Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: LR2's Garden of Eden 2015

    Ok, peroxide is nieuw voor me. Je zal best gestuntel kunnen krijgen, wellicht doe ik er een paar met en zonder.
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #77
      Re: LR2's Garden of Eden 2015

      Peroxide is wel handig spul vind ik zelf. Het heeft een paar voordelen:
      - afbraakproduct is pure zuurstof
      - werkt schimmeldodend
      - beschadigt de plant nauwelijks in lage concentraties
      - verzacht de zaadhoes
      - draagt bij aan het vrijkomen van vetten -> gebruikt voor de startgroei
      Dit helpt het zaadje dus, zodat het op eigen kracht kan kiemen.

      Die palmkiemer is een hormoon + vitaminen en wat voedingsstoffen in lage dosis
      - versnelt het proces
      - 'lui zaad' komt toch tot kieming
      - beschadigt de plant niet
      - zet het zaad aan tot metabolische activiteit
      Dit zorgt er dus voor dat zaadjes die het wat zwaarder hebben, toch gaan kiemen.

      Maar goed, ieder zijn ding! Natuurlijk!

      Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik kan zaaien. Zal ik toch maar wat pitjes in de binnentuin gooien?
      Ik heb er genoeg, dat is het probleem niet. Maar welke?!
      Damn, ik moet nog een hele lijst maken met wat ik uberhaupt in de vriezer heb liggen.
      Buiten is de boel aan het sterven en strekken; ik had niet anders verwacht.

      Over voeding dan maar? Zeg eens welk topic mijn studieontwijkend gedrag mag behandelen de komende week!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #78
        Re: LR2's Garden of Eden 2015

        Dat van die zaden wist ik niet, thanks.
        Ik heb wel gelezen dat als je een top met rot verwijderd de plek ermee kan ontsmetten.
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #79
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #80
            Re: LR2's Garden of Eden 2015

            Alcohol.. ethyl waar je olie mee maakt of kan spiritus ook?
            Ik haal gewoon de top die besmet is er uit.. niet die hele tak.. dus zo'n coffeeshop size top.
            Ik wil er ook niet meer aan denken.. zucht.. maar heb betere soorten nu.
            Baas in eigen brein.

            Comment


              #81
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #82
                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                Hoe snel je organismes ergens mee om zeep helpt hangt ook wel van de concentraties af van je desinfecteer middel. Als je chloor sterk verdunt dan duurt het ook veel langer voordat het de boel steriliseert. 3% waterstofperoxide is ook een heel ander verhaal dan 35%.

                Had laatst inderdaad ook nog een discussie met iemand over het gevaar van die schimmels. Die vond ook dat het geen kwaad kon omdat er geen schadelijke organismes in "goede compost" zouden zitten, maar ik vind dat nogal een makkelijke aanname. Als je er eierschalen doorheen doet of je bent naar de WC geweest en hebt je handen niet goed gewassen (en "goed" wassen is een kwartier schrobben!) dan loop je ook het risico dat je schadelijke zooi zelf toevoegt aan de compost/thee.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #83
                  Re: LR2's Garden of Eden 2015

                  Tsja, het is ergens wel waar dat er in een composthoop een zekere biosfeer hangt. Bepaalde organismen doen het beter dan anderen, en ze verdedigen hun terrein tot de dood. Veruit de meeste compostbacterien en schimmels zijn totaal onschadelijk. Maar het probleem zit hem vooral in diegenen die wel schadelijk kunnen zijn; je ziet ze niet, en je compost gaat er niet anders door uitzien of ruiken. Het is dus niet te zeggen wat er in leeft, tenzij je een paar duizend euro's neer wilt tellen voor een compleet onderzoek.
                  Over poepbacterien en salmonella en legionella maak ik me weinig zorgen; hooguit een paar dagen diarree en voedselvergiftigingsverschijnselen. Die kunnen heel vervelend zijn, maar in mijn ogen valt dat in het niet met een longschimmel of onderhuidse infecties. De MRSA is een variant op een bacteriesoort die in de neusholte woont. Zolang die daar blijft, is er niks aan de hand; een laagje snot zorgt er wel voor dat ze voldoende worden weggespoeld. Maar zodra die snot wegvalt, of die bacterie in een wond belandt, dan kan je flink in de problemen raken.

                  Belangrijk voor een 'geslaagde' infectie zijn een paar dingen:
                  - slechte gezondheid van de gastheer (we/ik roken tabak, dat compromiteerd al veel)
                  - de aantallen bacterien/schimmels (in de grond is dat aantal vaak relatief laag, maar in een bak met schimmelpoeder zitten duizenden sporen per gram + voeding voor die sporen. Ook verschilt het type; de sporen in een preparaat kunnen kooktemperaturen overleven (sporen uit stress), de meeste wilde kunnen dat niet omdat die bacts/schimmels uit zichzelf sporen produceren (uit voortplantingsdrang))
                  - de plaats waar deze voorkomen (e. coli in je dikke darm is wenselijk, maar in je eten zorgt dat voor problemen, streptococcen op je huid is prima, in je longen niet)
                  - hoe gevaarlijk de schimmel/bacterie zelf is. (oesterzwamverhaal hieronder)
                  - hoe goed de flora op de gastheer kan verdedigen (de meeste bacterien sterven omdat andere bacterien op onze huid ze opeten, handzeep is bijvoorbeeld gemaakt om die standaardbacterien op de huid te behouden)

                  Afgelopen week kwam ik in een zakje biologische gort, een schimmel tegen. Die schimmel kan in lage dosering (4 besmette gortkorrels) al een heel paard om zeep brengen. Dat is tientallen malen erger dan een oesterzwam die je met bakken tegelijk naar binnen kan lepelen zonder ziek te worden.
                  Punt blijft; zolang je het niet zeker weet, speel dan op safe.

