Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

    Korting op 420shop
    Quick One zaadje.
    Het zaadje was redelijk vlug ontkiemt, na een 4 tal dagen had ik al een plantje van 1 cm.
    Voor de ontkieming heb ik gewone stekaarde gebruikt, eenmaal het plantje wat meer blaadjes had, heb ik het verpot in een ik denk 5-7 liter pot met universele potaarde.
    Als voeding gebruik ik Terra Vega en Flores.
    Nu zijn we een aantal weken verder en de plant meet + 70cm en heeft wel al wat topjes. Ik verwacht er niet veel van, de opbrengst werd op de site van aankoop geschat op 100gr gedroogd, maar ik zal al blij zijn als ik er 10gram zal afhalen, of ben ik mss te positief?

    Zo ziet de plant er vandaag uit na 22 bloeidagen, gerekend vanaf de eerste verschijning van de per-flowers. Lengte: 70cm
    q1_01.jpg

    Bovenste topje ziet er zo uit
    q1_02.jpg

    Iets meer close-up
    q1_03.jpg

    close-up van de andere topjes ( zo tel ik er een tiental)
    q1_04.jpg

    Ik vind de topjes nogal klein, of ben ik te ongeduldig? Hoe lang schatten jullie nog tot de oogst?

    EDIT: Ter vervollediging van het kweekverslag post ik nog enkele foto's van de beginperiode van de kweek

    Het zaadje heb ik niet voorgekiemd, gewoon het zaadje +/- 1 cm diep in de stekaarde.
    Vochtig gehouden en laten ontkiemen gebeurde op de vensterbank richting noordkant, dus geen rechtstreekse zon erop.

    Op 10-07-15 heb ik dan het plantje verpot naar een 5-7 liter pot, wat eigenlijk te klein is...dat week ik nu wel.

    Plantje op 12-07-15 (16 dagen oud)
    Q1_12-07_01.jpg

    Plantje op 16-07-15 (20 dagen oud)
    Q1_16-07_01.jpg

    Plantje op 20-07-15 (24 dagen oud)
    Q1_20-07_01.jpg

    Plantje op 27-07-15 (31 dagen oud - lengte 24,5 cm)
    Q1_27-07_01.jpg

    Plantje op 31-07-15 (35 dagen oud, eerste pre-flowers, lengte 30cm )
    Q1_31-07_01.jpg Q1_31-07_02.jpg

    Plantje op 08-08-15 (43 dagen oud - lengte 55cm)
    Q1_08-08_02.jpg Q1_08-08_03.jpg Q1_08-08_01.jpg

    Plantje op 16-08-15 (51 dagen oud - lengte 69 cm)
    Q1_16-08_02.jpgQ1_16-08_01.jpg

    Plantje op 22-08-15 (57 dagen oud - lengte 73cm)
    22-08.jpg
    Last edited by Mojoloko; 25 August 2015, 19:20.

    #2
    Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

    Die topjes worden wel nog dikker. 100gr droog zal je idd niet halen vrees ik. Je hebt zeker wel nog een week of 8 te gaan.

    Bloei dagen tel je vanaf de eerste pruikjes zoals je ze nu ziet.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

      5-7 liter is ook wel erg weinig voor je plantje om lekker in te groeien. Hoe meer ruimte ze hebben voor de wortels, hoe groter ze kunnen worden.
      En verder licht = gewicht. Dus hoe meer ze daarvan opvangen, hoe meer het oplevert. Gewoon lekker mee experimenteren, komt vanzelf wel in orde. Maar ik zou zeker meer aarde proberen de eerstvolgende ronde!
      (Zelf heb ik potten van 50,50&70 liter op het dak staan en die knallen echt goed in formaat!)
      Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
      ...til det som gror, og stiane dekkjer.

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

        Wel, dat heb ik ook gedacht. 5-7 liter is inderdaad te weinig, een beginnersfout zeker Goed om weten voor volgend jaar.

