Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big bang!. eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Big bang!. eerste kweek

    ja het punt is, er staat in die link niet echt wat je moet doen.. maar ik spuit er gewoon een bestrijdingsmiddel overheen. al helpt t niet, jammer dan. ( het mocht ook op groente, dus lijkt me niet erg, vooral niet in dit stadium van de plant )

    Comment


      #17
      Re: Big bang!. eerste kweek

      jopla

      Vergeet zeker de stam, scheuten en onderkant van de bladeren niet goed af te spuiten he... Wantsen zijn, lijkt me, taaie beesjes.

      Comment


        #18
        Re: Big bang!. eerste kweek

        hier weer even een update met 2 fotootjes.

        ze zijn wel ietsje gegroeid, al vind ik het niet heel erg snel gaan..
        er komen veel gele vlekjes op de bladeren, dus vandaag heb ik een bestrijdingsmiddel tegen mineervliegen,wantsen,rupsen,alles en nog wat gekocht. en planten voeding.
        hiervan moet 1 keer in de week een dop op 4,5 liter water aan de plantjes gegeven worden. ( ik doe dus 2 keer per week )

        ze stonden een beetje in het zicht, dus de 5 grootste staan op de foto.
        4 andere staan ergens anders. Ze stinken ook behoorlijk. als ik het raam open doe dan ruik je ze in de kamer, hopen dat de buren niet snel beginnen te zeuren.

        maar met de voeding en bestrijdig hoop ik dat de plantjes weer mooi gezond worden. weet iemand waar dit aan ligt?
        Attached Files

        Comment


          #19
          Re: Big bang!. eerste kweek

          hoi allemaal,
          hier weer een update. De plantjes doen het goed, alleen kom ik steeds meer met een tekort aan ruimte. ( ze stinken ook redelijk )
          hier onder de fotoos.
          gele vlekken, bruine bladeren etc. ik ben er eindelijk achter wat het is. ze stonden op een zwart dakje, en dit was net iets te warm voor ze, dus nu staan ze weer in de tuin en al het nieuwe blad ziet er prima uit volgens mij.
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: Big bang!. eerste kweek

            Das een kleine pot voor zo grote plant overpotten is een optie
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Big bang!. eerste kweek

              ja klopt, maar ik heb al ruimte te kort. en geen zin om weer opnieuw aarde en potten te kopen. wat mij betreft blijven ze op deze grote.

              edit: alhoewel, tja wat moet ik nou doen. geen idee hoe groot ze nog kunnen worden aangezien het al 10 aug. is...
              ze zijn nu inc pot net aan een metertje ongeveer
              Last edited by robindebobin; 10 August 2009, 10:48.

              Comment


                #22
                Re: Big bang!. eerste kweek

                ok, de plantjes gaan redelijk. ik zie ze niet elke dag groeien, maargoed.. denk niet dat er al heel veel vanaf zal gaan komen.
                is het echt broodnodig om ze in een grotere pot te zetten? of kan dit wel mits ik genoeg voeding enzo geef. ik heb nu vloeibare voeding. NPK 746
                dit is universele groei & bloeivoeding. moet ik de fles aanhouden? minder of meer geven?

                bedankt voor de reacties. help is welkom

                Comment


                  #23
                  Re: Big bang!. eerste kweek

                  Allereerst; des te groter hoe beter, je potje zal nu wel geheel gevuld zijn met wortels.
                  Als je er geen zin/tijd/geld voor hebt om nieuwe potten/grond te halen, kun je ze zo wel laten staan, maar dan zal je opbrengt zeer zeker omlaag gaan.

                  Je grond ziet er bij foto 2&3 er droog uit trouwens!

                  Groet!

                  Comment


                    #24
                    Re: Big bang!. eerste kweek

                    tja,
                    maar weegt dat verlies op tegen de kosten van 8 nieuwe bakken + nieuwe potgrond etc. ?

                    Comment


                      #25
                      Re: Big bang!. eerste kweek

                      Tuurlijk weegt dat op je planten hebben nog wel effe te gaan beter pot je ze over en heb je meer op breng anders zal het weinig zijn en zul je meer last gaan krijgen van af stervende bladeren want je plant heb geen voeding meer in die kleine potten
                      Suc6
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #26
                        Re: Big bang!. eerste kweek

                        hoi allemaal, hier weer een update!

                        hieronder staan de plantjes. iig, 5 van de 9.
                        4 van de plantjes heb ik in de natuur gezet, aan de overkant van een sloot vlak bij dit huis in de bosjes in de volle grond. (maar hopen dat niemand ze ziet, ze staan redelijk onopvallend)

                        3 staan in een 20 L pot, en 2 in een kleinere pot, maar deze gaan ook snel een grotere pot in.
                        ze gaan volgens mij goed, alleen ze blijven een beetje dun bebost, op eentje na. Deze blijft heel klein en met veel bladeren. Foto 2. lijkt wel een lowryder?
                        verder zijn t allemaal vrouwtjes want het was feminised zaad.
                        hoor graag wat van jullie

                        er zijn nog niet echt tekens van bloei volgens mij.. al groeien ze niet heel hard meer voor m'n gevoel
                        groetjes,
                        Attached Files
                        Last edited by robindebobin; 18 August 2009, 12:34.

                        Comment


                          #27
                          Re: Big bang!. eerste kweek

                          hoi allemaal,
                          hier weer even een update. Met uiteraard wat foto's.
                          de plantjes groeien nu als kool. Kijk maar naar de foto's van nu en 6 dagen geleden. ze hebben rond de 4 liter water nodig elke dag. Ze worden wel een beetje groot in t kleine tuintje, en ze ruiken behoorlijk.

                          Wel last van oude bladeren die geel/bruin worden en eraf vallen, maar las dat de plant zo zijn afvalstoffen verwerkt, dus ik laat dit maar z'n gangetje gaan. denk niet echt dat het iets is om je druk over te maken..?

                          Ze staan nu allemaal in 20L potten /emmers ( waren goedkoper, 3 euro voor een 20L emmer )

                          Maar zoals op de foto's te zien is , is er hier ook geen enkel spoortje van bloei ( in mijn ogen dan, ben niet zo ervaren). Misschien dat ik er beter op moet letten het gordijn elke avond dicht te doen.

                          hoor graag wat van jullie. groetjes
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: Big bang!. eerste kweek

                            Dat komt goed, gewoon nog wat geduld hebben.

                            Mvg

                            Comment


                              #29
                              Re: Big bang!. eerste kweek

                              zo weer ff een kleine update...
                              de plantjes groeien nog steeds veel te hard, want ze mogen niet veel groter worden, dus ik ging maar eens experimenteren: suppercroppen! oftewel, knakken.
                              en volgens mij nog steeds geen spoortjes van bloei te bekennen

                              hier wat fotootjes..
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                Re: Big bang!. eerste kweek

                                Hej allemaal. hier weer de foto's van hoe ze er nu bij staan.
                                nu ontdekte ik een blaadje met witte bende erop. is dit gewoon vogelpoep of is het een schimmel ofzo? ( 1 van de foto's )
                                ik hoop dat ik het snel hoor.. verder is de grootste plant nu rond de 1,70.. en stil growing ( liever dat ze ermee stoppen)
                                dus 1 had ik de top geknakt. deze groeit weer omhoog. en het lijkt echt alsof er meer sprieten omhoog groeien. ( de zijtopjes)

                                adios
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X