Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical AF Beginner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Critical AF Beginner!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hierzo en ben erg benieuwd naar het kweken, dus heb mij urenlang in zitten lezen op het forum en besloot zelf ook maar eens wat zaden aan te schaffen. Ondanks dat ik zoveel heb gelezen heb ik totaal geen ervaring dus wil ik het graag eerst uitproberen.
    Ik heb 3 feminized AF Critical zaden van freeseedsonline gekocht, binnen 2 dagen waren ze binnen met 1 extra! Ondanks dat het goedkope zaden zijn, hebben ze bij mij 100% ontkiemingspercentage. Nadat ze zijn ontkiemt heb ik ze in kleine potten gezet met universele potgrond, ik ben nog aan het twijfelen welke voeding ik naarmate de tijd vordert wil gaan gebruiken.

    Hierbij een foto'tje van een van de kleine dames, ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit.

    Alle tips en feedback zijn welkom!

    Attached Files

    #2
    Re: Critical AF Beginner!

    Das alvast een goed begin
    vooral goede potgrond aanschaffen, liefst grond specifiek ontwikkeld voor de dames (dan vermijd je eventuele problemen later, in goedkope potgrond zitten soms nog larven van de varenvrouwmug die je wortels gaan opvreten). Als de worteltjes onderaan de huidige pot uitkomen kan je ze overpotten naar een best zo groot mogelijke pot.
    Aangezien het autoflowers zijn kan je ze al buiten zetten maar dan wel s'avonds naar binnen ermee, de temp is nu nog veel te koud s'nachts. Of je kan ze 1st een weekje of 2 onder een spaarlamp of tl buis zetten, 18h of 24h licht, dan gaan ze beter groeien door meer lichturen. De temperatuur binnen zal nu ook nog een pak aangenamer voor de plantjes
    Voor de voeding zal je eerst de keuze moeten maken tussen bio of minerale voeding, er zijn veel goede voedingslijnen op de markt (plagron of biobizz is zeker een goede keuze).
    Ook niet teveel water geven, zeker niet in het begin - daar houden ze niet zo van

    Je plantjes zullen je uiteindelijk zelf aantonen wat ze nodig hebben, op dit forum vind je alles terug wat je moet weten.
    Dat zijn zowat de tips waar ik voorlopig kan opkomen, veel succes met je kweekje!
    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Critical AF Beginner!

      Ik ga denk ik maar eens langs een growshop om goede grond aan te schaffen, heb niet zo veel zin in die larven Ze waren eerst ook helemaal geel, dus geef ze nu ook even geen water meer. Heel erg bedankt voor de tips!!

      Grtzz,

      Comment


        #4
        Re: Critical AF Beginner!

        Zo specifiek hoeft die grond niet te zijn. In dure aarde kan ook varenrouwmug belanden, vooral buiten is de kans daarop bijna 100%. Verdere problemen in gewone potgrond zijn hetzelfde als bij canna of lightmix, terwijl de twee laatstgenoemde toch flink wat prijziger zijn. Over die temperatuur verschillen de meningen. Ik laat mijn planten (ook de afstammelingen van een Critical) gewoon buiten staan. En dat gaat prima. In vergelijking met een binnenzetter lopen ze niets achter.

        Als je met lichturen gaat spelen, let dan wel op de stress. Als je bij gaat lichten tot 18 uur, dan zul je ze pas rond juni/juli buiten kunnen zetten. Omdat het dan pas zo lang licht is. Beter houdt je het natuurlijke ritme aan, door ze bijvoorbeeld op 15 uur te zetten, dan is de schok niet te groot (verschil eind april is 1 of 2 uur). Normaal is stress voor planten niet zo'n probleem, maar omdat de zaadbank nog niet bekend, of beoordeeld is, ga ik er voor de veiligheid vanuit dat ze stressgevoelige planten leveren.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Critical AF Beginner!

