Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonkweek Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:20.

    Comment


      #62
      Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:21.

      Comment


        #63
        Re: Balkonkweek Haze

        die rare bladeren komt denk ik door de luchtvochtigheid maar aangezien ze buiten staan kan je er niet veel aandoen dit kan er ook uitgroeien maar het is niet echt een probleem
        grtz

        Comment


          #64

          Comment


            #65

            Comment


              #66
              Re: Balkonkweek Haze

              Terwijl Tinus op zn luie gat in zuid frankrijk zit hier nog een update van de planten uit Zeeland. Ook deze 2 zijn zeker te weten vrouwtjes, ik had al een vermoeden maar zag het vandaag echt overduidelijk. Ze zijn nu 2 keer bijgemest met vloeibare mest. Verder heeft het vrij veel (en hard) geregend zodat ik niet meer water met mest kan geven. Wel zien ze er groener en krachtiger uit dan dat ze deden sinds ik bijgemest heb.

              Hieronder ook nog wat plaatjes.

              Groetn!
              Attached Files

              Comment


                #67
                Re: Balkonkweek Haze

                Ziet er goed uit, lekker weer he

                Peace

                Comment


                  #68
                  Re: Balkonkweek Haze

                  Zo, ik ben weer al een weekje thuis dus tijd voor een update.

                  De planten zijn behoorlijk groot. Wel hebben sommige planten vrij veel bladeren die af aan het sterven zijn. Dit kan komen door een tekort aan voedingsstoffen denk ik, maar misschien hebben ze ook een keer te lang droog gestaan. Ze groeien in elk geval nog steeds, dus het komt allemaal wel goed denk ik.

                  Bij de grootste planten had ik voor mijn vakantie nog de hoogste takken getopt, omdat ze anders te veel in het zicht kwamen te staan.

                  De echte bloei is NOG STEEDS niet begonnen, maar vandaag zag ik eindelijk wat meer meeldraden dan een paar dagen geleden. Ik ben wel bang dat de bloei te lang gaat duren, want schijnbaar bloeit Haze zo'n 12 weken...

                  Zijn er misschien nog mensen bij wie de buitenplanten nog niet in de bloei staan?

                  Ik heb alle planten afzonderlijk op de foto gezet:
                  Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:20.

                  Comment


                    #69
                    Re: Balkonkweek Haze

                    Foto's deel 2.

                    De eerste is een fotootje langs onder, altijd mooi. De laatste is de kleinste plant, die iets lichter van kleur is dan de rest. Geen idee hoe dat komt.
                    Last edited by Tinus; 7 October 2008, 11:20.

                    Comment


                      #70

                      Comment


                        #71
                        Re: Balkonkweek Haze

                        Geef je al voeding?
                        Nee, dan zal dat idd de oorzaak van de gele bladeren zijn. (Zuigt haar bladeren leeg voor voeding)

                        Planten zien er goed uit!
                        Ik denk dat niemand zijn plant al echt aan het bloeien is (op de mensen na die verduisteren), alleen voorbloei zoals bij jou.

                        Relax,

                        peace

                        Comment


                          #72
                          Re: Balkonkweek Haze

                          bedankt voor de reacties

                          @ Ashdra: ze staan inderdaad behoorlijk in de wind. Denk je dat dat voor afsterven van bladeren kan zorgen? En bedoel je een afdak tegen de regen? Ik ben zelfs bang dat ze op een gegeven moment kapotvriezen...

                          @ Smokey: Ik geef geen groeivoeding, ik dacht dat ze de bloei wel zouden halen met de voedingstoffen in de grond. Ik heb wel bloeivoeding. Heeft het zin om daar al mee te beginnen denk je? Hank, die exact dezelfde planten en grond heeft als ik voedt wel bij met groeivoeding, en hij heeft inderdaad hele mooie groene planten (zie dit topic, een paar posts terug).

                          Ik dacht dus dat de meeste planten eind juli al in de bloei gingen, vandaar mijn ongeduld. Maar 12 weken bloei betekent dus dat als ze nu zouden beginnen, ik pas half november kan oogsten.

                          Ik zie het wel, we wachten rustig af.

                          joo

                          Comment


                            #73
                            Re: Balkonkweek Haze

                            Ja je kan die bloeivoeding nu al gebruiken.
                            Niet direct de aangegeven dosis geven maar rustig opbouwen.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Tinus

                            De echte bloei is NOG STEEDS niet begonnen, maar vandaag zag ik eindelijk wat meer meeldraden dan een paar dagen geleden. Ik ben wel bang dat de bloei te lang gaat duren, want schijnbaar bloeit Haze zo'n 12 weken...
                            Vrouwelijke planten zijn klein en struikachtig en hun bloemen hebben stampers. Mannelijke planten zijn lang en open, hun bloemen hebben meeldraden.

                            Peace

                            Comment


                              #74
                              Re: Balkonkweek Haze

                              oh, haha. Nu je het zegt ja. Vroeger toen ik nog veel blowde noemden we ze altijd meeldraden.

                              Comment


                                #75

                                Comment

                                Bezig...
                                X