Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Stemma doet stout (2016)

    Hi Pietje en Dkuttekop, schuif er gezellig bij

    @Pietje, natuurlijk kweken de meeste mensen tbv de THC maar ik kom toch echt veel mensen op het internet tegen die net als ik ook zoeken naar hoog CBD strains kweekverslagen.

    17 mei

    De post bracht een verassing, een test set van Dutch Pride Plant Nutrition , die ik deze buitenkweek wil gaan gebruiken.
    De voeding zou biologisch zijn (organic raw material) echter het stroperige van de biobizz grow ontbreekt. Op de website staat nog weinig info, dus ik ben zeer benieuwd.
    P1060374-1.jpg

    Verder heb ik de plantjes vandaag allemaal overgepot. Ik was blij dat ik nog dichte zakken Biobizz lightmix en Biologische moestuin grond achter het huis had staan, echter bij het openen bleken de beide substraten kletsnat te zijn zodat ik alsnog een gang naar het tuincentrum kon maken.

    De planten staan nu in kokospotgrond van Florentius gemixed met een kledder lightmix en biologische moestuingrond.
    De foto's van de substraten post ik morgen wel.

    De foto's

    15 mei en 17 mei

    P1060335-1.jpgP1060341-1.jpg

    De PRxWD 4 heeft wat tekorten (ijzer?) of zuigschade ?, de tijd zal het leren.
    In ieder geval tijd om over te potten.
    P1060350-1.jpgP1060351-1.jpg

    Over het algemeen is alles goed doorworteld, op sommige stammetje zijn "mini uitlopers" te zien
    het ophogen met aarde heeft dus een goed effect gehad.
    P1060364-1.jpgP1060363-1.jpg

    Zie hier hoe snel ons onkruid de zon opzoekt ,
    16.10 even de zak met aarde openen , shit kletsnatte aarde dus toch maar snel naar het tuincentrum,
    oh is het al zo laat eerst maar eten koken voor de mannen , oeps mijn planten nog doen
    2e foto om 18.20 *plantje denkt ja, als ze mij vergeet groei ik wel zelf naar de zon toe *
    P1060346-1.jpgP1060359.jpg

    Hier met de kletsnatte grond en hup in de pot, wordt morgen vervolgd
    P1060358.jpgP1060369-1.jpg

    Zo alles verpot ook de jongste telgen, de kleinsten nog maar onder gaas.

    P1060372-1.jpgP1060373-1.jpg

    Mijn katten hebben hele andere ideeen, dus hier ook nog maar een stuk gaas ter bescherming
    P1060376-1.jpgP1060377-1.jpg

    Tot morgen
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #32
      Re: Stemma doet stout (2016)

      Mooie plantjes weer. Tis zo druk. Ik plof mijn stoeltje daar bij de waterkant. Hengeltje uit. Als jullie me missen .......... Suc6 voor dit jaar. Gr JB
      Keep em green

      Comment


        #33
        Re: Stemma doet stout (2016)

        Probeer t water verder van de stam te geven.

        Edit; zie nu dat t stemma is :0
        Dan zal ik t wel fout zien :$
        Heb je ze niet ook erg droog staan?
        Last edited by Hypnotized; 18 May 2016, 10:18.

        Comment


          #34
          Re: Stemma doet stout (2016)

          @Jonkie Bonkie, gooi jij je hengeltje maar uit hoor, ik roep je wel als ze gecured zijn

          @Hypno, Ik heb ze 'droog' laten komen ivm het verpotten. Maar dat zaai en stekgrond is echt gortdroog als je dag overslaat met water geven.
          En je ziet het goed hoor, af en toe plons ik naast de stam.
          Dat doet moeder natuur ook
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #35
            Re: Stemma doet stout (2016)

            GoGO Stemma Ik neem de lig stoel er bij
            God was never on your side..

            Comment


              #36
              Re: Stemma doet stout (2016)

              Ze gaan lekker stemma@!
              Groene vingers

              Comment


                #37
                Re: Stemma doet stout (2016)

                Ik volg ook

                Verstuurd vanaf mijn Find7 met Tapatalk

                Comment


                  #38
                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  water geven doe ik altijd om en om Stemma -< dus de ene keer rondom de stam en de volgende waterbeurt de randen.

                  ook sla ik wel is een dag water geven over (in de natuur regent het ook niet elke dag)

                  BTW die foto met die poes (wat een mooi beest) ja een katte liefhebber hier. (vreet die niet je planten aan ? die gekke haarbal van ons heeft namelijk mijn cherry totmaten stekjes op geVROTEN)

                  goed bezig verder jongedame en druk zat in je topic met volgers.

