Mededeling

Collapse
No announcement yet.

We groeien het onkruid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: We groeien het onkruid

Grotefoto-Q4IQGBZN.jpgja de dames hebben een beetje last van de koude n88, maar ze doen het er maar mee de sletten. Volgens mij komen daar die gele randjes van.
    Last edited by GekkePietje; 25 April 2015, 21:07.

Comment

Cocos is een leeg medium (die cocos die ik kan vinden tenminste) dus de plant is afhankelijk van de voeding die je toevoegt. Ik denk dat de gele randjes komen door een gebrek. Maar we weten het gauw genoeg; als het echt een gebrek is dan verspreid het vanzelf wel.
      Vooralsnog ziet het er goed uit.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Goedemorgen allen,

We zijn weer ruim een week verder, de 2 grotere dames hebben nog steeds een beetje last van een tekort, ik zelf denk dat dit veroorzaakt word door de kou.
        Dit omdat ik al jaren hetzelfde doe kwa voeding/grond en dit nog niet heb meegemaakt, enigste verschil is dat ik nu erg vroeg ben en het nog vrij koud is buiten.

Nu eerst ff een overzichtje

Grotefoto-NJOCA6F4.jpgGrotefoto-VCDHHOJ8.jpglinks staan nog steeds een church van greenhouse en daarboven een bluechem.
        En rechts staan 2 blue's en 2 early skunks, denk nu toch de indica te kiezen ^^.
        De groei zit er ook aardig in voor de tijd vant jaar, en de 2 met gaas zitten al met worteltjes in de volle grond

Grotefoto-BIAZI8QU.jpgDit is de grootste dame, en zoals jullie kunnen zien heeft ze toch nog beetje last. Maar word wel wat minder volgens mij.
        Groei zit er toch nog goed in en we zijn al bijna bij de onderkant vant gaas. WOEI
        Grotefoto-DHNPPJVP.jpg nog ff een foto van de spierbal en de tweeling ^^

Grotefoto-I7ZWXEOH.jpg en dit is de kleinere blue chem, moet snel in een grote pot. wel mooi 4 hoofdtakken aant produceren.

En dat waren dan weer de foto's

Gr Pietje

Comment

De gele randjes zouden kunnen wijzen op kaliumtekort, lage lv of probleem met stikstof.

Misschien andere grond, of klopt de samenstelling van de grond niet ?

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

tja, ik denk dat het kalium tekort zal zijn, maar ik vermoed dus dat het door de kou, niet goed kan worden opgenomen door de plantjes, alle dames staan op dezelfde grond en voeding.
            Maar alleen de 2 die op de koude grond staan hebben er last van, en zoals ik al typte doe deze manier al paar jaar en nooit probs gehad, al was ik toen wel later.

Heb dit jaar wel ander soort cocos maarja cocos is cocos en komt gewoon bij de beste winkel (urban garden) vandaan. Dus da kan nie mis he
            Dus de tijd zal het leren, word nu wel wat warmer in de avond, dus hopelijk is het dan over.

Comment

Mooi om je kasje af te zien ^^ puik werk

ben benieuwd naar het verloop
              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

ik zou zowizo wachten met kiezen !
                wacht gewoon ff af wie zich het mooist door dat tekortje sleurt .
                die gelijk de sterkste denk ik dan en zal dus ook de minste problemen geven .
                maar echt super schoon serre man , en de plantekes staanr schoon bij !
                good luck .

Groeten Steund

Comment

Pietje, er lijkt wel verschil te zitten tussen de cocos van b'cuzz en canna.
                  Bij website b'cuzz staat dat er ca en mag is toegevoegd en canna heeft het over toegevoegde bodemschimmels ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

mooie planten!

Comment

hmmm, dan gaan we voortaan dus weer atami pakken. TY stemma
                      maar na overleg met wat ervaren mensen in de blue chem.
                      Zijn we tot de conclussie gekomen dat het door de kou en de warmte komt. scheelt snel 20 graden in paar uurtjes en dat kunnen ze toch nie helemaal handelen, van 4/5 graadkes naar 20+
                      Ze groeien nog goed dus maakt het ook uit, geeft karakter aan de plant

11186469_1088967391130065_933084220_n.jpg11225654_1088967374463400_1904104944_n.jpg

En steun, de keuze gaat niet tussen die 2 met een tekort. maar om de 2 early skunks die in kleinere potten staan nog. Maar ik stel de keuze uit tot na de ijs heiligen en de afvaller gaat in de bosjes spelen

nu nog mooi fotoke van de spruitendespuitkool/franse boontjes/watermeloen
                      11198798_1088967324463405_901348587_n.jpg

Gr Pietje
                      Last edited by GekkePietje; 4 May 2015, 16:39.

Comment

mis de dubbelfuns

Comment

de dubbelfuns hebben zich verstopt

Comment

Goedenavond allen,

We zijn weer een paar dagen verder, en heel wat wind.
                            Een paar buizen waren doorgebogen, dit omdat ik geen dwarsbalk/lat heb gemonteerd om te voorkomen dat de buizen heen en weer kunnen bewegen.
                            Maar dit heb ik opgelost met een paar metalen plaatjes op de punten dat ze waren doorgebogen, nu is dat weer lkr stevig.
                            Morgen maar eventjes een latje halen ^^

De dames hebben nog wel een beetje last van de kou, maar met het mooie weer in het vooruitzicht moet dat helemaal goed komen.
                            Grotefoto-8FQNJ7J7.jpg Ze heeft toch aardig koude voetjes zo te zien. Maar de stam begint toch aardig aan te dikken.

Grotefoto-JOOT7LMH.jpgGrotefoto-ZER7OWH6.jpg de 2 blue chems, ze beginnen het gaas al aardig op te vullen
                            Nog steeds wel wat last van een tekort, al denk ik wel dat dit wat minder word

Grotefoto-6NPEJLNH.jpgGrotefoto-MOHLA4L3.jpgen deze 2 gaan morgen elk in een 50 ltr pot.
                            Links is een church van gh en rechts blue chem

Gr Pietje

Comment

Het lijkt inderdaad of de gele randen minder worden, zou je dan toch kunnen kweken

Mooi dat de folie de storm heeft weerstaan, anders hadden je plantjes er niet zo lekker bijgestaan.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nou heb je zo'n mooi kasje gebouwd en dan hang je dat gaas zo gammel boven je plantjes.

Comment

Bezig...
                                X