Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

    een vraag waar ik al een tijdje met loop
    ik heb in mn tuin een mega grote passieflora caerulea staan.
    maar hoe kan ik daar nu high van worden?
    hopelijk weet iemand raad

    Comment


      #32
      Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

      hellow again, zeer drukke vakantie achter de rug maar hier ben ik terug met een update'tje.
      zoals al eerder verteld heb ik mn plantje met een grote achterstand gekregen. dit is duidelijk te zien aan de grootte van de plant, die vrij gering is. toch vind ik dat ze voor haar niet te groot formaat vrij veel topjes begint te krijgen
      ik heb in de growshop een half litertje terra flores gekocht (bazaar in roosendaal) is gewoon in evianflesje maar de mensen leken me betrouwbaar dus maak me er geen zorgen over.
      dit werd een zomer om nooit meer te vergeten. ontdekte iets dat ik graag deed, waar ik zorg voor draagde (wat redelijk zeldsaam is in my world) en leerde veel bij...

      als jullie tips, opmerkingen of iets kwijt willen, altijd welkom

      peace
      Attached Files

      Comment


        #33
        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

        nog een fototje
        Attached Files

        Comment


          #34
          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

          ziet er een gezonde plant uit!
          en ik heb het zelfde van zorg dragen enzo dit is echt een leuke hobby!
          grtz

          Comment


            #35
            Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

            Dat is een mooie struik dat je daar hebt, ziet er gezond uit.
            Wist niet dat ze voeding "los" verkochten.

            Peace

            Comment


              #36
              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

              Bij mij op de normale 5L fles staat trouwens dat je de Canna Flores niet in het zonlicht moet houden omdat de [iets met cholyrimiden ofzo] in de voeding oplossen, en dat moet niet. Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar zie maar wat je er mee doet .

              Comment


                #37
                Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                Die mensen van de bazaar zien er vertrouwbaar uit maar je hebt je laten vangen...
                Ik heb mijn Terra Flores ook daar gekocht. Die flesjes zagen er echt niet betrouwbaar uit omdat de etikket ook zelfgemaakt is en omdat ze in cola,sprite,evian,spa,enz. - flesjes zaten!
                Ze zullen er zeker weten wel een beetje water bijgedaan hebben , ze rook ook iets minder als de andere fles. Waarom die kleine als de 1liter fles (de echte dan) maar 3euro meer kost???

                Grtzzzz
                Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                Comment


                  #38
                  Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                  Nu toont ge uw passie se
                  Zeker opgegroeid tot mooie plant man!
                  Komt wel goed daar

                  Zolang je bloeivoeding werkt, is het goed.
                  Maar haal u misschien toch maar een booster voor in de tweede fase, kan nooit kwaad he?

                  Succes

                  Comment


                    #39
                    Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcoPM
                    Bij mij op de normale 5L fles staat trouwens dat je de Canna Flores niet in het zonlicht moet houden omdat de [iets met cholyrimiden ofzo] in de voeding oplossen, en dat moet niet. Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar zie maar wat je er mee doet .
                    oei dat wist ik niet :s hadden ze er toch mogen bijzeggen of opzetten. thanks mate

                    Oorspronkelijk geplaatst door DaTom-p
                    Die mensen van de bazaar zien er vertrouwbaar uit maar je hebt je laten vangen...
                    Ik heb mijn Terra Flores ook daar gekocht. Die flesjes zagen er echt niet betrouwbaar uit omdat de etikket ook zelfgemaakt is en omdat ze in cola,sprite,evian,spa,enz. - flesjes zaten!
                    Ze zullen er zeker weten wel een beetje water bijgedaan hebben , ze rook ook iets minder als de andere fles. Waarom die kleine als de 1liter fles (de echte dan) maar 3euro meer kost???

                    Grtzzzz
                    zou kunne maar mn topjes gaan goed dus no worries
                    en had idd beter die liter gekocht ma da weten we nu voor de volgende keer e
                    thanks mate

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                    Nu toont ge uw passie se
                    Zeker opgegroeid tot mooie plant man!
                    Komt wel goed daar

                    Zolang je bloeivoeding werkt, is het goed.
                    Maar haal u misschien toch maar een booster voor in de tweede fase, kan nooit kwaad he?

                    Succes
                    alle beetjes helpen he
                    thanks 4 tha tip

                    peace

                    Comment


                      #40
                      Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                      heeeeeeeeeeelp
                      deze morgen toen ik naar dagelijkse gewoonte mijn plantje ging begroeten was het overduidelijk dat deze nacht zich beestjes hadden zitten verheerlijken op mijn schatje met alle gevolgen vandien. ik vond witte webjes dus dacht aan spint maar vind helemaal niks. uit waanhoop ben ik dan maar verder en verder beginnen zoeken en in mijn toppen vond ik zelf rupsjes (zie foto). volgens mij niet zo positief dus uitroeie die boel. als dit nog niet genoeg was krijg ik het gevoel dat mijn topjes er nogal mannelijk beginnen uitzien. maar aangezien ik maar amateurke eerste klas ben hierbij een oproep. wie kan van deze foto (spijtig genoeg niet zo scherp maar lukte niet) zien of het wel degelijk zaadjes zijn die erop groeien).
                      vond al dat ik teveel geluk had en alles te vlotjes liep. pff desnoods kampeer ik er naast. nobody is going to mess with my lady....

                      peace
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                        Ik weet niet welke soort rups het is, maar meestal zijn rupsen niet zo'n goed teken. Veel kwekers deinzen ervoor terug om nu nog met insecticides aan hun wietje te komen, maar er zijn ook veel natuurlijker oplossingen. Zo kan je bv. je eigen insectenmiddeltje maken op volledig biologische wijze.


                        Benodigdheden "pepperspray"Werkwijze

                        - Leg de pepers in een zeef
                        - Daaronder zet je een kommetje met een halve liter water
                        - Laat de zeef met de pepers even in het water liggen
                        - Na kwartiertje het zeefje uit het water halen en met een lepel de pepers pletten boven het kommetje om alle sap te benutten
                        - Daarna het mengsel in het kommetje (zonder geplette pepers!) in een vernevelaar gieten en je bent klaar


                        Dat zou normaal gezien wel straf genoeg moeten zijn om menig insect van je plantje af te houden. 100% biologisch en je kan er niks mis mee doen.

                        Greetz

                        Comment


                          #42
                          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                          "Verkeerd gebruik van de quote functie, lees dit topic-S-"
                          thanks, heb net het mengsel gemaakt. staat nu in te trekken.
                          hopelijk lukt het

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                              Attached Files

                              Comment


                                #45
                                Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                                Lekker paars, is toch mooi?

                                Paarse bladeren kan komen door de kou maar het kan ook in de genen zitten (Wat wss bij jou plantje is) Of is het daar echt zo koud?

                                Foto van de plant int totaal?

                                Comment

                                Bezig...
                                X