          Op het moment staan ze ook al 4/5 dagen buiten. Ze groeien niet heel erg snel naar mijn gevoel, maar dat zal dan wel met de temperatuur te maken hebben. Ik weet dat het eigenlijk nog een beetje vroeg is om ze buiten te zetten. Ik zag in verschillende topic's ook goede verhalen over Green Sensation van Plagron, misschien iets om te kopen als ik ook die aarde ga halen. Is het verstandig ze tijdens een regenbui binnen te zetten? Of kunnen ze daar gewoon tegen? Ik zal morgen nog even een foto maken van hoe ze er nu bij staan!

          Comment


            #6
            Re: Critical AF Beginner!

            @ LR2: wat je daar zegt van die lichturen had ik zo nog niet bekeken en klinkt heel logisch, zeker iets om rekening mee te houden.
            Ik veronderstel wel dat een autoflower zowiezo minder stressgevoelig is ivm lichturen dan tegenover een reguliere plant, niet?

            Heb zelf meteen last gehad van de varenvrouwmug met universele potgrond (en niet de goedkope), daarom deze tip

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            persoonlijk zou ik ze binnenzetten bij een hevige regenbui aangezien ze nog zo klein zijn, de dames staan liever iets te droog dan te nat. Wortel-en stamrot wil je al helemaal vermijden (dit is dan het worst-case scenario, sommige soortjes zijn resistenter dan andere). Volgens mij heeft de temp inderdaad invloed op je groei (dacht dat onder de 18 graden het groeiproces vertraagd wordt) Een autoflower zal natuurlijk vanzelf in bloei schieten na een 4-tal weken ongeacht de lichturen, dus hoe groter de plant op dat moment hoe meer toppen je zal hebben, dus normaalgezien ook meer opbrengst

            Aangezien ze nu toch al buiten staan zou ik het zo laten en ze enkel s nachts en bij regen binnenzetten.

            Als je een voedingslijn aanschaft best de hele lijn voor groei en bloei aanschaffen, vooral niet beginnen mixen met verschillende merken. Met green sensation heb ik geen ervaring, maar normaalgezien bevat de potgrond voeding voor de eerste 3 tot 5 weken van de plant en hoef je niet meteen bij te voeden - dit kan soms meer slecht dan goed doen

            Grtz
            Last edited by Jblaze; 13 April 2014, 22:06.

            Comment


              #7
              Re: Critical AF Beginner!

              Top al deze tips! Hier kan ik zeker wat mee! Ik hou jullie op de hoogte

              Grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Critical AF Beginner!

                de mijne staan ook gewoon buiten, al heb ik een wat moeilijkere graad af soort ertussen staan,

                mixen....groei en bloei gewoon 1 merk,
                wat je toevoegd als booster etc kan geen kwaad, doe dit al jaren.
                en behaalde altijd goeie mooie resultaten terug te zien in me oude topics ook.

                succes groetjes

                Comment


                  #9
                  Re: Critical AF Beginner!

                  Ik veronderstel wel dat een autoflower zowiezo minder stressgevoelig is ivm lichturen dan tegenover een reguliere plant, niet?
                  Nee, volgens mij scheelt dat weinig. Ze kunnen alsnog stil gaan staan door stress, dan heb je bloeitijden van soms 16 weken. Daar zit niemand op te wachten Of ze minder snel herma worden, dat heb ik nooit getest. Ik heb wel een test gedaan op 144 stuks uit eigen kweek, en die werden niet allemaal herma na 4 weken constante stress. Precieze aantallen weet ik niet meer, maar ik zou het risico niet graag nog eens nemen.

                  Over dat stilstaan:
                  Een autoflower zal natuurlijk vanzelf in bloei schieten na een 4-tal weken ongeacht de lichturen, dus hoe groter de plant op dat moment hoe meer toppen je zal hebben, dus normaalgezien ook meer opbrengst
                  Dat laatste klopt, maar die 4 weken ook afhankelijk zijn van de temperatuur. Hier staan ze al bijna 4 weken buiten, maar ze gaan pas over een paar weken in bloei gelukkig. Dat komt door het stilstaan/vertraging. In ideale omstandigheden mag je op 21-30 dagen rekenen. Maar die ideale omstandigheden hebben we buiten niet. Lekker lang groeien = meer plant = meer oogst. Ik vind het niet erg, die kou!

