Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 auto's buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 3 auto's buiten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Bij deze foto's van mijn eerste kweek
    Begin februari zaadjes gekocht via wietzaadjes.nl:
    - 1x amnesia auto (huismerk)
    - 1x white widow auto (huismerk)
    - 1x amnesia haze auto (huismerk)
    - 1x super skunk auto (vision seeds)
    - 3x autofresian dew (dutch passion)
    - 1x northern light auto (huismerk)

    13 maart: 3 zaadjes laten ontkiemen (bij nader inzien iets te vroeg gezien het koude weer... maar de handjes begonnen te kriebelen [emoji16][emoji16])
    - 1x amnesia auto
    - 1x autofresian dew auto
    - 1x northern light auto

    17 maart: Na 4 dagen kwam het zaadje open te zitten en heb ik ze in 14L bloembakken gezet (light mix plagron). Hierover vershoudfolie gedaan en genoeg bevochtigd, aan het raam gezet in een ruimte bij ongeveer 24 graden [emoji5]

    22 maart: nog steeds meestal binnen achter het raam, soms overdag buiten bij wat goed weer! Wat ik toevoeg:
    - plagron terra grow (iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid)
    - plagron power roots (worterstimulator, iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid)
    --> elke dag ongeveer 10 cl per plant





    29 maart: weekje verder! Geen goed weer [emoji20] meestal staan ze achter het raam!
    --> iets meer water gegeven



    6 april: het gaat traag maar 'goed'. De autofresian blijft altijd wat achter qua groei (de middelste plant)


    10 april: het is goed weer geweest. Aangezien we dat weekend niet thuis waren stonden ze weer achter het raam maar ze zijn toch goed gegroeid [emoji7][emoji1]



    13 april: veel wind buiten maar daar worden de stammen sterk van!!


    14 april: ze staan er goed bij



    19 april: het gaat wel lekker. Goede stevige stammen! Ze ruiken ook al heerlijk [emoji1305][emoji1]



    21 april: ze blijven hard gaan! Maar HELP!! Geel aan het uiteinde van de bladeren!!! Wat is dit???



    Momenteel geef ik ze ongeveer 25 cl per dag water (met 0,4 mL/500 mL power roots (ipv 0,5 mL en 2 mL/500 mL terra grow (ipv 2,5 mL))

    22 april: zo staan ze er nu bij! Blaadjes voelen vrij droog aan!





    Ik blijf jullie updaten [emoji1][emoji1]
    Kan er mij iemand helpen ivm de bladeren die geel kleuren??

    PS: ivm water gebruik ik kraantjeswater (eerst 24u laten 'verdampen'). Hiervan is de pH 6!

    Groeten

    #2
    Kweekverslag 3 auto's buiten

    Iemand dat een antwoord kent ivm de gele blaadjes? Heb al wat rondgezocht maar niks gevonden... [emoji20]
    Last edited by Belga; 23 April 2016, 09:28.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

      Ik ben een beginnend kweker en kom hier zeker regelmatig even kijken hoe het met je plantjes gaat
      Ik vind dat ze het goed doen
      Groene vingers

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

        Misschien staan ze te nat, of hebben ze eerder iets teveel water gehad ?
        Til de potten allemaal elke dag een keer op, dan krijg je vanzelf door wanneer ze lichter aanvoelen, pas dan geef je wat water.

        Rustig aan met de voeding.
        Je kunt planten niet vetmesten, als ze teveel krijgen gaan ze het slechter doen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

          Thx QnQ! Zal ze vanaf nu wat 'wegen' [emoji1] ik denk niet dat ze veel te veel water krijgen want ik vind dat de aarde aan het oppervlak vrij droog aanvoelt...

          Trouwens de aarde is niet 100% tot boven aangevuld. Is het nu nog de moeite om hier aarde bij te doen?

