Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big bang!. eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Big bang!. eerste kweek

    Ja het ziet er gewoon vogelpoep uit.

    Maar ik vrees dat je best je planten in een nog grotere pot verpot nu, want er is nog geen bloei te zien en het zijn toch al redelijke reuzen, die gaan volgens mij veel meer grondbuffer nodig hebben.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #32
      Re: Big bang!. eerste kweek

      ja dat gaat niet lukken. ze passen hier echt anders nergens meer..
      en er staat hier al familie met de schaar zowat in de stam...
      en tja, grondbuffer? ik voed wel gewoon idioot veel bij.. het was niet de bedoeling dat ze reuzen werden. begon ook pas half juni.

      Comment


        #33
        Attached Files

        Comment


          #34
          Re: Big bang!. eerste kweek

          Ziet er mooi uit robin,
          Die big bangs zijn serieuze planten geworden zeg!
          Ikzelf vind ze ook wel heel sterk ruiken,en de mijne zijn nog klein!

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #35
            Big bang! ( 5x )

            hooi hier weer even een update.
            de bloei is eindelijk gekomen. zie de foto's. ik hoop alleen dat ze de herfst goed doorkomen.
            verder is er met 1 plantje wat aan de hand, veel kapotte bladeren ( oude bladeren) en ook die lichte vlekken wat duidt op een tekort.
            nou wat vinden jullie ervan?

            edit: ik geef gewone universele groei&bloeivoeding 7,4,6 aan de planten. en dat ongeveer 2 keer aanbevolen hoeveelheid, dus zo ongeveer 2 doppen per week verdeeld over 5 planten van all seasons (1 dop op 8 liter water).
            Attached Files
            Last edited by robindebobin; 19 September 2009, 11:25.

            Comment


              #36
              Re: Big bang!. eerste kweek

              Stikstof 7? En een dubbele dosis dan nog? Zou ik wel mee uitkijken hoor. Je moet vooral stikstof afbouwen en kalium en fosfor voorzichtig opbouwen.

              Voor de rest zien ze er wel netjes uit, buiten die laatste dan.

              Comment


                #37
                Re: Big bang!. eerste kweek

                ja de laatste is de meest linkse op foto 2.
                maar ik zal dan wel even minderen met bijvoeden,, en kijken hoe t verder verloopt. al denk ik toch eerder dat t een tekort is dan een overschot, maar we zullen zien

                bedankt voor je reactie

                Comment


                  #38
                  Re: Big bang!. eerste kweek

                  oh help. de bladeren worden in rap tempo erger..
                  wat kan het zijn?

                  ( de rest staat nog wel mooi te bloeien)

                  Comment


                    #39
                    Re: Big bang!. eerste kweek

                    hier weer wat fotootjes.
                    de plantjes staan mooi in bloei. zie de fotootjes.(wel heel laat helaas)
                    ook heb ik het probleem van vorige week nog. De bladeren zien er raar uit qua kleur ( zie enalaatste foto ). nu heeft m'n bestbloeiende plant er ook last van. toevallig 1 blaadje, zie laatste foto.
                    op de 6de foto zie je nog een plant met bruine vlekken op de bladeren.
                    hoort dit gewoon bij de bloei?? of moet ik hier wat tegen doen.
                    groetjes!
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Re: Big bang!. eerste kweek

                      Ik vind het echt aparte bladeren. Nog nooit zulke aparte verkleuring/verdorring gezien.

                      Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat de plant een beetje teveel aan stikstof gekregen heeft. En dat de bladeren daar nu nog wat last van hebben. Niet alle problemen zijn omkeerbaar.

                      Wat je eraan kan doen.. Je zou bloeivoeding kunnen kopen, maar kost wel weer wat.
                      Misschien een andere voeding met wat minder N?

                      Zeker ben ik er ook niet van, maar het zou de verklaring kunnen zijn, google anders eens naar een stikstof overschot. Misschien lijkt het erop.

                      Tosti

                      Comment


                        #41
                        Re: Big bang!. eerste kweek

                        Ik zou vooral even stoppen met voeding als ik jou was en je potten overvloedig doorspoelen met proper water. Dat is toch de beste mannier om overvoeding tegen te gaan.
                        Overdaad schaadt!

                        Comment


                          #42
                          Re: Big bang!. eerste kweek

                          ja k geef water uit de vijfer, zodat ik een betere zuurgraad in m'n potten heb. maar kan het daaraan liggen dat er bepaalde algen/schimmels ofzo voor teveel voedingstoffen/stikstof zorgen ofzo?

                          Comment


                            #43
                            Re: Big bang!. eerste kweek

                            oh oh!
                            zoals k verteld heb, heb ik sindsdien geen voeding gegeven. het wordt er niet beter op, maar ook niet slechter.
                            wat wel heel erg is, MEELDAUW!
                            bayer garden spulletje erover heen gespoten, mag maar 1 keer per week.. maar als ik de meeldauw zie uitbreiden heb ik de neiging om het elke dag te doen..
                            verder lijkt t wel of de toppen de laatste tijd niet zo groeien..
                            schat nog 4-5 weken. dus ik hoop dat dit nog een beetje goed gaat komen met de kweek, al vrees ik het ergste..
                            vooral met nog minimaal een week kutweer in zicht.
                            nog tips etc?

                            Comment


                              #44
                              Re: Big bang!. eerste kweek

                              men planten moet ook ng 5 weken staan... zorg gewoon dat ze niet teveel nat staan, bedek ze als het regent bvb... zorg ook dat als je ze besproeid dat ze weer droog zijn voor het donker is! anders maak je veel kans op toprot ... succes!!
                              Ik zal voor je duimen, blij dat ik niet de enige ben dat ng 5weken moet stressen

                              Comment


                                #45
                                Re: Big bang!. eerste kweek

                                hoi weer een update hier!
                                dankzij het zonnetje ( voro korte duur ) ff snel wat fotootjes geschoten.
                                de meeldauw is al bijna weg!, echt dat spul van bayer gardend tegen schimmels : meeldauw & roest o.a. werkt top. ik heb wel iets meer gespoten dan mocht. maar ik had nog 4-5 weken.. en dit kun je ook op fruit gebruiken dus..

                                hier wat fotootjes, er waren een aantal kleine zijtopjes bruiner. Althans de stampers dan.. maar aangezien hoe ver ze zijn leek het me dat ze nog niet bruin hoorden te zijn, want m'n mooie volle topjes zijn nog wit. Zie foto.

                                Wat kan dit zijn?
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X