Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beter laat dan nooit :)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Cannab0y
    Guest replied
    Hij doet het dan toch zichzelf aan? Ik vermink hem dan niet, hij verminkt zichzelf.

Stel nu, jij houdt van wat actie en besluit om een hindernissenparcours aan te leggen in je tuin. Je graaft diepe putten die je dan camoufleert, je bouwt een loopbalk met pinnen eronder, ...

Stel dan, die persoon komt in je tuin zonder dat jij ervan weet. Hij heeft de bedoeling om te stelen, maar moet eerst langs het hindernissenparcours. Als je hem niet kent, ben je op geen enkel vlak uitleg verschuldigd. Je kan enkel aansprakelijk gesteld worden als de persoon in kwestie onder jouw verantwoordelijkheid valt. En ongenode gasten vallen niet onder je verantwoordelijkheid .

Greetz

Leave a comment:

• markster
    replied
    ja dat klopt ook wel weer hier in nl is de wet geving gewoon zo krom als een banaan,alleen jammer dat jij nu de dupe bent en achter blijft met een lege pot.succes

Leave a comment:

• leo
    replied
    als je hem verminkt wil ik nog wel eens zien hoe ver je komt. in nederland ga jij voor gaas dat is zeker.

Leave a comment:

• markster
    replied
    ja idd gewoon met je poten van andermans spullen afblijven!een american stafford klaart de klus ook wel

Leave a comment:

• Cannab0y
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door leo28 View Post
    zelfs als iemand je plantjes komt stelen en hij snijd zijn vingers er af ben jij zwaar de lul.
    Integendeel, dan is hij de lul. Hij komt op jouw terrein, hij gaat in jouw tuin en hij probeert iets te stelen dat van jou is. Maakt niet uit of het nu wiet is of een oude strandstoel, maar hij is daar met de bedoeling te stelen. Als jij die persoon niet uitgenodigd hebt om in je tuin te komen, heeft hij geen poot om op te staan. Als hij dat zou gaan aangeven, gaat de politie ook vragen wat hij daar aan het doen was. Achteraf bekeken kan de dief zelfs als inbreker bestraft worden.

Een hond aan een goeie lange ketting is nog altijd de beste optie. Een goeie Rotweiler of Duitse Herder zou de klus wel moeten klaren.

Greetz

Leave a comment:

• Jona
    replied
    Let the dog do all the work :p

Leave a comment:

• leo
    replied
    het nadeel is met zulke dingen dat je vaak zelf de cigaar bent. kleine moeite om zo iemand te verminken met scheermesjes of finaal af te rossen als je hem kan achterhalen. maar zelfs als iemand je plantjes komt stelen en hij snijd zijn vingers er af ben jij zwaar de lul.

Leave a comment:

• Jona
    replied
    Je ziet het heel positief in, wat natuurlijk maar een voordeel kan zijn in zo'n situatie. Maar zoals Canna zegt zal je aan een 'verdedigingsmechanisme' moeten werken. Ik ga wel eens een topicje opstarten waar iedereen zijn ideeen over een buitenkweek beschermen kan voorstellen .
    En dat van die scheermesjes vind ik best wel geslaagd eigenlijk. Gewoon een gat boren in je pot en deze met de ketting ergens aan vastleggen is ook een optie. Al hebben ze bij Leo gewoon de plant omgekapt en daar valt weinig tegen te beginnen (of je steekt een Pitbull in je tuin ).

Greetzzz

Jona

Leave a comment:

• leo
    replied
    nou de moed zit me zeker niet in de schoenen hoor. toen me vriendin me vamorgen belde (had het zelf niet gezien nog) was het wel ff balen, maar dat was na 5 min ook weer voorbij hoor. ze hebben de potten laten staan dus daar kunnen de geraniums weer in

het enige waar ik wel van baal is dat de planten nog niet klaar waren. kijk tis natuurlijk ook zonde als het dan gejat word, maar dan hebben ze er ook wat aan. dan weet ik teminste dat er iemand geniet van mijn kweekje

Leave a comment:

• Cannab0y
    Guest replied
    Gestolen planten zijn altijd erg, zeker als je er zoveel tijd en moeite ingestoken hebt...

Je kan het blijkbaar allemaal nog goed relativeren, da's al een pluspunt. Kopje niet laten hangen en uitzoeken wie het geweest is. Loontje komt ooit wel om z'n boontje.

Ik heb het vorig jaar zelf voorgehad, twee planten weg met pot en al. Dan zakt de moed je in je schoenen hoor, als je er maar 4 had staan... Daarom zitten er dit jaar ook scheermesjes in de handvaten van m'n potten. Wie het nu waagt om m'n 60-literkuipen op te heffen, mag zichzelf grotendeels vingerloos beschouwen Een andere optie is alle planten aan elkaar schakelen met kettingen, touwen en staven allerhande. Zo duurt het een eeuwigheid voor dieven dat ontward hebben en kan je ze misschien op heterdaad betrappen.

Vind het echt kut voor je en voel met je mee. Fucking dieven...

Greetz

Leave a comment:

• Jona
    replied
    Zwak vind ik dat... Echt heel zielig de mense die dat gedaan hebben...
    De moed niet laten zakken, gewoon een binnenkweekje starten man!
    Volgend jaar vliegen we der weer in met zen allen wat buitenkweekjes betreft

Keep it up!

Jona

Leave a comment:

• leo
    replied
    nou triest nieuws!!!!

afgelopen nacht zijn er 3 planten gestolen bij mij achterhuis. gewoon afgeknipt
    1 was zo goed als klaar voor de oogst, die 2 andere waren nog niet zo ver maar goed.

gelukkig heb ik nog wel wat over hier en daar.

Leave a comment:

• leo
    replied
    ja dat kunnen ze wel maar valt wel mee joh ze zijn hier niet zo moeilijk. die bij mij thuis staan stinken helemaal erg. ik denk dat mijn buurvrouwtje elke ochtend zo stoned als een garnaal is na het tuinieren

Leave a comment:

• Weedy
    replied
    Ik zal de foto's zeker zien. Mooie planten waren/zijn het. Ik zie op die foto wel wat huizen staan op de achtergrond, kunnen ze daar de wiet geur nog niet ruiken?

Leave a comment:

• leo
    replied
    thx ik heb 1 plant al geoogst volgende week gaan er meer plat. foto's volgen

Leave a comment:

Bezig...
X