Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

    Korting op 420shop
    Beste mede-growers,

    Vandaag is de dag dat ik begin met mijn eerste kweekverslag. Dit wordt mijn tweede kweek. Vorig jaar had ik 3 Frisian Dew plantjes, ze werden zo'n 2 meter en de opbrengst viel niet over te klagen. Ik heb echter veel weg moeten gooien door toprot en de algehele kwaliteit was niet super, maar voor een eerste kweek vond ik het goed genoeg. Omdat ik vorig jaar zo genoot van het verzorgen van mijn plantjes, wordt er dit jaar weer geplant. Deze keer weer zaadjes van Dutch Passion (waar ik zeer tevreden over ben) maar dan autoflowers.



    Zoals te zien is op de foto betreft het een nieuw soortje : AutoDaiquiri lime, een kruising van een Californian Orange en een Sour Diesel. Het is een sativa dominante soort, die een friszuur smaakje zou moeten hebben. Net als vorig jaar ga ik 3 zaadjes laten groeien in witte potten die tussen de 20 en 30 liter zijn (foto's komen later). Wat grond betreft wil ik dit jaar weer kweken op potgrond, maar dit jaar ben ik wel van plan om er tuinmest bij te doen. Ook heb ik vorig jaar een pak beendermeel, bloedmeel en een zak kalk gekocht dit wil ik misschien ook vermengen in de potgrond. Voordat ik de plantjes in de grote potten zet ga ik ze net als vorig jaar eerst in een klein potje voor het raam zetten. Wat water betreft gebruik ik gewoon kraanwater.

    Ik ben 2 dagen geleden begonnen met het ontkiemen van de zaadjes tussen 2 borden met nat keukenpapier. Vanmiddag merkte ik op dat er al eentje was ontkiemd :


    Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van mijn kweek!

    Ciao,
    Kajkush

    #2
    Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

    Ik hoop voor je dat jouw DP ervaring beter wordt dan de mijne was. In mijn beleving maakt DP prima AF-zaden voor binnen, en enkele goede non-AF voor buiten.
    Stiekem hoop ik dat ik mijn verwachting niet bevestigd zie, en dat je super mooie flinke planten overhoud.

    Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

      Leuk!
      Erg benieuwd hoe het verder gaat, dus ik blijf zeker volgen
      Veel succes alvast met je kweekje
      Groene vingers

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

        Thnx voor de support! Laten we hopen dat het weer de hele zomer zo blijft. Grts

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

          Beste mede-growers,

          We zijn een aantal dagen verder en een update kan natuurlijk niet uitblijven. Zo'n 2 dagen geleden zijn alle 3 de zaadjes ontkiemt (zie foto)
          Nadat ze waren ontkiemt heb ik ze in kleine potjes gezet met potgrond erin. Na 2 dagen zijn ze al aardig omhoog gekomen. (Zie foto)
          Tot nu toe gaat het dus zeer voorspoedig. Als ze wat groter zijn ga ik ze buiten in de grote potten zetten. Ik hou jullie op de hoogte bij ontwikkelingen!

          Grts,
          Kajkush

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

            Beter nu al buiten zetten, ze zijn nu aan het strekken.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

              Beste mede-growers,

              Het is alweer te lang geleden dat ik iets heb gepost, vandaar deze update.

              Ik heb de bakken gevuld met potgrond, vermengd met voedingstoffen van Ecostyle (Bloedmeel, kalk, beendermeel en universele meststof). Laatst heb ik ook een ph-meter gekocht dus die ga ik binnenkort gebruiken.

              Ze zijn vorige week beschadigd door onweer, maar ze hebben zich goed hersteld. Vooralsnog kan ik niet klagen over de dames.

              Ciao,

              Kajkush

              (Thnx voor de tip nog, Hypnotized)

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                Doet mij goed om die kleintjes te zien jij doet zelf het keukenrol in de pot? Ik haal ze er van af en doe ze vervolgens in de pot. Misschien is jouw methode makkelijker. Je soortje klinkt zeer goed!

