Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

    Aha dus ik moet niet het hele blad afknippen maar alleen de stukjes waar het spoor zit. Dan krijg je dus blaadjes met stukjes eruit. hehe zoveel vragen maar ik wil het wel goed doen en het niet verpesten.
    Hallo.

    Comment


      #32
      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

      idd, dan heb je blaadjes met stukken eruit, die randjes gaan da wel bruin worden maar dat is opzich niet erg..
      je moet mijn topic maar is checken, dan zie je hoe ik het opgelost heb.. --> mata hari + freebees

      ik hoop dat de schade nog beperkt is! en dat die rotvliegen uit de buurt blijven.

      grtz okke!

      Comment


        #33
        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

        heb wel is op foto's gezien dat ze bij stekjes ook de blaadjes snoeien..
        dus kan opzich geen kwaad lijkt me

        Comment


          #34
          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

          Nou met pijn in m'n hart heb ik de (stukken) blaadjes afgeknipt met dit resultaat:

          Hallo.

          Comment


            #35
            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

            ja, is niet leuk natuurlijk... ze zien er wat minder uit maarja wat moet dat moet...
            ik hoop dat je die kleine rotlarven een pijnlijke langzame dood hebt gegeven

            die plantjes komen wel terug dik in orde!!

            grtz okke

            Comment


              #36
              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

              Oke, een grote update vandaag. Het is Dag 21 sinds ze in potten staan.
              Ik geef nu om de 2 dagen water met wortelstimulator en groeivoeding.
              Tussendoor geef ik gewoon regenwater als ik zie dat de grond heel droog is.

              Een paar Lowryders en Minefield Ryders door elkaar:








              Deze ziet er een beetje raar uit:













              Het geknipte plantje:



              De Lowryder die in de schuur onder TL stond heb ik gisteren in een grotere pot buiten gezet. Het is de meest ontwikkelde en mooiste plant, maar ik ben bang dat ik er niets aan zal hebben. Je begrijpt wel waarom als je de foto's hebt gezien..









              Ik heb ook nog steeds last van de klote mineervlieg. Ik heb ze nu al een paar keer gezien op de bladeren en stelen.


              (Ja, ik heb hem doodgemaakt na het nemen van de foto )
              Ik ga denk ik binnenkort maar even een muntplant halen om tussen de planten te zetten.
              Ik zocht ook al op internet naar wat bestrijdingsmiddelen. Heeft iemand nog wat tips qua biologische bestrijdingsmiddelen?

              Ook heb ik weer een nieuw bladprobleem. Bij 2 plantjes zie op de bladeren een soort doorzichtige vlekjes zitten. Het lijkt niet op het spoor van larven van een mineervlieg, dus dit moet weer ander ongedierte zijn. Ik ken deze symptomen niet, heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?




              Dat was het weer. Tips, commentaar, ik hoor het graag...
              Peace.


              Edit: Ik ging net even bij m'n planten kijken en ik zag bij 1 plantje al een miniscuul gaatje zitten!! Dit mag natuurlijk niet erger worden dus ik wacht op tips!

              Edit 2: Ik kwam erachter dat rupsjes waren, dus ik heb ze even verwijderd.
              Last edited by Jaapo; 13 June 2009, 16:08.
              Hallo.

              Comment


                #37
                Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                jammer van dat mannetje zag er wel mooi uit

                Comment


                  #38
                  Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                  Zeker. Ik heb hem vanmiddag de nek om gedraaid (ik ga geen zaden kweken). Achja, wat moe dat moet he..
                  Hallo.

                  Comment


                    #39
                    Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                    Weer al een probleem, een blad is denk ik aangevreten door rupsen en op een blad lijkt het wel weer of er larven van een mineervlieg bezig zijn.

                    Het aangevreten blad:


                    Als je goed kijkt zie je wat gele "gangen" op dit blad:



                    Ik hoop niet dat dit weer die larven zijn...Ik heb al wat muntplanten tussen m'n wietplanten gezet maar het schijnt niet echt te helpen. Ik zie nog steeds mineervliegjes op de planten zitten.

                    Ik heb een beetje rondgegoogled, en denken jullie dat Ecostyle Spruzit zal helpen?
                    https://www.leafman.nl/ecostyle-spru...ng-p-1570.html
                    Hallo.

                    Comment


                      #40
                      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                      Vriend,

                      ik heb ook last van die klotevliegen, dit helpt:

                      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...heb-t5108.html

                      kill the f*cking basterds!
                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                        Het is weer eens tijd voor een update! Het is Dag 38 alweer en alle planten staan al in de bloei. Het weer zit ook goed mee dus ze groeien echt goed. Ik geef nog steeds om de 2 dagen water met groeivoeding en wortelstimulator en als ze tussendoor water nodig hebben geef ik gewoon regenwater. Aangezien het al een paar dagen niet heeft geregend heb ik nu wel 2 keer kraanwater moeten geven. Kan dit kwaad? Dit heeft een te hoge pH of niet?
                        Anyway...hier zijn de foto's, de planten in de ronde potten zijn Lowryders en die in de plantenbakken zijn Minefield Ryders:




























                        En bij 1 plant ontdekte ik dit:




                        Wat zou dit kunnen zijn?

                        Nou dit was de update weer. Tips, commentaar, alles is welkom..
                        Hallo.

                        Comment


                          #42
                          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                          Ziet er mij beginnend spint uit.
                          Behandelen is een must.

                          Grtz
                          Last edited by westport; 30 June 2009, 17:41.
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #43
                            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                            Ik heb het nu ook al bij een andere plant ontdekt. Nog tips voor biologische bestrijdingsmiddelen tegen spint?
                            Hallo.

                            Comment


                              #44
                              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                              10% melk 90% water schijnt te helpen, althans als het meeldauw is.
                              Ik zou als ik jou was even zoeken naar meeldauw topics.

                              Comment


                                #45
                                Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                                Als ik jou was ging in naar de tuin winkel en meteen organische bestrijding middel kopen wat geen schade kan aan je planten en spuiten want binnen de koste keer zit heel je plant vol
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X