                  Heb zelf meteen last gehad van de varenvrouwmug met universele potgrond (en niet de goedkope), daarom deze tip
                  En dan is het een goede tip! Dat zeker. Zelf heb ik die mug alleen gehad bij 3e handse aarde. Maar ik smeekte er ook om
                  Over het algemeen wordt de potgrond in de Aldi (of tuincentrum) op dezelfde manier verpakt en bewaard als in een growshop. Dus de kans dat daar wat in beland, is vrijwel even groot. Maar daardoor niet minder klote! Om er blindelings vanuit te gaan dat shopgrond per definitie 'schoon' is, vind ik wel riskant. Maar een shophouder weet natuurlijk waar hij op moet letten, de gemiddelde tuincentrum-weekendhulp, weet dat dus niet. Dus die zal je wel eerder een besmet zakje verkopen denk ik.

                  Ik gebruik zonder problemen meerdere merken voeding door elkaar. Maar ieder zijn ding!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Critical AF Beginner!

                    Vandaag de eerste regenbui gehad, maar de dames staan er nog mooi bij! Ze groeien niet zo snel op het moment, maar heb ook aan de onderkant van de pot al een wortel eruit zien steken, dus misschien slim om over te potten in een grotere pot? Hierbij nog wat foto's in het zonnetje Ik hou het wel bij deze potgrond, maar ga nog wel even langs de growshop voor voeding. Bedankt voor de tips !
                    2014-04-14 13.01.37.jpg2014-04-14 13.01.14.jpg

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Critical AF Beginner!

                        Halllooo allemaal!

                        Ondanks de lange tijd tussen het laatste bericht en de nieuwe update is er nog maar weinig veranderd aan de dames. Ze zijn enigszins wat gegroeid, maar strekken nogal. En een van de twee heeft een beetje gebogen blaadjes, iemand enig idee wat daarvan de reden kan zijn? Er zijn verder nog weinig wortels die aan de onderkant van de pot komen, dus ben van plan ze nog even laten staan, en hopen op wat meer zon Nog bedankt voor de tip, ik laat de bladeren eerst nog wel even groeien, maar hou ze wel in potten voor het gemak.

                        Hierbij de dames
                        2014-04-21 16.52.25.jpg2014-04-21 16.53.24.jpg2014-04-21 16.53.44.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Critical AF Beginner!

                          Ik zie wel wat verandering. 2de setje blad komt er aan. Relax Gaat goed. Het ging alleen wat trager door een paar koude nachten.

                          Comment


                            #14
                            Re: Critical AF Beginner!

                            ben benieuwd kaalib de twee kleine bij mij zijn nu ook een weekje buiten en zijn net ietsje groter kijken hoe ze het gaan doen..

                            succes man ik ga je volgen...

                            Comment


                              #15
                              Re: Critical AF Beginner!

                              Het gaat jammergenoeg niet heel erg snel, waarschijnlijk door al die regen en wolken. Laten we hopen op wat meer zon de komende dagen! Geduld is een schone zaak Dankjeee!

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Hallo iedereenn!

                              Na een hoop lezen en zoeken ben ik van plan de plantjes over te potten in 5/10 liter potten. Daarnaast wil ik de voedingslijn van Biobizz gebruiken, omdat ik dit dicht in mijn buurt kan aanschaffen. Helaas heb ik nog maar weinig over Biobizz kunnen vinden, iemand hier ervaring mee? Ik ben van plan, Biobizz grow en bloom voeding te halen en de Biobizz allmix als medium. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Verder staan ze vandaag lekker in het zonnetje!

                              Comment

                              Bezig...
                              X