Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Comment


      Re: Balkonkweek Haze

      dat hoor ik graag ik zou graag het eind resultaat willen weten hoe het is gegaan met je meeldauw

      peace

      Comment


        Re: Balkonkweek Haze

        ik heb ook last van meeldauw. deze heb ik momenteel behandeld met bakpoeder was een ecologische oplossing die ik op internet heb gevonden. Ook wil ik het gaan proberen met paardestaart heeft iemand daar ervaring mee.

        Comment


          Re: Balkonkweek Haze

          Zo, hier weer een update. Ik ben anderhalve week weggeweest, en heb dus iemand moeten vragen om de meeldauw te behandelen. Het lijkt erop dat het melkrecept werkt want het is niet veel erger geworden. Vandaag heb ik ze nog eens lekker bespoten met de met water verdunde melk.

          Verder is nu het grootste gedeelte van de grote bladeren afgestorven (bij de ene plant wat meer dan bij de andere). Het lijkt niet erg te zijn want de toppen zijn al lekker rijp aan het worden (ook hier redelijk veel verschil tussen de planten, de ene is een stuk verder dan de andere).

          op deze foto's zie je goed hoeveel bladeren er weg zijn:
          [attachment=2:b4y0bafb]1222707157NFoto080.jpg[/attachment:b4y0bafb]
          [attachment=1:b4y0bafb]1222707115NFoto079.jpg[/attachment:b4y0bafb]

          hier een close up van een top van deze planten:
          [attachment=0:b4y0bafb]1222707078NFoto078.jpg[/attachment:b4y0bafb]
          Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:19.

          Comment


            Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:19.

            Comment


              Re: Balkonkweek Haze

              Mooie planten. Lekkere kleur .

              "Heeft iemand enig idee hoe lang ze nog moeten aan de hand van deze foto's?"

              Nog even, om zeker te zijn moet je naar de Kristallen/Trichomes kijken.
              Gebruik de zoekfunctie even,

              Peace

              Comment


                planten omgewaaid in storm, gelukkig geen erge schade

                Toen ik twee dagen na de storm van afgelopen weekend bij de planten kwam bleken er vier omver te liggen. Gelukkig was er behalve dat ze heel scheef gegroeid waren niks aan de hand.

                De meeldauw lijkt onder controle, is niet erger geworden. Ik weet niet of de melk en water behandeling er iets mee te maken heeft, maar het zou best kunnen.

                Ik krijg dus geen foto's geupload, ik moet zeggen dat ik de nieuwe software niet zo geweldig vind...

                laat maar zitten dan die foto's
                Last edited by Tinus; 7 October 2008, 10:04.

                Comment


                  hoe lang denk je ze nog buiten te kunnen houden dan dit jaar?? heb er zelf ook 3 maar het weer word er niet beter op

                  Comment


                    deze week wordt het wat beter, dus ik laat ze zeker nog staan. De toppen zijn nog ondermaats, dus ik zou het zonde vinden om al te oogsten. Sommige zijn al iets rijper, dus ik denk dat ik die over een week oogst. de rest denk ik nog twee weken.

                    Nou het is gelukt met de foto's. Ik heb zo ongeveer alle oude foto's moeten verwijderen, omdat ik over mijn quota zat.

                    je ziet hoe krom ze zijn gegroeid na twee dagen omver te hebben gelegen.
                    Attached Files

                    Comment


                      hier een update van de zusjes van de planten van ons aller Tinus. Alvast gefeliciteerd ouwe rukker. 29 alweer!

                      Ze zijn beiden al ver in de bloei maar nog niet naar tevredenheid, de toppen zouden dikker mogen worden. Helaas krijgen ze nu niet echt volle zon meer op mij dakteras,

                      De bladeren en ook de toppen hebben een wat paarse kleur. Nu herinner ik me van vroeger toen ik graag buitenwiet rookte, dat dit vaker voorkomt Verder is de geur is heerlijk zoet en zijn het nog steeds mooie volle planten.

                      Ik heb ze veel water moeten geven, ik denk dat het veel wortel, weinig grond is. Volgend jaar iets grotere bakken.
                      Attached Files
                      Last edited by hank; 12 October 2008, 14:42.

                      Comment


                        Attached Files

                        Comment


                          Hier nog even een laatste update van hoe het met de plantjes is afgelopen:

                          Ik heb ze dus iets te vroeg moeten oogsten omdat er toprot in alle planten begon te komen. Daardoor zijn ze niet helemaal rijp geworden. Het gewicht valt ook enigszins tegen:

                          300 gram (van 5 planten)

                          toch mag ik niet klagen denk ik. De wiet is superlekker om te roken, heel relaxed high.

                          Verder ben ik bezig met een zeef-apparaat om hasj te maken. Dat heb ik vroeger ook eens gemaakt, heel handig, hoef je niet zelf te schudden. Ik moet alleen nog een motortje vinden, en een goede transformator. Het motortje breng ik dan uit balans zodat hij keihard gaat schudden. (De zeef is van een anti-spat deksel van de Hema)
                          Attached Files

                          Comment


                            damn heel erg lekker dat

                            wel leuk om te horen dat het recept tegen meeldauw heeft gewerkt

                            Comment


                              Comment


                                Mooie oogst, ziet er erg lekker uit!
                                Laat het je smaken!

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X