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                  Ik ben erg benieuwd naar dit soortje!

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlamingMango View Post
                    Doet mij goed om die kleintjes te zien jij doet zelf het keukenrol in de pot? Ik haal ze er van af en doe ze vervolgens in de pot. Misschien is jouw methode makkelijker. Je soortje klinkt zeer goed!
                    Hahaha nee ik doe niet het keukenpapier in de pot. Ik haal de zaadjes eraf en doe ze dan met het worteltje naar beneden in de grond. Thnx voor de support, ik ben zelf ook benieuwd naar het resultaat.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                      Beste mede-growers,

                      Hierbij een update over de dames.
                      Laatste tijd is er veel regen gevallen, maar ze heben zich prima gehouden. De foto's van de planten zelf zijn van een paar dagen terug. . Ze beginnen nu ook aardig met bloeien. Ik weet niet waarom maar ik denk soms dat het een hermafrodiet is, daarom heb ik vandaag wat duidelijkere foto's gemaakt van de bloei. Er lijken een soort balletjes onder de oksels te zitten, maar ik ben hier niet helemaal zeker van. Bij sommige 'balletjes' lijken er haartjes uit te komen, dus er kan ook gewoon niks aan de hand zijn. Hopelijk herkent iemand dit. Voor de rest gaat het erg goed met ze. Laatst heb ik wat aarde met wat voedingstoffen toegevoegd omdat de grond erg was ingezakt door alle regen. Ik hoop nog steeds op een goed resultaat! (Ik post echt te weinig trouwens[emoji52] , ik moet er ff aan wennen denk ik.)

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                        Die plantjes doen het super hoor! Het grote voordeel wanneer ze wat groter zijn, het water rolt over de bladeren en het meerendeel komt niet in de pot.

                        Maak je ook over het geslacht maar geen zorgen, dat is gewoon een vrouwtje. Als ik me niet vergis, heet dat balletje een calyx.

                        Kijk anders even deze video: http://www.dutch-headshop.com/nl/man...plant-a-5.html
                        Terminate the hate and spread the positive

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                          Oorspronkelijk geplaatst door SpaceMountaineer View Post
                          Die plantjes doen het super hoor! Het grote voordeel wanneer ze wat groter zijn, het water rolt over de bladeren en het meerendeel komt niet in de pot.

                          Maak je ook over het geslacht maar geen zorgen, dat is gewoon een vrouwtje. Als ik me niet vergis, heet dat balletje een calyx.

                          Kijk anders even deze video: http://www.dutch-headshop.com/nl/man...plant-a-5.html
                          Thnx voor de snelle response SpaceMountaineer! Ik heb de pagina bekeken en het is inderdaad een volbloed vrouwtje (:

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                            Beste growers,

                            Ik zou meer gaan posten dus vandaar deze update. De planten gaan goed en de toppen beginnen met groeien. Er zitten al veel kristallen op de bladeren.
                            Zoals te zien op de laatste foto zit er ook wat paarse kleur in 1 van de hoofdtoppen.
                            Er is eigenlijk wel 1 ding waar ik me lichtelijk zorgen over maak.
                            In deze hoofdtop viel me een opvallend bruin haartje op. Ik heb toen de top een beetje uitelkaar gehaald. Ik zag niet hele duidelijke rot, maar het rook wel een beetje vreemd. Ik ga deze plant extra goed in de gaten houden omdat ik ook tijdens het water geven erachter kwam dat er iets raars op de potgrond lag.
                            Ik heb deze vermoedelijke schimmel weggehaald, maar ik vond het wel apart. Ook zat er een sprinkhaan high te worden op die plant[emoji1] , deze heb ik natuurlijk ook weggejaagd. (wie goed kijkt ziet 'm)
                            Voor de rest ben ik nog wel heel positief over de dames!

                            Ciao, Kajkush

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag 3x Auto Daiquiri Lime (Dutch Passion)

                              volgens mij is dat wit van beendermeel

                              Comment

                              Bezig...
                              X