Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Stemma doet stout (2016)

    Eh ja, over dat bepoederen met basalt.. Doe dat maar niet. Vermeng het in de bodem of blijf er vanaf.
    Het bestaat voor delen uit asbest en andere kankerverwekkende materialen, die blijven kleven op de cuticula (vetlaag) van het blad. Met een beetje regen of wind, kan het later naar de toppen verplaatsen. Laat eens 'n druppel water op een hoop stofzuigerstof vallen, en kijk wat voor pluim er omhoog komt. Basalt (en delen daarvan) zijn nog fijner dan zulk stof. Asbestverwijderaars dragen niet voor niets zulke pakken, zelfs bij 'vast' asbest.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #77

      Comment


        #78
        http://www.cascademinerals.com/wp-co...nerals-SDS.pdf
        Aspiration hazard if inhaled into lungs. Aspiration may lead to coughing, wheezing, throat and lung irritation, and shortness of breath. Chronic and prolonged aspiration of basalt and other silica containing dust for periods of six months or more can cause further complications such as shortness of breath, diminished work capacity, cough, fever, right heart enlargement and/or failure, weight loss, and chest pain. Excessive inhalation of dust may result in respiratory disease.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #79
          Re: Stemma doet stout (2016)

          Mooi die zakken
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #80
            Re: Stemma doet stout (2016)

            @B2N en LR2, bedankt voor jullie bezorgdheid. Asbest is een silicaatmineraal en zou in vulkanisch gesteente voor kunnen komen zoals jullie beiden aangeven. Ik ga er vanuit dat basaltmeel zoals dat hier in Nederland is toegelaten vrij is van mogelijke asbestvezels en geschikt is voor sporadisch gebruik in de buitenlucht. De MSDS van Ecostyle Basaltmeel (met disclaimer, dat wel).
            Naar mijn idee is fijn stof vervuild met DME (diesel motoren emissie) veel schadelijker om in te ademen en juist dat zullen we veel vaker inademen dan we ons zelf bewust zijn.
            Asbest wordt overigens nog steeds gewonnen en mag in een groot deel van de wereld nog gewoon worden toegepast o.a. china, rusland, brazilie india en indonesie. Ongelooflijk !! Geen Basaltmeel kopen via aliexpress of ebay dus.


            13 juni

            Weinig te melden behalve wat gevloek en getier...
            Een van onze katten heeft het gaas opgeschoven en is doodleuk in een pot met een Af zaadje gaan graven. Losse plastic bekers in de pot houdt de katten toch beter op afstand.

            12 juni, gesnapt door mijn man en dan doodleuk de vermoorde onschuld uithangen, deze AF zal niets meer worden

            P1060669-1.jpgP1060671-1.jpg

            13 juni, ........
            P1060676-1.jpgP1060678-1.jpg

            Ik heb alle potten maar verder "afgegraven" en vond alleen
            een net ontkiemd cheese automatic zaadje en een nog niet ontkiemd Malana Bomb zaadje
            volgens mij heb ik ze ook te droog laten ontkiemen (kuch verdrogen)...
            Opnieuw in hun pot , beetje water erbij en nu de potten op het gaas gezet. Als er volgend weekend niets boven is ruim ik ze op.

            P1060679-1.jpgP1060680-1.jpgP1060681-1.jpg

            Alvast nog een Cheese automatic gezaaid en ook de Finola landbouwhennep zaadjes (10 uit Fins Finola en 2 van Frans Finola zaad.)
            Ik heb van de Finola zaden geproefd en ik had het idee dat de Finse net wat voller zaad had. Ook lekker van smaak, net zonnebloempitjes.
            Verder nog wat pompoenen, papaver en zonnebloemen gezaaid, beetje aan de late kant we zullen zien wat er op komt.
            Alles blijft nu binnen totdat er ontkiemd is

            P1060683-1.jpgP1060682-1.jpg

            Tot de volgende update...
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #81
              Re: Stemma doet stout (2016)

              zonde zeg!
              Ik herken het wel die haarbal van ons heeft zelfde gedaan met me cherry tomaatjes zaailingen (aan gevreten en staan graven)
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #82
                Re: Stemma doet stout (2016)

                Leuk he katten
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #83
                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  ja katten zijn leuk ! ik was niet boos erna (kan gebeuren toch ?)

                  ik houd er nu wel rekening mee en vaak als ze de tuin in mag en ik zie der bij me bakken staan hoef ik alleen KSSSSST te doen en dan weet ze niet aan komen.
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #84
                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Ik heb 2 katten die bij Flint uit een nestje komen, voor hun is de geur van Canna de geur van "home sweet home"
                    Vooral deze rakker (Polly) die wringt zich in echt alle bochten om mijn zoons kamer in te komen als hij daar aan het vapen is.
                    Ik zie het ook als mijn eigen schuld, weer wat bijgeleerd --> geen los gaas op de potten
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #85
                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      ah dat verklaard idd een hoop

                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #86
                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        ik zal geen aannemens meer maken betreffende je persoon, dat was verkeerd van me

                        basaltmeel wordt gebruikt als extra bescherming tegen insecten, die een dubbel werking heeft : het silicium voor de versterking van de plant en de structuur om de bladeren ongeschikt te maken om op te landen en te lopen
                        toegepast in de bodem verlaagt basaltmeel de brix-waarde van geteelde groenten blijkt uit onderzoek

                        ik volg je mbt boosters, totaal overbodig want in het organisch materiaal in de bodem is er een overvloedige aanwezigheid van NPK en alle andere nutrients voorhanden die enkel en alleen beschikbaaar gemaakt moeten worden door het bodemleven.
                        bij voldoende grote pot is voeding dan zelfs niet nodig gedurende de gehele teelt voor onze snelgroeiende plant.