        En nog 8 weken? Wow dat is wel heel lang. Op de site waar ik de zaadjes kocht stond als oogstmaand 8-9 weken na ontkiemen en ik zit nu in de 8ste week.
        Ik had er me ook al vragen bij gesteld of die info wel klopte Ruikt wel al lekker.
        Maar goed, ik hou jullie op de hoogte

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

          Auto flowers doen er vrijwel altijd langer over dan aangegeven staat op iedere website.

          Hoe ik mijn plantjes kweek is eerst zaaien in bekertjes tot ze opkomen en goed stevig zijn, dan na een week of 2 ongeveer (als ze een centimeter of 10-15 zijn) doe ik ze in van die emmers waar ze meestal ook bloemen in verkopen met ongeveer 15 liter aarde. Daar laat ik ze in tot ik het geslacht kan bepalen, meestal rond de tijd dat je ze ook kan toppen, en dan gaan de dames naar hun permanente grote potten naar buiten (bij mij dan het dak op), een week ongeveer na de laatste ijsheiligen. Hoe minder vaak je ze over pot, hoe minder stress ze ervaren, dus ik hou het bij 2x max.

          Ga dus op zoek naar een mooie grote pot voor volgend jaar een wees niet zuinig op aarde (een zak aarde van 40 liter kost in de winkels gemiddeld 3 euro!)
          Zelf adviseer ik om bij te voeden met fish force. Ik kweek zelf ook pas voor het eerst dit jaar, maar met fish force -helpt het ontwikkelen van de wortels en bladgroei (door stikstof)- heb ik echt al heel mooie dames tot nu toe! Mijn beste vriendinnetje voed ook al jaren bij met visolie of fish force en die heeft ook altijd prachtige vette en lekkere toppen.
          Wel maar kleine scheutjes gebruiken en niet teveel geven. Teveel/vaak houden ze absoluut niet van. Ik doe meestal 10-15ml verdelen op 9 liter water i.p.v 5ml per liter wat op de verpakking staat en dat om de 7 tot 14 dagen, naar wat de dames lijken te willen.
          Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
          ...til det som gror, og stiane dekkjer.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

            Hoi mooi plantje daar komt een lekkere top in
            Het is wel zo dat een autoflower houd niet van overpotten je kan het beste je autoflower gelijk in een grote pot zetten
            Je plantje heeft nog wel even te gaan voor zij klaar is . succes

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

              Bedankt voor de reacties, ik leer elke dag wat bij
              Zeker wat betreft het bloeien van de plant en wat ze je doen geloven op de verkoopsites.
              Ik heb er eigenlijk 2 gezaaid, beiden Quick One's. Het tweede zaadje heb ik twee weken later gezaaid (op 12-07-15)
              Daar bemerk ik sinds enkele dagen de pre-flowers, dus twee dames in m'n serretje.

              Deze tweede Quick One meet nu 45cm
              q1b_02.jpg

              Pre-flowers
              q1b_01.jpg

              Ik hoop dat deze ook nog de tijd krijgt om uit te groeien tot een oogstbare plant,
              want de dagen en het aantal uren zonlicht korten zienderogen.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                Even een kleine update.

                De jongste Quick One heb ik vandaag verpot naar een grotere pot. Van 5 liter naar, ik schat, een 20 liter pot.
                Toevallig had ik deze nog staan en over het hoofd gezien.
                q1b_03_verpot.jpg
                Deze heeft, zoals ik hierboven al heb vermeld, ook al enkele pre-flowers.
                Ik hoop dat het geen problemen zal geven omdat me werd verteld om tijdens de bloei niet meer te verpotten.
                Maar goed, het is een klein experiment om te zien welk verschil het zal geven.

