Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 verschillende autoflowers op een balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 verschillende autoflowers op een balkon

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allen,

    Mijn dames zoals deze er nu, na 14 dagen bij staan:

    Pic15.jpg

    Een Quick Fruit, Easy Bud, AK-47 en Royal Dwarf, deze laatste, zoals u kunt zien, doet haar naam eer aan.


    2 Juni j.l ben ik begonnen met ontkiemen in een Propagator Pro, op de vensterbank voor het raam:

    Pic58.jpg

    Na 4 dagen was dit het resultaat:

    Pic1.jpg

    Ik heb ze zo nog een paar dagen laten groeien en vervolgens vorige week zondag verpot. Tegelijk heb ik andere potten gevuld met andere zaden. Wat zonnebloemen, papaver, kerstomaat, oost-indische kers en nog wat tijm, pepermunt, rozemarijn en bieslook.
    De 1e keer, dus ben benieuwd wat het wel overleeft en wat niet. Voorlopig gaat het goed en zie ik ook bij de andere zaden leven ontstaan. Al moet ik toegeven dat ik ontzettend veel zaden heb geplant. Straks kom ik ruimte tekort

    Pic2.jpgPic4.jpg

    Zo hebben ze de hele week gewoon buiten op het balkon gestaan en ze hebben elke avond een beetje water gekregen. Ze staan nu een beetje beschut tegen de wind, maar houden zich goed.

    Pic8.jpg

    Dit zijn nog niet de definitieve potten. Die worden vandaag gevuld en dan gaan ze allemaal tegelijk naar hun vaste pot.
    Ik heb gekozen voor 7,1L potten. Of dit voldoende is zal blijken.

    Beginnersfouten maak ik graag en verwacht ook helemaal niets. Al zal ik uiteraard wel mijn best doen om er iets van te maken.
    Ondanks dat ik wat laat met alles gestart ben, zie ik toch overal leven en dat doet me goed.
    Heb me gisteren even goed laten voorlichten over de voeding voor de overige beplanting en ben hier inmiddels ook al redelijk ingelezen over voeding voor mijn dames. Voorlopig krijgen ze nog geen voeding. Daar wilde ik pas mee beginnen als ze wat groter zijn.

    De Easy bud (links) en Ak-47 vertonen allebei wat misvorming:

    Pic20.jpgPic23.jpg

    Daar maak ik me verder geen zorgen over. Ik zie vanzelf wat er van komt. Ze zijn nog jong. Het gaat langzaam, maar gestaag. Zelfs de Royal dwarf, waarvan ik dacht dattie het niet zou doen is opgekomen en gaat goed.

    IMG-20130612-WA0001.jpgPic24.jpg

    Vanmiddag weer lekker aan de slag. Ik heb van de andere zaden ook nog een aantal in de Propagator pro ontkiemt en die zijn klaar om een eigen plekje te krijgen.
    De plantenman gaf me gisteren gelukkig ook nog 12 van die wegwerppotjes mee. Uiteraard nadat ik de rekening betaald had .
    Zo hoop ik genoeg potten te hebben voor mijn balkonische plantentuin.
    Ik heb via mijn werk aan grote platen plexiglas kunnen komen, die kan ik nu mooi voor de dames gebruiken, zodat ze toch van de zon kunnen genieten, maar tegelijkertijd uit de wind staan.
    Foto's volgen uiteraard.

    Leven in de overige brouwerij, stom van mezelf is dan wel weer het feit dat ik vergeten ben te labelen.. ik heb nu dus geen enkel idee wat wat is...

    Pic61.jpgPic46.jpgPic44.jpgPic43.jpgPic65.jpgPic47.jpg

    Ik zeg: enjoy allen, growse en rookse!

    Coizzz

    #2
    Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

    lekker bezig!

    dat labelen vergeet ik ook dikwijls ,.. tis echt spijtig, maar nix aan te doen
    ik denk dat je je soortjes aan het einde makkelijk uit elkaar kan houden, nu is dat simpelweg niet te doen

    die 7 liter potten lijken mij ruim voldoende voor een mooie balkonplant, je wilt ook nog naar buiten kunnen kijken


    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon (Update 19-6)

      Goedemiddag Allen,

      Na 17 dagen vanaf het moment dat de zaadjes ingestopt zijn, waarvan 10 dagen buiten, staan ze er netjes bij:

      Pic70.jpg

      Ze zijn wat gestrekt, maar ik denk te weten hoe dat komt. Te lang in de propegator en het licht niet gebruikt. Al lees ik daar niet bijster veel positiefs over. Volgend jaar eerder de kweekkas uit en maar direct in de grote pot.
      Dat overpotten was een link klusje overigens. Had ik flink overschat. De grond in de tijdelijke potjes was vrij droog en de plant had nog nauwelijks wortels ontwikkeld zodat er weinig 'oude' potgrond mee naar de nieuwe pot ging. Ze leven nog, dus het schijnt toch gelukt te zijn.
      Ook volgend jaar dan eens wortel en bloeistimulator gebruiken. Al zit ik over die laatste nu al te twijfelen om het wel of niet te gebruiken. Autoflowers schijn je niet te hoeven bijvoeren. Ik denk zelf dat de AK-47 geen autoflower is en dus zou voeding wel op zijn plaats zijn..
      Nog iets om over na te denken en verder over te gaan inlezen. Al zal ik wel tempo moeten maken, voor ik het weet is het te laat.

      Dan hebben we ook het overige groeisel nog staan. Een week later zaden geplant en ook hier is groei te zien:

      Pic69.jpgPic68.jpgPic67.jpg

      Van de (miniatuur) zonnebloem en kerstomaatjes heb ik inmiddels nog veel meer staan.. Er komt een moment dat ik potjes te weinig heb en plantjes zal moeten gaan uitzetten in de wilde natuur hier (stadspark ).

      Dat was em voor deze keer.
      Ik zeg: Tot de volgende!

      Coizzz

      Comment


        #4
        Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

        Die propagators zijn nutteloos, maar daar was je al achter.
        Je krijgt er altijd strekkers in, da's geen groei, maar overbodige spaghetti.
        Bloeivoeding heb je eventueel pas nodig als je toppen ziet, da's niet nu.
        Nu hebben ze niets nodig dan water en zon.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

          ja die verdomde labels , snap hoe dat voelt maar werkt wel !!

          Comment


            #6
            Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Nu hebben ze niets nodig dan water en zon..
            Dan moet ie wel gaan schijnen...

            Oorspronkelijk geplaatst door budha54 View Post
            ja die verdomde labels , snap hoe dat voelt maar werkt wel !!
            Van sommigen weet ik inmiddels wat het is. Labels liggen klaar voor de rest. En mocht ik er tochnog naastzitten, kan ik altijd wisselen..

            Comment


              #7
              Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

              Zo, nog geen 24h na de vorige update, nog maar wat foto's genomen. Nu meer met meer detail.

              Het is nu wel heel duidelijk te zien dat ze enorm gestrekt zijn en ik had bij het verpotten juist het idee dat ik ze al diep genoeg had gepot. Nog niet diep genoeg waarschijnlijk.
              Ik kan me voorstellen dat ze op deze manier wat vatbaarder voor windvlagen zijn, maar zijn er verder nog nadelen aan?

              Zoals te zien doen ze (dat is nog maar af te wachten heb ik inmiddels geleerd) het oke.

              AK47
              Pic71.jpgPic72.jpg

              Easy Bud
              Pic73.jpgPic74.jpg

              Quick Fruit
              Pic75.jpgPic76.jpg

              en last but not least: Royal Dwarf
              Pic77.jpgPic78.jpg

              Verder niets te liegen hier,
              ik zeg: Later!

              Coizzz

              Comment


                #8
                Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                Voor autoflower ziet dat er niet goed uit hoor...
                Hoort niet te strekken en stammetje hoort al dikker te zijn.
                Waar staan ze onder?

                Comment


                  #9
                  Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                  Ze staan buiten hoop ik ? Strekken doen ze alleen als ze niet genoeg licht krijgen (en teveel water soms).
                  Buiten komt het wel goed, lekker een beetje in de wind, krijgen ze sterke benen van.
                  Eventueel kun je een bergje grond om de stam leggen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                    Allereerst: dank voor jullie meedenken!

                    Ze staan sinds het verlaten vd propagator alleen maar buiten. In de kweekkas heb ik ze te lang en te nat ingehouden. Nu buiten krijgen ze minimaal water en regen kan er niet direct bij, want ik zit op de 1e verdieping met overhangende balkons. Alleen als de wind uit een hoek komt wil het nog weleens nat worden, maar dat is vrij zelden. Veel wind wordt hier veelal toch vertraagd door de bomen en overige hoogbouw.