                        genoeg natuurlijke middelen die giftig zijn voor de een of andere levensvorm

                        overdaad schaadt altijd, zelfs met de meest onschuldige dingen of zaken, drink maar eens 7l water per dag voor twee maand


                        wat dacht je nou, Stemma? Dat die poes van jou niet slim genoeg zou zijn om die draad op te heffen.
                        home sweet home voor Flint's rakkers lols

                        Comment


                          #87
                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          De brix-waarde is een aanduiding voor met name suikers. Andere spectrometrie werkt op een ander principe. De refractometer is specifiek gebouwd op suikers; om de buiging van licht in vloeistoffen met koolstofverbindingen te kwantificeren. Verbrande suikers wil je liever niet roken; die zijn bewezen niet zo gezond. Die brixwaarde zegt dus iets over het suikergehalte, maar niets over het (inmiddels) vaste silicium. Als dat vloeibaar zou zijn, of opgelost, dan heeft het geen effect op insecten. Je kunt dan meten wat je wilt, eigenlijk wil je zo min mogelijk suikers in je wiet vanwege je eigen gezondheid. Tenminste, als je van plan bent je wiet te vaporizen of te roken. In een ideale wereld wordt alleen water en CO2 gevormd bij verbranding. Maar in werkelijkheid krijg je ontzettend complexe en mogelijk gevaarlijke koolwaterstoffen. Met name omdat de verbranding onvolledig is (een joint gloeit, in plaats van branden met een transparante vlam zonder rook; een teken van onvolledige verbranding). Bij het eten van wiet is een hoge brix-waarde absoluut een voordeel. De video die je postte toont aan dat er geen verschil in vruchten tussen aarde zonder, en aarde met rock dust zit.

                          De plant verwerkt het silicium - met name grassen - in zijn bladeren door glas-achtige fragmenten te vormen. Die fragmenten dienen als afweer tegen insecten. Zo is woestijngras erg rijk aan die fragmenten, waardoor het ook dwars door je huid snijdt. Mais doet hetzelfde; ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik een jaap overhield aan een maisblad. Die fragmenten van silicaten, die heten phytolith.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #88
                            Re: Stemma doet stout (2016)

                            Mooie info
                            En die Rakkers van Flint
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #89
                              Re: Stemma doet stout (2016)

                              rakker is een honden naam
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                #90
                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                Bedankt mannen voor jullie reacties en de leerzame info, dat waardeer ik echt


                                19 juni

                                Ik heb te veel foto's die ik wil laten zien voor in 1 post (max 30) dus ik ga dubbelposten


                                Allereerst de "gewone" wietplanten (dus geen autoflowers, landbouwhennep of andere plantjes)

                                Ik geloof dat ik de afgelopen week meer dan 100 mineervlieglarves heb weggepeuterd pff, vooral de Toxic Berry is favoriet bij de mineervlieg.

                                De PRx WD op 11 juni en 19 juni, ik heb te korte armen om nog van bovenaf een foto te nemen.
                                al een van mijn zoons de volgende keer vragen van bovenaf te fotograferen
                                P1060636-1.jpgP1060743-1.jpgP1060629-1-1.jpgP1060739-1-1.jpgP1060742-1.jpg

                                De Toxic Berry op 11 juni en 19 juni, TB 5 is omgevallen ? Heb hem/haar weer rechtgezet.
                                P1060645-1.jpgP1060748-1.jpgP1060640-1.jpgP1060745-1.jpg
                                P1060746-1.jpg

                                De Royal Medic op 11 en 19 juni
                                P1060621-1.jpgP1060729-1.jpg
                                P1060618-1.jpgP1060728-1.jpg


                                De Hurkle's zijn op 17 juni overgepot naar een 3,8 liter pot (uit mijn hoofd )
                                vanwege de "stille krachten" in mijn tuin met een baricade van plastic bekertjes
                                P1060699-1.jpgP1060702-1.jpg
                                Op 19 juni doen ze het nog
                                P1060727-1.jpgP1060725-1.jpg

                                De CBD Therapy en de CBD Bomb zijn op 17 juni naar een 12 liter pot gegaan
                                P1060701-1.jpgP1060731-1.jpg
                                en 2 dagen later lijken ze zelfs al iets gegroeid te zijn
                                P1060700-1.jpgP1060730-1.jpg

                                Nu gaan we naar het volgende deel.....
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X