Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn kweekverslag 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn kweekverslag 2014

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.
    Ik heb dit jaar besloten om weer plantjes neer te zetten. De laatste keer is toch 3 misschien zelfs 4 jaar geleden, benieuwd hoe ik het er vanaf breng.
    Ik heb 2 soorten, 8 plantjes in totaal. 6 dagen geleden begonnen met ontkiemen in sproudpads. Alle 8 zijn uitgekomen, er zat 1 zorgen kindje bij, maar het ziet er naar uit dat zij alleen een laatbloeiertje was.
    Ze staan allemaal in kleine zwarte plastic potjes. Morgen begin ik met overzetten in de 11liter pot.
    Nu over de soorten! 5 zijn Diesel Kush (Kulu) de resterende 3 zijn AK 47 (Huismerk Dutch Headshop). De 3 AK's komen bij mij op het balkon te staan, ik woon 3 hoog dus ik maak me niet zo'n zorgen over diefstal.
    De 5 Diesel Kush komen bij mijn ouderlijk huis te staan. Daar kom ik per week toch wel 1 a 2 keer, dus kan ik ze goed in de gaten houden.

    Als ik een mooi plekje kan vinden ergens in een bos ofzo dan wil ik er nog een paar Guerilla neerzetten.
    Als ze gestolen worden, sucks to be me. Staan ze er nog, lucky me En misschien als ik de plek nog heb zet ik bij mij op het balkon een 4e neer. Dat zou dan wel een kleinere soort moeten zijn.

    Voor de zekerheid heb ik beide buren even gevraagd of hun er mogelijk iets op tegen zouden hebben. Of als de plantjes in de bloeien staan en je ruikt wat. Gelukkig had geen van de 2 er totaal geen problemen mee

    Hier wat foto's vab hoe het er op dit moment uitziet. Als je op sommige plastic potjes een stuk bruine tape ziet, betekent dit dat het de Diesel Kushe's zijn.
    Attached Files

    #2
    Re: Mijn kweekverslag 2014

    Succes Jo!
    Staan ze op 33 of 45 toeren?

    Comment


      #3
      Re: Mijn kweekverslag 2014

      Haha. Scherp oog . Ik moest ze wel even op mijn draaitafels zetten, omdat ze op die manier het dicht's bij het raam staan, zonder direct op of te dicht bij de verwarming te staan. Ik weet eigenlijk niet of dit schadelijk is of niet, gewoon een voorzichtigheidje.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Zo stonden ze vanmiddag voor het eerst buiten
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Mijn kweekverslag 2014

        Wel wat vroeg om ze al buiten te zetten?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Mijn kweekverslag 2014

          Geen idee eigenlijk. Ik zet ze alleen buiten als ik zelf thuis ben. Voor het donker gaan ze zowiezo naar binnen.

          Comment


            #6
            Re: Mijn kweekverslag 2014

            +1 kudo voor duidelijke afspraken met je buren! Dat vergeten mensen nogal eens, en dan kijken ze raar op als de politie aanbelt.

            Over het moment van beginnen, tja, je bent werkelijk twee maanden te vroeg. Het aantal lichturen kan er voor zorgen dat je planten al beginnen met bloeien, en straks in de zomer gaan reveggen. (terug in de groei gaan, met veel stress)
            De planten hebben zoveel mogelijk direct licht nodig, anders strekken ze te hard en vallen ze om.

            Hoe dan ook: succes! Maar verwacht er niet teveel van, zo vroeg in het jaar. Onnodig risico om zo vroeg te beginnen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Mijn kweekverslag 2014

              Ik wist dat ik iets te vroeg begonnen ben, maar 2 maanden, ik had geen idee pfff. Is er iets wat ik kan doen? Bestaan er remmers of zo? Of mijn verlies nemen en overnieuw beginnen.