                    Wat het licht betreft kan dat kloppen. Het balkon bevind zich op het westen, dus vanaf omstreeks 13.00 tot 18.30 kunnen ze in de volle zon staan. Kunnen, want wil ik dit verslag af kunnen maken, moet ik er ook een beetje voor zorgen dat ze niet geript gaan worden. En dat is hier, helaas een peuleschil. Er wordt al jaren hier gewaarschuwd voor woninginbraken en het komt voor dat zelfs woningen op de 4e en/of 5e etage doelwit zijn! Zowel voorlangs als langszij is er redelijk veel voetgangersverkeer, vooral medebewoners met hond of boodschappenkarretje, maar toch staan ze een beetje bedekt opgesteld achter de metalen schotten. Deze houden ook een beetje van het lantaarnlicht tegen 's nachts en overdag zorgen ze zoveel mogelijk dekking tegen overige nieuwsgierigen. Als ik ze elke dag moet gaan verplaatsen, zou dat alleen maar stress bij ze kunnen opleveren, dus ik laat ze gewoon staan waar ze nu staan. Zon kan erbij als die schijnt op de juiste tijdstippen en niet iedereen kan meegenieten van de groei.
                    Uiteindelijk krijgen ze dus minder zon dan wellicht gewenst is. Ik zal het met de mogelijkheden die ik heb moeten doen.

                    Dat bergje rond de stam is een goed idee. Ga ik zo direct toepassen. De pot van de RD kan nog verder opgevuld worden, wellicht reikt de aarde dan wel hoog genoeg. Misschien werkt het, misschien niet. Leren = experimenteren las ik in iemands handtekening en daar sluit ik me helemaal bij aan. Nu ben ik niet van plan om het wiel opnieuw uit te vinden, maar elke omstandigheid is anders en vereist andere aanpak en aldoende leert men.

                    Zoals gezegd wordt hoort een AF niet te strekken, maar ze doen het toch. Is dat dan een foutje in de genetica van het zaad of doe ik het niet goed? Dat ze toch strekken zie ik meer als een leerfoutje. Ik heb nog zaden over, en zit te dubben of ik er nog 1 of 2 ga laten ontkiemen binnenkort om het verschil in levende lijve te kunnen zien. Dan ontkiem ik ze ook niet in de kas en gaan ze na ontkiemen direct een grote pot in en naar buiten.
                    Voor de eventuele extra informatievoorziening: de RD en EB komen van RQS, de QF van AC Genetics en de AK47 is 1 van de 3 gratis zaadjes bij bestelling meegeleverd. Allen zijn besteld bij wietzaadjes.nl als ik mij niet vergis. En bij mijn allereerste poging 4 zaadjes te laten ontkiemen zijn er ook 4 opgekomen en zoals ik hier op het forum nog weleens tegenkom kan dat ook anders zijn. Beginnersluck, zullen we maar zeggen. En of ik dat ook heb straks als ze geslacht tonen zien we dan wel weer. Stiekem hoop ik op een mix, want dan kan ik goed vergelijken....

                    Gegroet!

                    Coizzz

                    Comment


                      #11
                      Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                      mooi verslag hoor
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                        mooi bezig doe zo verder zou ik zeggen

                        grtz
                        grtzz..

                        Comment


                          #13
                          Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                          En zo verder gaan we met nog meer foto's

                          Heb er wederom de Canon 650D voor gebruikt, maar nu met 70-200 L erop...
                          Zie hier het resultaat (ze zijn inmiddels afgestoft hoor )

                          RD
                          Pic79.jpg
                          AK47 (het is net een helikopter zo.....)
                          Pic80.jpg
                          EB
                          Pic81.jpg
                          QF
                          Pic82.jpg


                          Tevens is er goed nieuws aan de andere kant. De oost-indische kers doet het ook goed:

                          Pic83.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                            Goedemiddag allen,

                            Er is weer een week voorbij. Mooie tijd voor een foto update.
                            Een 4-tal weken verder nu, waarvan 3 lekker buiten.

                            AK47
                            Pic84.jpgPic85.jpg

                            Royal Dwarf
                            Pic86.jpgPic87.jpg

                            Easy Bud

                            Pic88.jpgPic89.jpg

                            Quick Fruit
                            Pic90.jpgPic91.jpgPic92.jpg





                            Ook de overige ontkiemingen gaan iets opleveren.
                            Van Links naar rechts (naar alle waarschijnlijkheid!): Kerstomaat, Oost-indische kers, Zonnebloem en een onbekende.


                            Pic93.jpgPic94.jpgPic95.jpgPic96.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: 4 verschillende autoflowers op een balkon

                              hey, mooi verslagje! Ik ga binnenkort ook wat experimenteren met autoflowers, maar dan in een grow box. Goed dat jij je fouten er zo duidelijk bij zet, dan kunnen wij ervan leren

                              succes nog!

                              (en mmm, oost-indische kers = lekker!!)

                              Comment

                              Bezig...
                              X