                  BTW erg benieuwd naar je nieuwe voeding lijn (je weet ik ben een Biobizz fan) laat me even wat weten hoe het bevalt?

                  nogmaals goed bezig
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #39
                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Haha nou snap ik hem, die kat van mij ligt dus niet alleen te zonnen in de kas en die snacked natuurlijk van me rucola. Was al hele grote torren aan het zoeken ghehehe

                    Zag die foto met voetstapjes en dacht, he dat herken ik
                    Fijn topic
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #40
                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      Thanks collegakwekers !
                      @ Kanon, deze kat (ragdoll) heb ik er nog niet op kunnen betrappen. Van een andere kat en mijn hondjes weet ik het wel zeker. Ik ben ook zeer te spreken over Biobizz, maar denk dat er wel meer goede voedingslijnen op de markt zijn. Vind het leuk om eens te proberen, werkt het niet voor mij dan switch ik weer terug, daar ben ik gemakkelijk in
                      @ Greyvol, Dat is wel een hele grote tor dan

                      18 mei

                      Zoals beloofd een pica van de kromgegroeide zaailing, die inmiddels met een lichte scoliose weer aardig recht staat.
                      P1060369-1.jpgP1060379-1.jpg

                      De plantjes hebben de aanslag van de kat ( en het overpotten ) overleefd

                      17 en 18 mei

                      P1060372-1.jpgP1060380-1-1.jpg
                      P1060373-1.jpgP1060406-1.jpg

                      En vanavond ook hun eerste onweer en slagregens beleefd, de Toxic Berry 4 hangt weer op half 11
                      dus deze heb ik maar met een beetje aarde ondersteund

                      P1060403-1.jpgP1060405-1.jpg

                      En zoals beloofd het etiket van de Florentius kokospotgrond,
                      deze is lichter bemest dan Cocopeat van Ecostyle
                      zodat we de nieuwe voedingslijn eens goed kunnen uittesten.
                      P1060354-1.jpg


                      De CBD rijke soorten

                      Inmiddels valt de Therapy van CBDcrew (20:1 CBD-THC) ook af voor buiten. Bij veel shops wordt inmiddels aangegeven dat hij alleen voor binnen geschikt is. Nou en als shops dat al zeggen, zal de plant het echt niet buiten doen

                      Ik overwoog dan ook serieus om een paar zaadjes landbouwhennep te zaaien, maar vanwege de hoge hermafactor is dat toch minder aantrekkelijk.
                      B2N stuurde mij dit linkje door over Futura75, het lijkt een soort van veredelde landbouwhennep ? Of gewoon veels te dure landbouwhennep
                      Ik ga hem in ieder geval proberen.

                      Van forumlid Erik74, zijn er een paar Royal Medic zaadjes onderweg van RQS ( bedankt Erik74 )
                      Het toeval wil dat vlak voordat hij zijn genereuze aanbod deed ik een artikel had gelezen op ICMAG waarin een opsomming werd gegeven van CBD rijke strains en ik daar had gelezen dat RQS inzake hun CBD rijke strains had samengewerkt met Reggae Seeds , die zich al jaren bezig houden met CBD rijke strains. De Juanita La Lagrimosa van Reggae Seeds heeft een goede naam. Het artikel op ICMAG vind je hier

                      Lang niet alle strains staan er op, maar het artikel geeft een goede indruk van hoe breeders met CBD rijke soorten aan de slag zijn gegaan.

                      Wat mij verder opviel bij mijn speurtocht naar deze strains bij shops zijn de enorme prijsverschillen die kunnen oplopen tot 200 %
                      En bijna alles met een hogere ratio dan 2:1 CBD-THC is uitverkocht, ik ben dus niet de enige die dit wil "growen" .

                      Ik kijk nog even verder, jullie tips zijn welkom en van het weekend hak ik de knoop door.

                      Wordt vervolgd
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #41
                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        catnip, ghehheheh zoals ik hed ze geleerd heb spelen op die zaalilingen worden sterk van. hierende ze alle 9 me kiempjes plat, ach kan het ze niet kwalijk nemen

                        ps google eens henep p60

                        Comment


                          #42
                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          de knoop doorgehakt
                          welke is het geworden?

                          Comment


                            #43
                            Re: Stemma doet stout (2016)

                            Update voor de hoge CBD soorten

                            25 mei

                            Ik heb mijn keuze gemaakt, Hurkle van TGA subcool. Daarnaast heb ik een enkel zaadje besteld van CBD Bomb van Bomb Seeds en CBD Therapy van CBD Crew, meer om te testen hoe ze zich houden in ons buiten klimaat dan dat ik er een opbrengst van verwacht. De Royal Medic is gezaaid en boven, daarover morgen meer.