              Comment


                #8
                Re: Mijn kweekverslag 2014

                Nee remmers bestaan er niet na mijn weten.. Ik zou het hele spulletje naar binnen heen zetten, en de komende 4weken lekker voor laten groeien onder tl! (Lowbudget) daarna zijn je plantjes wel sterk genoeg om buiten te overleven denk ik! En beter neem je autoflowers (indien je dit nog niet hebt) deze hebben geen aparte licht cyclus nodig waardoor ze niet gelijk in de bloei gaan als het aantal licht uren nog zo kort is.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn kweekverslag 2014

                  Oorspronkelijk geplaatst door JoDenJager View Post
                  Ik wist dat ik iets te vroeg begonnen ben, maar 2 maanden, ik had geen idee pfff. Is er iets wat ik kan doen? Bestaan er remmers of zo? Of mijn verlies nemen en overnieuw beginnen.
                  Nee remmers bestaan er niet na mijn weten.. Ik zou het hele spulletje naar binnen heen zetten, en de komende 4weken lekker voor laten groeien onder tl! (Lowbudget) daarna zijn je plantjes wel sterk genoeg om buiten te overleven denk ik! En beter neem je autoflowers (indien je dit nog niet hebt) deze hebben geen aparte licht cyclus nodig waardoor ze niet gelijk in de bloei gaan als het aantal licht uren nog zo kort is.


                  Gr.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn kweekverslag 2014

                    Nouuu..autoflowers gaan juist vanzelf in bloei na een paar weken. Die zou ik vooral buiten planten als het aantal lichturen optimaal is. (DUS NIET NU)
                    Als die niet genoeg licht hebben gehad blijven auto's klein, en gaan ze toch in bloei.

                    Als je ze wat wil remmen hou je ze nu vooral buiten. Daar het nog koud is gaan ze dan niet zo hard.
                    Zo lang het niet vriest kan dat geen kwaad, daar moeten ze tegen kunnen.
                    Plantjes die binnen (20+ graden) voorgegroeid zijn en dan naar buiten gaan krijgen vaak een flinke opdonder.

                    Misschien krijgen ze wat reveg bladeren, maar dat zie je dan wel weer. Doe je verder toch niks aan, je bent toch al begonnen. (GEWOON DOORGAAN DUS)

                    Ze zijn wel wat gestrekt door licht tekort. Die spaghettistengel hebben ze niet veel aan.
                    Als het kan graaf je die straks (als ze wat steviger geworteld is) wat verder in tijdens het overpotten.

                    Succes met de wietbomen, want ze gaan wel even tot augustus blijven groeien
                    Last edited by QnQ; 20 March 2014, 10:06. Reden: verduidelijking
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn kweekverslag 2014

                      Mochten ze alsnog te vroeg in bloei gaan kan je ze naar mijn weten gewoon in de bloei houden dmv een dark room, of zeg ik nu iets wat echt nog niet kan zo vroeg? Ze zullen wel niet groot worden, omdat ze amper groei hebben gehad maja, je kan beter iets hebben dan dat je straks niks hebt of een terras vol mega bomen.


                      En inderdaad had je beter eerst wat autoflowertjes kunnen zetten. Ze zullen veel minder opbrengen dan wanneer je ze midden in de zomer hebt staan, maar als je pot leeg us moet je toch iets? Ik heb ze ook al staan om deze reden.

                      Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                      Terminate the hate and spread the positive

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn kweekverslag 2014

                        Bedankt voor de info en tips Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik neig naar als ik het einde van de maand wat extra euries over heb, dat ik gewoon overnieuw begin. Als mij dat veel gedoe kan besparen, en ik heb ook niet echt de ruimte om met bomen van planten te zitten. Dan zou ik nu 30 euro aan zaadjes hebben verspilt, dat is nog te overzien. Zou het een idee zijn om deze mogelijk voor Guerrilla te bewaren? Ik heb ook altijd nog wat een paar vrienden die ik met 1 plantje blij kan maken.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn kweekverslag 2014

                          Mwah toch zonde om 30 euro weg te gooien. Kan je beter kijken wat je ermee kan doen. Gewoon een doos er over dat ze precies 12 uur licht krijgen. De kush plantjes zullen dan niet heel veel hoogte meer pakken, maar die ak-tjes kan je vgm nog wel wat mee dan. Moet je eerlijk zeggen ben er niet heel zeker van. Er komt vast nog wel een lid met meer ervaring langs die je er meer over kan vertellen. Ik weet alleen dat mijn sativa plant zn meeste lengte in de bloeiperiode pakte

                          Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                          Terminate the hate and spread the positive

                          Comment

                          Bezig...
                          X