                  Handschoenen van de kruitvat: 1 euro voor 100 stuks, dat is 50 keer grond mengen met je handen.
                  Stofmasker bij de gamma: 4 euro per set van 2. (kun je prima vaker dragen, of werk gewoon buiten in de regen)

                  Weer een nuttig topic behandeld!

                  Het wordt tijd voor wat beeldmateriaal. Geen wiet, maar pepers vandaag.

                  DSCF7798.jpg
                  De schimmel die je hier ziet is onschadelijk trouwens.

                  DSCF7797.jpg
                  Haarworteltjes bij pepers, blijft prachtig.
                  DSCF7796.jpg
                  Ach wat schattig!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #84
                    Re: LR2's Garden of Eden 2015

                    Goeie tips! Mooie foto's ook.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #85
                      Re: LR2's Garden of Eden 2015

                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #86
                        Re: LR2's Garden of Eden 2015

                        De kriebel neemt toe, iemand nog een interessant omderwerp aan te dragen om te behandelen voordat we van start gaan?
                        Of misschien een onderwerp voor tijdens de start?
                        Vanmiddag ga ik de zaaddoos eens uitpluizen en een planningkje maken. Valt het trouwens meer mensen op dat 'planningkje' echt een raar woord is?
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #87
                          Re: LR2's Garden of Eden 2015

                          Een onderwerp waar ik zelf een tijdje terug langs kwam is brix en dan niet de brix in de zin van de troep die ze over wiet heen spuiten, maar brix in de zin van droge stof in de plant (met name suikers).
                          http://www.420magazine.com/forums/jo...-pictures.html

                          Veel gegoochel met cationen en anionen. Gestuurd door vooral extra calcium (CaCO3) en mineralen in de voeding/aarde. Met als doel dus extra suikers in de planten.

                          Heb wel zo'n refractometer uit China besteld, maar heb er nog niet veel aan gedaan. Ik kwam hierop omdat ik zelf Mineral Magic bij de planten doe. Dat is ook een poeder waarvan je dan hoopt dat er wat van oplost en in de plant terecht komt. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar wellicht dat je dat met een brix meter ook zou kunnen meten.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #88
                            Re: LR2's Garden of Eden 2015

                            Ah refractometers, de meest hatelijke apparaten die ik tot nu toe ben tegengekomen. Omdat ze zo analoog werken, kun je de brixgehaltes sturen door een andere lamp te gebruiken voor je refractie. Een wolfraam lamp of een led lamp scheelt al een paar graden op je meting. Tenminste, bij de apparaten die ik probeerde.
                            Maar het probleem is; meet je met brix enkel de suikers, of ook de andere wateroplosbare stoffen? Ik kan me voorstellen dat suikerwater een totaal andere refractie geeft dan suikerwater+pokon. Een hogere waarde zegt dan weinig over de kwaliteit denk ik.

                            Ik zal het eens uitpluizen en kijken of er daadwerkelijk wat mee te doen is. Ik vind het nogal uit de lucht gegrepen om een vruchtentest te doen op bloemen. Namelijk, en ook of die waarden nu veel zeggen over wat dan ook. Een vettige appel zonder suiker geeft bijv. Een hogere refractie dan een suikerbom appel zonder vetlaagje.

                            Interessant onderwerp dat zeker! Uit een totaal ongewone invalshoek. Mooi!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #89
                              Re: LR2's Garden of Eden 2015

                              Lol, ik weet ook niet of het ergens op slaat.

                              Zal eens proberen of ik die refractometer kan foppen met een andere kleur licht.

                              Je meet inderdaad niet alleen de suikers, maar de suggestie die ik eruit haalde was dat het daar wel vooral om ging.

                              Viel trouwens nog heel niet mee om dat sap uit een blad te krijgen

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #90
                                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                                Damn damn damn.
                                Ik had dus even de zadenlade bekeken (niet die van mijn wederhelft) en ik vind dus zo even 15 ongelabelde zakjes met zaadjes.
                                Dat schiet niet lekker op. Een paar bevroren toppen met een onleesbaar label eraan, waar ik de zaadjes nog uit moest plukken. Zoals de punisher #3 en bubblekush x WR#2 (kostte me een uur om terug te vinden in mijn topic van vorig jaar).

                                Nu is de status:
                                - 12 eppendorf cups met onleesbaar tekstuele uitspattingen die aan zouden moeten geven wat er in zit.
                                - 15 gripzakjes zonder opschrift.
                                - Tientallen zakjes/pakketjes met duidelijk opschrift.

                                Wijze les van de dag: koop een labelprinter of verzin een fatsoenlijk sorteersysteem.

                                Nu lekker een dagje besteden aan uitzoeken wat nu precies wat is. Dan heeft de camera ook tijd om op te laden. In de tuin zijn inmiddels een zes of zevental plantjes boven de grond gekomen op eigen kracht.
                                Op die brix ga ik nog terugkomen, ik ben wel benieuwd wat ik er over kan vinden.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X