Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Door de mooie verslagen van anderen heb ik super veel zin om te beginnen met mijn buiten kweek. Ik hoop in dit verslag uit te leggen wat mij afwegingen zij geweest en wat de gevolgen van mijn keuzes zullen zijn.

    na veel lezen heb ik gekozen voor de gefemizeerde zaden colour mix 2 van dutch passion.
    Deze keus omdat ik aardig bang ben gemaakt door verhalen van compleet mislukte oogst door toprot.
    de Frisian dew Durban poisen en Hollands hope zijn volgens veel mensen goed bestand tegen het vochtige Nederlands klimaat en dus tegen top rot. Het zijn stuk voor stuk Wietjes met een goede smaak en zijn niet veel eisend ideaal voor een beginnend kweker in mijn ogen.

    eind april ben ik begonnen met drie zaadjes ontkiemen.
    de growshop adviseerde mij voor het ontkiemen een schijfje droge geperste aarde die als je hem in het water legt uitzet erg handig mag de merknaam niet noemen hier ..iffy. Sommige op internet vinden de ph van die dingen een tandje laag maar dat verwaarloosde ik.

    Voor het raam boven de verwarming in een kiem kasje. Twee van de drie ontkiemde na 1 dag en nacht.
    de derde Hollands hope is niet verder gekomen dan een sprietje uit het zaadje (miss door de ph?)

    toen ze een centimeter of 12 waren heb ik ze overgepot in 12 liter potten met een lightmix van de growshop zelf.
    volgens hem zit daar voldoende voeding in voor de eerste aantal weken

    eergister de andere drie zaadjes in de kiemkas gezet in de kiem grond cilindertjes(.iffys)

    het plan is om de helft van de planten in de volle grond te zetten en de andere helft in specieskup.
    de gedachten daar achter: de speciekuip om de mogelijkheid te hebben ze te verduisteren.
    de volle grond om ze lekker groot te laten worden

    Heeft iemand ervaring met het overplanten van lightmix naar vollegrond
    het idee erachter is om ze via de lightmix een goede start te geven voor in de vollegrond.

    is het misschien beter om de kiemgrond cilindertjes direct in de volle grond te zetten ?

    ik ben me nu aan het verdiepen in voeding.
    Toen ik Het voeding stuk las in
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ek-handleiding


    voor de planten in de volle grond heb ik een goede plek.
    een al jaren oude moestuin die ik in het vroege voorjaar met kalk en mest heb bewerkt.
    ik wil de grond wel nog iets luchtiger maken.

    voor de planten in de speciekuip ga ik onlangs het voeding stuk in de handleiding voor een biovoeding van de growshop voor een paar planten kost het niet heel veel geld. Ik koop ook een paar zakken lightmix voor in de Kuip ik ben benieuwd naar het verschil tussen de dure lightmix en mijn moestuin grond

    ik zal binnenkort fotos uploaden

    groet Johan

    #2
    Re: Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    De laatst ontkiemde net over gepot in een potje met lightmix
    De foto staan ze in ..iffies de rechter is 2 weken oud de andere twee een weekje
    de twee groten zijn nu bijna 4 weken oud de linker groote zie je aan een blaadje een deoog stukje iweet iemand de eventuele reden
    Last edited by Johan; 14 May 2015, 10:51.

    Comment


      #3
      Re: Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

      Ik volg. Heb ook HH staan, kan interessant zijn om eens te vergelijken.

      Comment


        #4
        Re: Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

        leuk! werden die van jou ook zo lang en dun?

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

            Nee die van mij zijn "normaal" opgekomen. Heb ze rechtstreeks in potgrond in een kleinere pot laten opkomen.

            Comment


              #7
              Re: Holland hope Frisian dew Durban poisen femnzd dutch passion 1e kweek

              bij de growshop vertelde ze dat er een beetje kokos in zit en genoeg voeding voor de eerste paar weken.
              ik ben misschien een beetje te ver gaan denken als ik het zo van jou hoor...
              inderdaad ik ben niet van plan te gaan meten en bijsturen dus die volgende zal ik in de potgrond proberen.
              bedankt voor de tip

              Comment

              Bezig...
              X