Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Collapse
X
-
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
huh
dat wist ik dus niet van jouw
en ik die dacht,dat Stemma een verstokte blowster was
maarja,zo leert men iedere dag bij hé,irl ken je de mensen hier niet persoonlijk en dat hoeft ook niet voor mij,alhoewel sommigen,zo nu en dan wél héééél nieuwsgierig zijn
leuk een moeder die weed kweekt
Ach die vapo wil ik ook ooit,maar momenteel,als alleenstaande papa,te prijzig voor mij
Tot laters Stemma,have fun
Cheers!
Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Bedankt mannen, we houden de moed erin !
@soulrebel, mijn zoon heeft de volcano van zijn eigen geld kunnen kopen,
met als voordeel dat ik ook eens een ballonnetje kan proberen
Update 23 november
Eergisteren kon ik klein blaadje lostrekken, eigenlijk viel hij er zelf van af. (herfst...)
Geen toprot te bekennen. Vanmiddag weer een los blaadje en wat donkerder plekjes te zien, dit maar even binnen verder inspecteren. Onder "groot licht" kon ik ook niets ontdekken.
Ik dacht bij mijzelf, pluk het bovenste stukje er maar af en ga dat eens verder bekijken...
Hier de foto's;
Hier met zonder top
P1010362.jpg
de top en haar crop, donkerder plekjes zijn goed te zien
P1010357.jpgP1010357a.jpg
Tja, zo te zien geen toprot.....
Dan maar net doen of ik er veel verstand van heb, ik speel graag doktertje dus we pakken microscoop er maar bij
P1010343.jpg
Een donker plekje en het restant van een eerder losgelaten blaadje ??
Snap_2.jpgSnap_1.jpg
Ook hier zie ik geen schimmeldraden ?
Zien jullie hier nog iets bijzonders ?
Het is 4 weken geleden dat ze voeding/boosters of extra water heeft gehad,
toch lijkt ze geen tekorten te hebben en voelt de pot nog zwaar.
Zal haar zo klein beetje voeding en water geven en dan gaat ze maar weer de tuin in.......Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
licht het aan mij of zijn de foto`s niet zichtbaar?Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Op je wenken bediend Thugz !
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Toch de fertometer en moistmeter maar even op meerdere plaatsen gebruikt.
Fertometer gaf oranje aan, moistmeter moist en wet.
Toch maar 200 ml water gegeven met aangepaste hoeveelheden biogrow, biobloom en fishmix ca 1 a 1,5 ml
en van de boosters algamic en bioheaven 5 ml. Hierna de plantjes goed ingespoten met Vital van ecostyle
Na 10 minuten stond de fertometer weer op groen en de moistmeter zoals verwacht op wet.Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Hoi Stemma,
We hadden het er nog over gehad.
Ga het plantje oogsten, maar je hebt net weer wat voeding gegeven.
Dan zit er niks anders op dan je aarde spoelen met water.
Het liefste ergens binnen om eventueel meerdere schimmels te ontlopen.
Kan je haar niet in de schuur zetten
?
Ja, als je buiten bij je plantje bent geweest kan je ook schimmels mee
naar binnen nemen ivm zaailingen die ontkiemen binnen en uit gaan komen.
De kans verhoogt wel meer schimmels als je de aarde een goede slok water geeft,
dus wat is wijsheid? Of nog even een weekje ofzo laten staan en wat water geven.
Ik weet niet wat je gaat proeven als je net nog voeding gegeven hebt.
Ach, je zei dat er amper nog wat aanzat maar het gaat om het principe
.
Veel geluk met het plantje, er is nog hoop
!
Last edited by de oerhippie; 26 November 2014, 19:03.The seeds of today are the flowers of tomorrow
Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Het is niet uit te roeien; het zotte idee dat planten mest kunnen eten en dat je dat dan zou kunnen proeven.
Ik heb nog nooit een boer gezien die voor de oogst z'n grond / substraat gaat spoelen...................
Dit is nu echt weer wiet gerelateerde non-sense.Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Dan heb ik toch het woordje bio over het hoofd gezien
....
The seeds of today are the flowers of tomorrow
Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Bij minerale voeding geld het zelfde.
Als een plant mineralen opneemt is dat omdat hij deze nodig heeft.
Hij doet daar dus wat mee. N wordt o.a. gebruikt om eiwitten te bouwen, K is nodig bij de omzetting en verplaatsing van suiker/zetmeel. Enz.
Als jij tomaten koopt komen die echt niet van een "gespoelde" steenwol mat.
Roep je dan ook: "Ik proef de kalinitraat?" Of: "Warempel ik proef bitterzout"
Kortom, wietgerelateerde prietpraat die maar niet ophoudt.Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Bij minerale voeding geld het zelfde.
Als een plant mineralen opneemt is dat omdat hij deze nodig heeft.
Hij doet daar dus wat mee. N wordt o.a. gebruikt om eiwitten te bouwen, K is nodig bij de omzetting en verplaatsing van suiker/zetmeel. Enz.
Als jij tomaten koopt komen die echt niet van een "gespoelde" steenwol mat.
Roep je dan ook: "Ik proef de kalinitraat?" Of: "Warempel ik proef bitterzout"
Kortom, wietgerelateerde prietpraat die maar niet ophoudt.
dus planten `spoelen is eigenlijk niet nodig`?Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Geef maar eens een weekje PK13/14 aan het eind, dan praat je wel anders. Dat merk je wel, bijv. aan de scherpe steken in je keel.
Tot het eind voeding geven beïnvloed de smaak, of het je wat uitmaakt is wat anders.
Net zoals tomaten "uit eigen tuin" ook altijd veel beter smaken dan die van de winkel.
Je kunt wiet roken voor het effect, of bijv. olie van maken, maar ik geniet ook graag van de pure smaak.
BTW. Dit is NIET gebaseerd op een IDEE, dit is de praktijk !
Wat je leert op scholen is een idee, een theorie.Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Bedankt HJM voor de wijze woorden
.
Hippie
.
The seeds of today are the flowers of tomorrow
Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
ja dat dacht ik ook.
heb al eens weed gerookt die te weinig gespoeld was een dag of 4 en dat proefde je toch ook heel goedComment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Ik vind de vergelijking niet opgaan,is als appels met peren vergelijken
Het ene rook je,het ander eet je op
moest je weed opeten,zou je er ook geen rekker van proeven
Cheers
Comment
-
Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !
Je ziet Oerhippie, al mijn jaren in het vak en 9 jaar scholing is niet genoeg om dit idee uit de wereld te helpen.
Maar goed dat het mij geen ruk uitmaakt hoe een ander kweekt
Comment



die
niet al te veel hé 


Comment