Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Update eerste keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Update eerste keer

    Ik knip me een ongeluk, en hoop morgen klaar te zijn.
    Dat was bij de eerst tak toch niet zo simpel, want ook het knippen is me eerste keer.
    Maar je krijgt al snel door waar het om gaat, bladeren met en zonder, en dus de bladeren die niet aan de bloem zitten.
    Maar ik was ongeveer bij plant drie, voor ik redelijk snel kon.

    Eigenlijk had ik eerst de hele planten op moeten hangen, maar achteraf blij, want door het knippen nog wat plekken met rot gevonden.
    Omdat dit me eerst kweek is, weet ik niet hoe nat wiet normaal is, maar alle wiet was toch wel erg vochtig voor mijn gevoel.

    Planten krijgen na augustus niet veel direct zonlicht meer in mijn tuin.
    Dat feit op zich, is geen groot probleem.
    Het waait er genoeg, om de plant te drogen, maar de laatste week of zo voor de oogst, was het echt alleen maar vochtig weer.

    Toprot, buitenplanten en ons klimaat tja.

    Op de vraag wanneer moet ik oogsten,
    heb ik ook een antwoord. Een dag voor dat de toprot begint.

    Veel gelezen, vooral dat er ergens met buitenkweek weinig tegen te doen is, je bent afhankelijk van het weer.
    Ook leerzaam maar niet leuk, de dikste bud, een plek met rot, zeiknat.

    Ik mag denk ik niet klagen, eerste jaar en dit zijn de vrouwtjes 2,3,4 die ik dit jaar oogst.
    Er zit duidelijk vooruitgang in.

    Volgend jaar misschien autoflowers nemen.
    Dat is in mijn tuin misschien een betere optie.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #92
      Re: Update eerste keer

      De beloofde foto's.

      Voor een eerste keer, erg blij. Wiet is rookbaar, maar toch anders als wiet uit de coffee shop.
      Meer een lichamelijke stoned, als high. Maar wie weet hoe dat is als de wiet wel droog is.

      DSCF0001.jpgDSCF0003.jpgDSCF0005.jpgDSCF0007.jpg

      Veel om over na te denken, vooral hoe ik dat volgend jaar beter doe tav toprot.
      Autoflowers of de plant vroeger, door verduisteren, in bloei brengen.
      Dan wel nog een gewone poging, met een strain die beter bestand is tegen ons klimaat.
      En ik vraag me af of topbooster wel een goed idee is buiten.
      Volgens een buurman niet, en die kijkt nauwelijks naar zijn planten, maar heeft geen last van top rot....

      Een andere kweker uit de buurt, was net als mij wel aan de beurt, met toprot.

      Veel geleerd dit jaar, maar de toprot zit me erg dwars, omdat ik nauwelijks weet hoe ik dat voorkomen kan.

      Indica strains schijnen eerder klaar te zijn.
      En voor volgend jaar denk ik aan skunk of hollands hope, en of autoflowers.
      Dit jaar had ik white skunk, en die is eigenlijk niet voor ons klimaat.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #93
        Re: Update eerste keer

        toch geen slecht resultaat , mooi zo
        en ik treed je buurman bij : in ons klimaat is het gewoon vragen om problemen als je je toppen opblaast
        hh doet het nooit slecht en iets met paars erin heeft ook weiniger last van rot

        grtz

        B2N
        Last edited by member16666; 19 October 2014, 17:07.

        Comment


          #94
          Re: Update eerste keer

          Dank je wel voor de bevestiging.
          Wat mij opviel, is dat de rot vooral op plekken zat waar de toppen lekker dik waren.
          En waar de wind dus slecht bij kon.
          Toen moest ik gelijk aan de topbooster denken.

          En wat ik vooral leer van deze kweek, dat de uitdaging van hier buiten wiet kweken, in de maanden september en oktober zit.

          En bedankt voor de tips over de strain.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #95
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #96
              Re: Update eerste keer

              Ik heb even gesproken met iemand.

              Hij had geen last van rot. (en woont in mijn buurt)
              Waarschijnlijk ga ik volgend jaar niet van zaad kweken, maar van klonen waar hij aan kan komen.
              Een haze soort.

              Hoewel zijn tuin meer zon krijgt, zegt het volgens mij toch veel, dat hij geen last van rot had.
              Hij doet vrijwel niets aan zijn planten, en kweekt op goedkope aarde.

              Naast kraanwater krijgen de planten wel bladvoeding. Een eigen mix. Het is een bruin goedje.
              Een andere kweker uit de buurt, had ook last van rot.

              Dit toont waarschijnlijk aan hoe belangrijk de strain keuze is, als je buiten kweekt.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #97
                Re: Update eerste keer

                Haze is absoluut niet geschikt voor buiten. Dat die knakker geen rot had is puur geluk. Haze moet normaal super lang dus is pas eind oktober klaar. Ik had dit jaar een purple haze. Voor de helft weggerot voor hij stabiel was om te oogsten. Dus ik zou zeker een kort soortje nemen. grz.

                Comment


                  #98
                  Re: Update eerste keer

                  Dank je wel, weer iets geleerd.

                  Maar ik vind tot nu toe nergens informatie over hoe veel jaar een strain hier grootgebracht is.
                  Zoals doe maar het bezong.

                  Met dank aan dit forum zijn wel twee namen mij bijgebleven.
                  Holands hope en PP
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #99
                    Re: Update eerste keer

                    Inderdaad. Deense soortjes kunnen goed tegen kou.

                    Comment


                      Re: Update eerste keer

                      De voorbereiding op een nieuw seizoen zijn gestart.

                      Ik heb nu 5 potten van 25 liter, 3 zakken goldlabel light mix, en een restje van vorig jaar.. (nog effe snel voor 1 maart gehaald)
                      Verder heb ik zaadjes besteld. Dat ging niet helemaal goed, want ik bestelde ook zaad voor een warmer klimaat.
                      Ik hoop echter dat ik daar me weg kom omdat het allemaal autoflowers zijn.
                      Drie van de 6 zaadjes, zijn overigens wel voor ons klimaat volgens sensi seed.

                      https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...ghts-automatic

                      https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...kunk-automatic

                      Nu ik de links plaats zie ik ineens wat er mis? ging. De site is niet consequent tav het Nothern Light klimaat.
                      Bij het bestellen stond er ineens mediterraan klimaat.

                      Ik heb nog wel wat voeding van vorig, jaar maar dat is eigenlijk niet voor kokos, maar voor aarde.
                      Ik wil dus nog een fles kokos voeding hebben, en waarschijnlijk vital ? of fishmix, met dank aan dit forum.
                      Vital is niet specifiek voor wiet, dus dat moet zeker geen probleem zijn.
                      De growshop waar ik vorig jaar mijn voeding haalde is al dicht.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Re: Update eerste keer

                        Hoi,

                        Kijk wel uit met jou buren!


                        Grtz V.N.
                        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                        Comment

                        Bezig...
                        X