Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passion #1 kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Passion #1 kweekverslag

    Korting op 420shop
    Deze zomer groei ik passion #1 van dutch passion seeds. Vorige zomer is mijn eerste plantje mislukt, dus ik ben nog steeds onervaren.
    Ik ben nu aan het voorgroeien onder een koudwitte spaarlamp van 23 watt, en de bedoeling is om binnenkort deze buiten te zetten.

    IMG_0395.jpgIMG_0394.jpg
    Hier is het plantje 13 dagen oud, en ik vind dat het al goed gegroeid is, de nieuwste kleinere bladeren zijn al 7vingerig. Van het begin had ik jammer genoeg geen foto's genomen.
    Ik had wel nog enkele vragen;
    Kan ik het al buitenzetten? En is het erg dat het plantje nog niet gewend is aan grote temperatuurverschillen en kou?
    Wanneer moet ik overpotten? Dit kan ik pas doen als ik de plant buiten zet want ik wou het meteen in een speciekuip zetten.
    Last edited by passionist; 1 May 2014, 19:14.

    #2
    Re: Passion #1 kweekverslag

    2014-05-03 17.20.35.jpg
    Heb deze 45L metselkuip, maar deze is gemaakt uit rubber en is dus een beetje flexibel. Maakt dit iets uit?

    2014-05-03 17.20.57.jpg
    En hier heb ik het plantje getopt, staat ook voor de eerste keer buiten vandaag.

    Comment


      #3
      Re: Passion #1 kweekverslag

      Mooi plantje!
      Helaas krijgen we weer een paar koude nachten.
      Gelet op je verhaal van voorgroeien en net getopt zou ik even wachten met buiten slapen.
      Misschien even in een tussenpot, 1 of 2 weken [ naar binnen <> naar buiten ]
      of een klein kasje maken. En daarna in de speciekuip op de definitieve plek.
      Deze kuip lijkt mij wel okay.
      Succes Passion!
      grt. 12bb

      Comment


        #4
        Re: Passion #1 kweekverslag

        Denk wel dat ik misschien fout getopt heb. Ik wou zuinig zijn en geen te grote scheut afknippen, dus heb ik heel precies de nieuwste kleine erafgeknipt. Maar ik denk dat ik hierbij de 2 scheutjes voor zijtakken ook heb kapotgeknipt, maakt dit iets uit?

        Comment


          #5
          Re: Passion #1 kweekverslag

          Dat lijkt dan weer op Fimmen.
          Maar is het dan ook weer niet, lijkt mij.. wanneer het hele topje weg is.
          Last edited by twelvebarblues; 4 May 2014, 21:37.

          Comment


            #6
            Re: Passion #1 kweekverslag

            lijkt een beetje op fimmen maar anders groeit de node eronder verder denk ik
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Passion #1 kweekverslag

              IMG_0415.jpgIMG_0414.jpg

              Plantje is de laatste week niet meer zo snel gegroeid, zal door het toppen komen zeker? De nieuwe groeischeuten zijn langzaam aan het komen van het toppen, maar nog niet zichtbaar op de fotos.
              Onderste blaadjes zijn wel geel geworden, maar dit was door watertekort denk ik aangezien ik drie dagen weg was. Nu krijgen ze terug wat meer kleur maar ineens hangen de bovenste blaadjes heel slap, hoe komt dit?

              Morgen ga ik overpotten in de kuip en buiten zetten.

              En volgende update zal ik een betere camera gebruiken

              Comment


                #8
                Re: Passion #1 kweekverslag

                IMG_0417.jpg

                Heb mijn plantje overgepot en buitengezet in de deuropening van de carport, zodat het een afdakje heeft. Ben van plan om het 's nachts ook meteen buiten te laten staan.
                Als potgrond heb ik 15 liter batmix gemengd met 30 liter universele potgrond, hopelijk volstaat dit aan voeding tot aan de bloei.

                Nog een vraagje, nu dat mijn plantje in 45 liter grond staat, ga ik er van uit dat er meer water moet gegeven worden, maar ik heb hier geen idee van hoeveel. Ik ben in de week niet thuis dus laat ik iemand anders water geven, heeft iemand een schatting van hoeveel het dagelijks zou nodig hebben?
                Last edited by passionist; 10 May 2014, 17:58.

                Comment


                  #9
                  Re: Passion #1 kweekverslag

                  IMG_20140601_161117.jpg
                  Plantje heeft effe groeistilstand gehad door te veel water maar is nu terug beter.

                  Heb ook een tweede plantje nu (AutoXtreme autoflower van dutch passion) dat bijna 2 weken oud is, maar beetje traag op gang komt.
                  IMG_20140601_161133.jpg
                  Last edited by passionist; 1 June 2014, 16:29.

                  Comment


                    #10
                    Re: Passion #1 kweekverslag

                    Waarom zit die pot niet vol? Nu hebben de wortels minder ruimte!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Passion #1 kweekverslag

                      Heb de pot verder gevuld, bedankt om te laten weten!

                      Comment


                        #12
                        Re: Passion #1 kweekverslag

                        IMG_20140610_114251.jpgIMG_20140610_114101.jpgIMG_20140610_102158.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Passion #1 kweekverslag

                          Klein vraagje, ik heb gisterenavond op aanraden van iemand eens goed veel water gegeven, schat iets van een 2-3 liter (pot van 45l). De nieuwste bladeren werden daarna slapper dus ik dacht dat het te veel water zou zijn. De volgende ochtend stonden de nieuwe bladeren ineens mooi schuin omhoog, maar hoe later op de dag hoe slapper ze terug werden. Het was een redelijk warme dag vandaag met veel zon maar weet niet of het hieraan ligt, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

                          Comment


                            #14
                            Re: Passion #1 kweekverslag

                            dat het water op was in de grond
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #15
                              Re: Passion #1 kweekverslag

                              Dat betwijfel ik was gisterenavond bang dat ik veel te veel had gegeven en de aarde is nu nog wel echt goed vochtig als ik mn vinger erin steek. Het was wel maar 10 graden deze nacht en dan plots 24 met heel de tijd zon ik denk dat het daardoor komt.

                              Comment

                              Bezig...
                              X