                De andere Quick one doet het ondanks z'n kleine pot redelijk goed. Kleine, maar mooie buds in vorming.
                Deze ga ik zeker niet meer verpotten.
                q1_05_buds.jpg

                Ik wacht geduldig af en houd de dames dagelijks in het oog.
                Hopelijk brengt september ons nog mooie, zonnige dagen

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                  Schrik niet als je plantje een dag of paar dagen even stopt met groeien/weinig groeit na het over potten, dat is heel normaal omdat ze dan toch enigszins gestrest raken. Ik weet niet in hoeverre het nu nog gaat helpen nu ze al bloeien als je ze overgeplaatst hebt, maar met maar 1 plantje is dat meteen een goede test, hah. Informatie van anderen volgen is meestal wel verstandig, maar je moet toch zelf uitvinden wat werkt.
                  Ben benieuwd wat ze nog gaan worden. Ik blijf meespieken.

                  Je zou voor volgend jaar ook eens hier kunnen kijken. Vond het wel even interessant om op te zoeken en een kuip van 45 liter is €5,90. Met 40 liter aarde van ongeveer 3 euro zit je dan op 9 euro. Dat is dus minder dan 10 euro om je plantjes lekker veel vrijheid te geven en ruimte. Je zou er in principe ook nog 2 kunnen gooien in zo'n grote pot. Deed mijn vader ook wel eens met autoflowers, omdat die toch minder groot worden dan echte buitenstruiken over het algemeen. Als geld je niet zo interesseert om te hobbyen maakt het niet uit, maar hier thuis is het altijd de sport geweest het zo goedkoop mogelijk te doen, een trekje wat ik zeker overgenomen heb haha. (Mijn emmers zijn bijv. jaren geleden bij het grofvuil weggehaald door m'n ouwe vaar nog!)
                  Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
                  ...til det som gror, og stiane dekkjer.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by Mojoloko; 22 August 2015, 14:29.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                      De jongste Quick One lijkt zich niets aan te trekken van het verpotten.
                      q1b_24-08-15.jpg q1b_24-08-15_02.jpg

                      En bloeit rustig verder...
                      q1b_24-08-15_03.jpg

                      En terwijl ik dit typ barst er een klein onweer los boven m'n hoofd
                      Snel ff kijken of m'n tent niet wegwaaid!

                      EDIT: Gelukkig maar een kort onweer, maar met alles erop en eraan.
                      Vooral de sterke windstoten zijn nefast voor zo'n tomatenserre, maar die van mij staat goed vast en verankerd.
                      Last edited by Mojoloko; 24 August 2015, 16:07.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                        Vandaag ook nog een filmpje gemaakt van m'n oudste Quick One. Bewegende beelden hebben toch dat ietsje meer

                        Last edited by Mojoloko; 24 August 2015, 23:10.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                          Ziet er goed uit. Ik zou de grootste ook nog voorzichtig overpotten. Als ze nog 8 weken moet dan dan zit ze nog niet eens op de helft.

                          De aarde is een buffer voor van alles, hoe meer aarde hoe minder snel je tegen tekorten oploopt.

                          Heb je al voeding bijgegeven en weet je je PH ? (heb geen ervaring met terra voeding)

                          Probeer je plantjes zoveel mogelijk direct zonlicht te laten krijgen.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                            De grootste ga ik zo laten. Het is m'n eerste kweek en ik zie wel wat ervan komt.

                            De jongste geef ik nu nog Terra Vega, al vertoont ze wel al voorbloei, ze zit vooral nog in een groeifase.
                            De verhouding voor Terra voeding (zowel Vega als Flores) is 50ml/10L.
                            Link naar hun site: Canna Terra

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                              Het gaat goed dus je onderbuik gevoel lijkt te kloppen.
                              Het kan zijn dat ze zo lang gestrekt is door een gebrek aan direct zonlicht.

                              Zelf had ik mijn eerste binnen kweek 7 liter potten gebruikt bij afjes en daar toch wel spijt van gehad. Je moet je mettertijd maar eens goed inlezen over het bodemmilieu.
                              Het ie een hele leuke hobby en ik denk dat je er veel plezeier aan gaat beleven
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X