Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

    Dit jaar heb ik voor het eerst een soort van buitenkweek.
    Ze staan deels overdekt, maar de lucht waait er wel door, zodat de stammen dikker worden en er verse lucht toegevoerd wordt.
    Ik heb gekozen voor Jack Herer's waarvan ik er 5 heb gezaaid, en er drie weken terug ook vijf zijn uitgekomen.
    Helaas heb ik daar geen foto's van, de foto's die ik heb zijn van nu.
    De vijf planten zijn na een weekje groeien (zonder belichting) in de grond gezet.
    Ze staan samen in ongeveer 500 liter aarde, verrijkt met de nodige (mest)stoffen.

    Wel heb ik een paar vragen:
    -Staan de planten niet wat bleek ? (wel krijgen ze afgezuurd water, of regenwater).
    -Kan ik deze planten het beste scroggen voor een egaler oppervlak ?
    -kunnen ze laat in het jaar nog goed afbloeien ?

    Hier de foto's van hoe ze er nu bijstaan
    IMAG1872.jpgIMAG1873.jpgIMAG1874.jpg

    Later..

    #2
    Re: mijn eerste buitenkweek

    leuk forum

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste buitenkweek

      ziet er goed uit maar mag ik vragen waarom dat kunstwerk op de grond?..

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste buitenkweek

        Wat is dat kunstwerk? En waarom? Je verstikt de grond met al dat plastic.
        Waarom zuur je jouw water af? In aarde, al helemaal 500L is dat niet nodig.
        Je kunt je planten het beste scroggen, ja.
        En nee, jack herrers zijn waarschijnlijk te laat qua bloei om ze lekker vol te laten worden zonder rot.
        Bedenk je ook dat er niet iedere dag een reactie zal komen. Zoals op de meeste fora.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste buitenkweek

          Je had de titel ook wat interessanter kunnen maken Daan.
          Eerste kweek daar zijn er al 100 van, dus daar zou mijn oog niet zo snel op vallen.

          "5x Jack Herrer in 500L
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: mijn eerste buitenkweek

            ha,

            bedankt voor jullie reacties.
            op de grond ligt bevloeings mat, geen plastic (dat witte wel, alleen dat ligt een klein beetje rond de stam op licht te reflecteren)
            de bevloeings mat is zodat de grond door zonnestraling niet te snel uitdroogt, en onkruid niet te snel groeit.
            de 500 Liter aarde komt van een tuinder, het was afgewerkte grond. waarom zoveel weet ik ook niet.
            ik heb ze in het begin wat water moeten geven, omdat de blaadjes slap gingen hangen (warme kas, net overgepoot).
            als de wortels wat meer groeien hebben ze niet zo veel water meer nodig (vochtige aarde).
            sorry van mijn reactie, en idd, de titel is niet echt aantrekkelijk, foto's volgen nog.

            Later...

            Comment


              #7
              Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

              IMAG1887.jpgIMAG1888.jpgIMAG1909.jpgIMAG1890.jpg

              Hey,

              De planten zijn de laatste dagen flink gegroeid met dit mooie weer.
              Ook heb ik ze al getopt, dit kan toch al wel ? ze begonnen al veel zijscheuten te krijgen namelijk.
              De eerst foto's geven ook een klein aanzicht van de kas waar ze in staan.
              Als jullie tips of opmerkingen hebben zou ik ze graag horen.


              later...

              Comment


                #8
                Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                Wow, mooi plekkie. Daar kun je wel meer dan een kilootje oogsten, mits je goed kunt ventileren tijdens de bloei.
                Hoge LV en stilstaande lucht zijn probleem nr.1 als je in een kas kweekt. Hangt er ventilatie/ afzuiging ?

                Ze gaan over een maand of drie wel tegen het dak groeien waarschijnlijk eh...dat wordt nog wel een paar keer toppen en buigen.
                Tips ?
                Ja, haal dat glas weg, je gaat er een keer met je tengels in grijpen, en het heeft totaal geen nut.

                Succes, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat vorderen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                  hey QnQ,

                  Bedankt voor je interesse.
                  Stroomvoorziening heb ik wel, dus ik denk dat ik een grote ventilator ga plaatsen, alleen dat gaan wel problemen geven met geluid ben ik bang. Over hoe ik het ga aanpakken denk ik nog wel even na, dat moet wel goed komen. Als ik iets heb gemaakt, laat ik jullie dat wel horen.
                  Dat glas was voor toen de plantjes nog een stuk kleiner waren, voor het geval het witte stuk plastic er niet op zou waaien. Ik zal het dalijk wel even weghalen, is dat probleem ook meteen verholpen.
                  Ik hoop ook dat ik hier een leuke oogst vanaf kan halen, hier ga ik natuurlijk ook mijn best voor doen.
                  Zou verduisteren wat uithalen op deze plek ?

                  Ik hou jullie op de hoogte....

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                    Ben benieuwd
                    Succes!

                    Comment


                      #11
                      Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                      succes ben benieuwd
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                        Je mag blij zijn met zoon locatie! prachtig

                        ik ga je volgen

                        Comment


                          #13
                          Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                          Leuk dat jullie allemaal zoveel interesse tonen !
                          Nu had ik alleen nog wel een vraag: zou verduisteren goed mogelijk zijn op mijn locatie, en scheelt dat erg veel qua opbrengst, tijd en eventueel toprot ?
                          Toch heeft mijn plekje wel een paar nadelen hoor als de bramen afsterven wordt het wat zichtbaarder, en ook loopt er af en toe een verdwaalde wandelaar langs. Deze zouden, als ze erg dichtbij komen en goed gaan kijken en zoeken iets kunnen zien. Waarschijnlijk herkennen ze de planten dan toch niet, en denken ze dat het net als de rest onkruid en brandnetels zijn. (Dat hoop ik dan)

                          Later..

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                            pottekijkers zijn denk ik geen probleem. Een maat van me kweek al een aantal jaar enorme planten in zijn tuin direct naast een school en is nog nooit aangehouden of iets. Het kan natuulijk wel pech zijn als die ene wandelaar net een naaiertje is. Je kan er voor de zekerheid wel een grote struik voor planten maar je moet even rekening houden met het licht dan.

                            verduisteren? dat hoeft toch niet bij een buitenkweek of staat er een lantaarnpaal naast?

                            Comment


                              #15
                              Re: 5 x Jack Herer, 500 liter kas kweek.

                              Ik denk ook dat de kans erg klein is dat iemand het gaan zien of er verder op ingaat.
                              Met verduisteren bedoel ik dat ze eerder gaan bloeien, er is geen licht in de buurt oid.
                              Nog Bedankt dat je even reageerde.

                              Later...

                              Comment

                              Bezig...
                              X