Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

    Iemand nog wat te zeggen hierover?
    Ik heb inmiddels de plantjes overgepot zodat er nu in iedere pot 1 plant staat.
    Hallo.

    Comment


      #17
      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

      Goed begin Jaap ! Goed dat je ze uit de Spongepots gehaald hebt, nu nog mooi weer en gaan met die banaan !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #18
        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

        Oke dan, enneee.. je moet de voeding toch in de plantenspuit doen en alleen de plant bespuiten? Dus niet de voeding vermengen met het water in de gieter en ermee de aarde bewateren toch?
        Hallo.

        Comment


          #19
          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

          Je kent toch wel de basis van planten? De bladeren zijn voor de fotosynthese en de wortels voor de voeding. Alleen nu voeding meegeven heeft geen nut, ze kunnen er zelfs dood van gaan. Wacht maar tot er bladeren met meerdere vingers uit groeien en ze een steviger stammetje hebben.

          Comment


            #20
            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

            Jo man

            Ik gebruik groeivoeding ook als bladvoeding. Maaaaaarrrrrrrrrr wortelstimulator best nooit gebruiken als bladvoeding. Die wortels moeten dat kunnen opnemen, niet de bladeren.

            Uw planten zijn idd nog wat jong voor voeding.
            Meeste grond is npk van ongeveer 14-16-18

            Die P 16 is al mooie aanzet voor wortels.
            Maar moest uw grond ergens rond npk van 5-5-5 zitten, kunde toch al op halve dosis voeding geven (in mijn ervaring).

            Maar laat hierbij duidelijk gezegd zijn: voeding is nog niet nodig... tga gewoon sneller dan maar tis langs andere kant ook beter omdat ze dan echt sterken. Niet teveel geven, beter te weinig dan teveel in dit geval. En rustig opbouwen.
            Een wielrenner leeft ook niet op brood alleen he. Die eten koolhydraten etc.

            Comment


              #21
              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

              Oke dan bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik las op het BAC kweekschema dat je voeding het beste vanaf dag 1 kan meegeven.
              Dus wat ik nu doe is fout? Ik kan de voeding en wortelstimulator beter gewoon vermengen met het water uit de gieter en niet met de plantenspuit?
              Last edited by Jaapo; 31 May 2009, 14:25.
              Hallo.

              Comment


                #22
                Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                hej jaapo!

                ik heb ff een vraagje ivm je zaadjes. ik heb zojuist ook de lowryders via sanniesshop besteld maar ik vroeg me af of je die spongepots er eigenlijk gratis hebt bijgekregen?

                grtz okke

                Comment


                  #23
                  Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                  Hey ja die krijg je er gratis bij.
                  Hallo.

                  Comment


                    #24
                    Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                    Update dag 13:

                    De afgelopen dagen staan ze lekker in het zonnetje en ze groeien geleidelijk aan. Er zijn er een paar die wat minder goed groeien en zelfs eentje die nog heel erg klein is en tevens wat gele bladeren heeft (foto komt zo). Ik geef nu om de 2 dagen water, ook met wortelstimulator.

                    Ik heb nog even een vraag: er staat bij de wortelstimulator en groeivoeding (...) ml per 10 liter. Nu vul ik dus een emmer van 10 liter met regenwater en daar vermeng ik de wortelstimulator mee. Ik wil nu ook weer beginnen met groeivoeding, maar kan ik dat bij elkaar doen? Dus in die emmer de wortelstimulator en de groeivoeding. Ik denk persoonlijk dat het wel kan, maar ik wil het even zeker weten voor het geval ik straks een vage reactie van de plant krijg.

                    Anyway, genoeg gepraat, tijd voor de fotoooooooo's:

                    Een aantal Lowryders:






                    Iets te diep ingegraven hehe :


                    Lowryders...






                    Minefield Ryder:


                    Een aantal Minefield Ryders:




                    Het plantje met de gele blaadjes (de ronde blaadjes):


                    Het is eigenlijk totaal niet duidelijk te zien op de foto.

                    Nu heb ik nog steeds 1 plantje onder TL staan in de schuur en die ontwikkeld zich als een gek, echt mooi om te zien.








                    Nou dat was het weer voor vandaag. Ik hoor het graag als iemand tips of commentaar heeft of antwoord op m'n voedingsvraag.
                    Hallo.

                    Comment


                      #25
                      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                      staan er lekker bij! leuke keuze ook die lowrider, kleine plantjes met 1 massive top

                      Comment


                        #26
                        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                        Ziet er goed uit hoor
                        De groeivoeding kan gewoon bij de wortelsimulator.
                        En je kan wel wat meer aarde in de potjes doen tot net onder de ronde blaadjes , staan ze gelijk wat steviger.

                        Grtz.

                        Comment


                          #27
                          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                          Binnenkort een grote update, voor nu een klein probleempje. Het is dag 20 sinds ze in potten staan en 1 Lowryder heeft wat bladproblemen.
                          Het lijkt net of er een slak overheen is gelopen of misschien ligt het aan een te hoge of lage pH waarde? Hier zijn de foto's:









                          Hallo.

                          Comment


                            #28
                            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                            dat zijn de larven van de mineervlieg!

                            die vlieg legt eitjes in je blad en de larven eten van binnen het bald op! heb er ook last van gehad..
                            als je de gangetjes volgt tot het einde zal je zien dat er een heel kleine larve zit.
                            je moet de stukken blad waar gangen zitten afknippen..want via die gangen komen er makkelijk ziektes binnen.

                            veel succes ermee

                            ps: munt in de buurt van je plantjes zou die mineervlieg moeten weghouden. ik heb er geen last meer van sinds er munt in de buurt staat.

                            Comment


                              #29
                              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                              Afknippen?!

                              Weet je zeker dat er geen andere oplossing is? Kan het geen kwaad dan als ik zomaar die bladeren eraf knip?
                              Hallo.

                              Comment


                                #30
                                Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                                nope, kan niet echt kwaad...
                                hoe sneller je ze afknipt hoe minder groot stuk van je blad er is aangetast dus hoe minder je er moet afknippen.. je knipt gewoon het stuk met de gangetjes eruit.

                                het moet er echt af want in die gangetjes zitten eitjes en als je die allemaal laat uitkomen, dan worden heel je planten langsbinnen opgevreten...

                                het kan echt geen kwaad dat er hier en daar een half blaadje is weggeknipt hoor..het is bij mijn weten de enigste oplossing..

                                succes!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X