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

            Ja, meer aarde = meer buffer en meer stevigheid.
            Die bladproblemen zijn ontstaan omdat je vanaf zaad al bent gaan voeden, normaal wachten mensen daar 3 weken mee vanaf het moment dat de plant boven is. Je wilt de wortels niet in een vroeg stadium al kapot maken, juist niet in het vroege stadium.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

              Ok thx... Dus nu best gewoon paar dagen op water laten leven? [emoji1]

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                Het zijn 14L potten toch ?
                Nah, dan maakt die 2L extra niet zoveel uit denk ik.
                Hier hebben autoflowers wel genoeg aan, toch ?

                Als je iets aan de aarde wil doen zou je het kunnen afdekken met karton.
                Doordat er geen direct licht (wel lucht) op de aarde valt gaan ze dan ook de bovenlaag vol wortelen.
                Anders beginnen ze daar pas aan als het beneden 'vol' is.
                Maarja, niks moet he..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                  Dank u voor de tip [emoji1] het zijn idd 14L potten. Deze week wordt het slecht en koud weer dus ik denk dat ze een weekje achter het raam zullen vertoeven.... [emoji52][emoji16]

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                    Hallo!
                    Nog een update!

                    Met het slechte weer zijn ze de afgelopen dagen gewoon achter het raam gebleven. Hierdoor gaat het groeien echt traag... [emoji20]
                    Ze zijn namelijk al 6 weken geleden ontkiemd, en zijn nog altijd maar 30-35 cm groot! De komende week nog altijd slecht weer, maat ik hoop dat ze daarna nog 2 weken goed weer kennen en nog goed kunnen groeien [emoji41][emoji41]

                    De voorbije dagen ENKEL water gegeven (ong 10 cl per plant) om de gele bladeren weg te krijgen.. Tot nu toe nog niet echt beterschap...

                    Northern light auto:


                    Amnesia auto:


                    Autofresian dew:


                    Alle 3 samen:


                    Gele bladeren (bij elke plant aanwezig, en het zijn vooral de ONDERSTE bladeren)




                    Hopelijk trekken de gele bladeren weg. Ik zal enkele water geven...

                    Doei

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                      Update 1 mei:

                      Ze gaan goed! Vooral de northern light is al lekker groot (de 1e plant op de foto!)



                      Nog steeds hier en daar wat gele uiteindes aan de bladeren maar sinds ik enkel water geef (en geen voeding) gaat het beter!
                      Binnenkort wel weer rustig aan beginnen met voeding te geven [emoji41]

                      Ik heb ze 13 maart ontkiemd! Weet er iemand wanneer deze gaan beginnen bloeien??
                      Ik heb dat ze zeker nog 2 weken kunnen groeien, dat zou mooi zijn met dit weer [emoji1]

                      Ik heb eergisteren ook 2 extra zaadjes laten ontkiemen:
                      - 1x super skunk auto
                      - 1x northern light auto

                      Tot de volgende!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                        heel mooie planten!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                          Mooie planten ik ga ook volgen
                          vandaag 2 amnesia auto zelfde als jij hebt ingeplant
                          susces en veel zon toegewenst

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                            Leuk!! Ik blijf even meelezen!!
                            Ik heb er ook 3 staan in de tuin.. Sinds eind maart.. Benieuwd hoe het jou afgaat, mijne hebben altijd buiten gestaan en krijgen wat minder voeding dan de jouwe..

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag 3 auto's buiten

                              Update 3 mei:
                              NLA en amnesia haze auto staan er goed bij:


                              De autofresian dew heeft een serieuze knik gekregen... Wind??
                              Komt dit nog goed om moet ik er iets speciaals mee doen?


                              De net ontkiemde zaadjes deze ochtend in 14L bloempotten gezet. Eentje was al met z'n worteltje uit, de andere nog niet, maar maakt niet uit, komt wel goed!


                              Laat de zon nog maar even schijnen!!!! [emoji41][emoji1305][emoji1]

                              Comment

                              Bezig...
                              X