Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Attached Files

    Comment


      #47
      Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

      Ziet er mooi uit, wat meer water geven moet je wel doen.. Of geef je echt genoeg?

      Comment


        #48
        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

        ze drinkt elke dag min. een gans gietertje (zoals op de foto)
        en om de 2 a 3 dagen een dopje terra flores erbij

        peace

        Comment


          #49
          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

          Die paarse verkleuring heb ik ook teruggevonden bij m'n Snow White en ik heb daar geen enkele verklaring voor, buiten dat het in de genen moet gezeten hebben.

          Je plant lijkt in jouw ogen niet veel verandering te maken, maar je checkt haar waarschijnlijk dan ook dagelijks. Je hoeft je geen zorgen te maken, dat komt dik in orde daar

          Greetz

          Comment


            #50
            Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

            het is een mannetje ?

            Comment


              #51
              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

              Nee hoor GEORGE, dat is geen mannetje Dat noemt men "compacte topvorming" en dat kan op foto soms op een mannetje lijken. Als je even naar vroegere foto's in dit verslag kijkt, zie je dat deze plant vol witte haartjes stond en nu dus langzaamaan paars kleurt.

              GOOOO Purple

              Greetz

              Comment


                #52
                Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                twijfelde een tijdje geleden ook omdat de toppen precies bolvormige delen tonen. maar de foto's van mannelijke planten die ik opzocht waren toch overduidend anders dus ik hoop van niet he.
                wat bedoel je met compacte topvorming? compact voorspeld niet veel goeds e...

                kan het echt geen kwaad om mijn meisje buiten te laten staan? het zal er volgens mij niet warmer op worden. als je de foto's ziet is het dan mogelijk om min of meer te bepalen hoeveel tijd ze nog zal nodig hebben? wil vroeg genoeg oogsten dat ik een high weedje heb maar toch al de thcproductie ten einde is. ook ben ik aan het twijfelen om te klieven. haalt dit een vel beter resultaat? iemand ervaring mee?

                peace

                Comment


                  #53
                  Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                  Je hebt soortjes die compacte toppen aanmaken en die van nature iets harder uitgedikt zijn, compacter, dikker en dus moeilijker om samen te pletten. Meestal zijn dit de indica's die dit doen, maar het kan net zo goed met Sativa hoewel deze laatste eerder geneigd is om "fluffy" toppen aan te maken. Fluffy zijn toppen met een iets lossere structuur, je kan zelfs stellen iets "zachtere" toppen.

                  Waarom zou dit niet veel goed voorspellen? Bang voor toprot? Dan kan je best na elke regenbui je plant op ongeveer 30cm hoogte aan de stam vastpakken en eens goed ermee schudden. Zo gaat het merendeel van regen of dauw uit je toppen geschud worden en blijf je er grotendeels van gespaard, als je het goed aanpakt tenminste.

                  Greetz

                  Comment


                    #54
                    Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                    nee verwarde compact met klein :$ foutje van mij.
                    en bedankt voor de tip over het schudden want is hier heel vochtig.
                    het einde komt steeds dichter. jjjiiiiiiihhhhaaaaaa

                    Comment


                      #55

                      Comment


                        #56
                        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                        Hoe lang je je plant op 18/6 laat, is aan jou om te bepalen. Je kan je plant zo maanden, misschien zelfs jaren onderhouden in haar groeiperiode. In dat geval zou ik toch eerst zeker stellen dat je met vrouwtjes te maken gaat hebben door stekjes te nemen en die al vroegtijdig in bloei te zetten. Zo kan je de mannelijke planten in wording er vroeg tussenuit halen zodat je enkel verdergaat met je vrouwtjes.

                        Een gouden regel bij de binnenkweek is: licht is gewicht. Je gaat met 1 lamp je plant niet afremmen, maar je opbrengst gaat er wel zwaar onder lijden dan.

                        Bij binnenkweek maakt de plant dezelfde fases mee als bij buitenkweek, namelijk groei en bloei. Hoe lang je met de groei wilt doorgaan, is aan jou om te bepalen. Hou er wel rekening mee dat het merendeel van de soorten nog een laatste groeischeut krijgt als je ze op 12/12 gaat plaatsen, dus je stopt best voor je plant de hoogte van je kastje heeft bereikt. Je kan de plant klein houden door te toppen of te scroggen. Meer over deze twee begrippen vind je door de zoekfunctie te gebruiken.

                        Greetz

                        Comment


                          #57
                          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                          ah mercikes.
                          ga wel met feminised seeds werken denkek. werd gek van dat wachten op geslacht. feminised is wel zelfde kwaliteit zeker? LICHT=GEWICHT dit verwijsd dan naar de toppen?? maar als ik dan tijdens bloei ineens overschakel naar vb 3 lampen is alles goed. ofniet??

                          peace

                          Comment


                            #58
                            Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                            Feminised is inderdaad dezelfde kwaliteit als gewone wiet, maar ik verkies toch regulier zaad om mee te werken.

                            Licht = gewicht duidt inderdaad op je toppen, of was je van plan om de hele plant op te roken ? lol

                            Als je je plant in de groei maar met 1 lamp gaat belichten, gaat deze veel minder blad aanmaken dan dat ze zou doen met 3 lampen erop. Bladeren zijn altijd goed voor een plant, want deze zetten het licht om in fotosynthese, wat dan weer voor extra voeding (lees: energie) zorgt voor je planten. Met 1 spaarlamp gaat je plant - voor zover ik weet - enorm gaan rekken omdat ze alle licht wil benutten.

                            Als je dan toch de stap al maakt om "maar" met spaarlampen te kweken, verwen je plant dan met 3 spaarlampjes in plaats van eentje Het komt je uiteindelijk enkel maar ten goede.

                            Greetz

                            Comment


                              #59
                              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                              thanks lijkt me best doenbaar. ervaring opdoen zonder de electriciteitsrekening op te blazen. en dan kan ik tijdens de winter verder doen want ik zou het toch missen ze uiteraard dit uitgebreid in een topic de hoeveelheid is veel kleiner dan met hps (wat vrij logisch is) maar heeft dit ook zo'n effect op de kwaliteit? waarschijnlijk wel zeker...

                              peace

                              dit forum heeft al zoveel verschil uitgemaakt. !!!!!!thank you guys!!!!!!

                              Comment


                                #60
                                Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                                Over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen, want ik heb nog nooit iets gerookt dat onder een TL vandaan komt. Toch heeft menig TL-kweker mij al toevertrouwd dat de kwaliteit zeker niet moet inboeten tegenover HPS, maar dat de opbrengst wel veel lager ligt.

                                Greetz

                                Comment

                                Bezig...
                                X