                            Verder ben ik bezig geweest met Futura75, welke overigens een eenslachtig soort landbouwhennep is (man of vrouw) waar overwegend vrouwelijke planten uit voort komen ipv standaard herma.
                            De dutch head shop verkoopt Futura 75 ook, voor een veel goedkopere prijs en nog met een leuk ontkiemsetje erbij ook. Verder verkoopt Vreeken de USO 31 soort.
                            Van elke soort is wel een produktinfoblad te vinden op google.

                            Landbouwhennep dus. Ik heb mij erin verdiept en kwam daar over op ICMAG een paar leuke topics tegen.
                            Verdere informatie kwam ik onder meer op eiha.org (de europese hennep organisatie) en http://www.chanvre-info.ch/info/en/Hemp-Info.html tegen.
                            Voor landbouwhennep zijn er ook veel regels. Niet alle soorten zijn toegestaan in Europa.
                            Er wordt nauwlettend in de gaten gehouden of er in de voor europa toegestane landbouwsoorten niet te hoge THC waardes ontstaan en je moet je registreren om een zak van 25 kg te kopen.
                            Ik zal hier niet alle info herkauwen, maar lees de linkjes door of stel je vraag hieronder

                            Cannabidiol (CBD) Very recently CBD has increasingly gained prominence in the pharmaceutical and food supplement industries

                            . CBD cacan be easily extracted from the flowers and leaves of industrial hemp as a high value byproduct. In 2013, 240 tonnes of

                            flowers & leaves for medical applications (THC/CBD), food supplements (CBD) and the production of essential oil (for

                            food and beverages) were produced compared to only 7.5 tonnes in 2010. This means an increase of 3,000% from 2010 .

                            Further growth is expected in the next years.

                            CBD is booming business, dat wisten we al Maar hoe kom je als leek aan wat landbouwhennepzaad en welke soort is aan te raden?

                            Na uitvoerig reviews te hebben bekeken kom ik tot de conclusie dat Finola voor mij geschikt is. Het wordt niet te hoog (1,50 M) en is een snelle bloeier. Hij wordt autoflowerend genoemd maar dat wordt ook weer tegen gesproken. Probleem hoe kom ik aan Finola zaden ? Weer een zoektocht, bij Finola zelf kun je 25 kg zakken kopen voor 250 euro, maar dat is mij te veel van het goede

                            De webshops waar een link uit ICMAG naar verwijst vallen af. Bij de swiss hemp shop
                            Kom ik 3 soorten landbouwhennep tegen waaronder Finola, 25 zaadjes voor 13,60 Euro (koers van vandaag) en Helvetica en Monoica allen zwaar overprijsd. Een andere shop verkopen ze dit jaar niet vanwege de slechte zomer van vorig jaar en bieden nu andere zaden aan . Dus altijd goed op de verpakking lezen wat er wordt aangeboden ! (ik had ze bijna besteld)

                            Do you sell Finola seeds and ship them to Holland ?
                            Sure we do, unfortunately last summer was way too rainy and cold in Finland and as a end result hemp seeds didn't got enough mature to be viable. So if you plan to grow them, this season seeds won't work for you, sorry. Maybe this summer will be better. =)
                            herb-house.eu/Samuli

                            En weer een ander verscheept niet niet buiten Finland

                            Hi,

                            Unfortunately we don't ship outside Finland.
                            Regards
                            Nina

                            Ekolo HakaniemiPorthaninkatu 1 (2. Linja 5)00530 Helsinkiwww.ekolo.fi

                            Uiteindelijk ben ik via google "hanf samen Finola" op dragonspice.de terecht gekomen waar ik een kg voor 8,95 kan kopen, als ik het goed heb begrepen zouden dat zo'n 60.000 zaadjes zijn!

                            Aangezien ik aan 50 zaadjes genoeg heb, kun je mij een PM sturen als je ook Finola zaden wil hebben om zelf je CBD olie te maken, een zadenkweek wil doen voor gebruik als superfood of een gezond hapje wil voor je kanarie

                            Tot slot een mooi plaatje over landbouwhennep van EIHA.ORG

                            Morgen weer een normale update met veel foto's......

                            16-05-25-MultiHemp-poster-MC.jpg
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #44
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                              Comment


                                #45
                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                Een kanarie kan ik voor je regelen

                                Mooie en goede info. Over die zaden weet ik niet...wat is het verschil tussen deze zaden en die van bv. de CBD crew (muv de prijs)?
                                Veel gestelde vragen over het forum
                                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                                420Shop.NL
                                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                                Comment

                                Bezig...
                                X