactie. Dat water met melk mengsel heb ik al vaker gelezen hier op het forum. Daaruit heb ik geconcludeerd dat het soms niet, of niet goed werkt.
      ook moet je het bijna om de 2 dagen herhalen, wat ik best veel vindt. Nu heb ik de blader en stam bespoten met een zwaveloplossing van Bayer.

      hierbij de foto's van de planten. Sommige bladeren hebben wat residu van de zwaveloplossing, kan dat kwaad ?
      de hoofdtoppen heb ik ook voor de tweede keer getopt. binnenkort ga ik ook enkele zijtakken toppen zodat het mooie boompjes blijven
      IMAG1988.jpgIMAG1990.jpgIMAG1991.jpgIMAG1993.jpg
      residu, groepsfoto, foto van boven foto van zijkant

      Comment


        #33
        Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

        Mooi man, dat residu is volgens mij niet erg. Dat is toch juist nodig om meeldauw te bestrijden lijkt mij?

        Je hebt het toppen ook uitgevonden

        Comment


          #34
          Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

          Als je maar niet te vaak topt zorgt weer voor onnodige stress, maar ook voor mooie kerstbomen,.

          Greetings

          Comment


            #35
            Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

            Hey Cookaap,

            Dat toppen gaat prima zo hoor ! Ik hoop ze zo kort en breed te laten worden.
            Ik hoop in ieder geval de meeldauw op afstand te houden. Zou ik dit preventieve spuiten moeten blijven herhalen ?
            Als ik de planten zo zie hebben ze er ook niet echt last van volgens mij.

            later..

            Comment


              #36
              Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

              wijs besluit , spuiten die hap , doen we niet graag maar soms moet je wel !!! veel suc6 met je kweek verder !!!!

              Comment


                #37
                Last edited by Hortuz; 23 June 2013, 21:50.
                sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                    @blue6berry @max390,
                    ik heb de plant tot nu toe 2x getopt, kan ik al problemen verwachten, of is dit echt bij veelvuldig toppen ?
                    Ik was van plan om over een aantal weken de zijtakken ook een keer te toppen, toch maar niet doen dan ?

                    @budha54 @hortuz,
                    spuiten doe ik natuurlijk ook niet graag, maar preventief spuiten is altijd beter dan genezen.
                    ik heb ze ook gespoten na de warmste dagen, toen was het rond 18 graden en een donkere dag. Ik zie ook geen bladproblemen naast de residu.
                    zou het preventief spuiten om de zoveel tijd herhaald moeten worden ? en om de hoeveel dagen/weken zou dit dan zijn ?

                    later....

                    Comment


                      #40
                      Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                      Als het weg is niet meer spuiten, gewoon goed in de gaten houden.

                      Volgens Bayer; indien nodig herhaal de behandeling tussen 10 en 14 dagen.
                      sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                      Comment


                        #41
                        Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                        hey Hortuz,

                        De planten hebben nog nooit meeldauw gehad, alleen de wilde bramen, die woekerend in de kas groeien (en voor camouflage zorgen) hebben er wat last van.
                        Daarom heb ik de planten alvast preventief bespoten, zodat de planten minder snel vatbaar zullen zijn voor deze schimmel.
                        Moet ik dus gewoon over 2 weken weer preventief spuiten, of moet ik volgende keer pas spuiten als ik meeldauw constateer op de planten ?

                        Comment


                          #42
                          Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                          Dan is preventief wel nodig ja maar met niet te veel denk, overdaad schaadt, zou die bramen in de buurt van je plantjes ook gelijk meepakken

                          http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/...oe-je-ertegen/
                          Last edited by Hortuz; 24 June 2013, 00:31.
                          sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                          Comment


                            #43
                            Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                            Yeah, haha..als er nog een goed sproeisysteem in die kas hangt zou ik zeker de omgeving van je wietbak ook meenemen, of 1000L maken en de hele kas behandelen.
                            Meeldauw is een schimmel, en verplaatst zich door de lucht, als die bramen vol zitten straks, ga je die wiet niet schoon houden.
                            Als je eenmaal meeldauw op je plantjes hebt, kom je er moeilijk weer af eh..als ze straks bloeien kun je niet meer goed spuiten, want de toppen hou je liefst droog.

                            Zo lang je geen bloei hebt, kun je nog van alles doen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                              @Hortuz @QnQ

                              om alle bramen mee te pakken wordt lastig, maar is wel mogelijk.
                              zou het ophangen van zwavelverdampers ook nuttig zijn ? die heb ik nog wel wat liggen.
                              anders koop ik zo'n grote 5 liter kan met verdunbare zwavel waar ik wel 1000 liter mee kan maken, en vernevel ik die met een (hogedruk) spuitkar over de planten.
                              zo een:
                              images.jpg

                              Comment


                                #45
                                Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                                Als je al zwavelverdampers hebt liggen, zou ik die zeker gebruiken.
                                (ik neem aan dat een zwavelwolk daar niet te veel opvalt, er zullen wel meer kassen staan denk ik)
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X