Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

    TL balkje (koolwhite) er 3 tot 5 cm boven zou je strekken in de uren van minder licht kunnen tegengaan.

    Grtz

    Comment


      #17
      Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      TL balkje (koolwhite) er 3 tot 5 cm boven zou je strekken in de uren van minder licht kunnen tegengaan.

      Grtz
      Goeie tip!
      Meteen even gekeken en ja hoor, toevallig waren mijn TL balken op zolder Coolwhite!

      Gelijk maar even een simpele constructie in elkaar geknutseld met daaronder de plantjes. Ik laat ze nu nog even lekker lang in het TL licht staan. Vannacht eventjes donker maken en dan op de momenten dat er buiten geen zon is, hop, onder de TL balkjes!

      Super constructie:


      Heerlijk genieten van het nepzonnetje!
      Attached Files
      Last edited by Subblaffer; 21 July 2009, 19:01.

      Comment


        #18
        Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

        SH*T!

        Toenstraks in een onoplettend moment een dikke regenbui over mijn baby's laten vallen met als resultaat er de langste tegen de vlakte lag...

        Niet geknakt gelukkig, maar wel heel zielig teneergeslagen.

        Ik wilde ze eigenlijk al gaan overpotten in 10L potten (lijkt me groot genoeg), maar ik denk dat ik daar nu heel eventjes mee wacht en ze eerst weer even laat aansterken in deze bak. Ik heb nu de grond wat opgehoogd, zodat ze wat steviger staan.

        En jajajaa, er heeft een nieuwelingetje zijn hoofdje boven het zand gestoken! Die heeft het helemaal zelf gedaan, vanuit de grond!

        De rest van de zaadjes is nog niet ontkiemd, dus die zullen we maar beschouwen als dood......

        Hier even een fotootje van mijn baby's deze middag:


        Maar ze zijn weer lekker bijgekomen in het avondzonnetje!


        Heeey, het laatkomertje!


        Zoooo... straks gaan ze nog even lekker onder het TL licht tot een uurtje of 0:00u.

        Kan dat trouwens geen kwaad? Zo veel onder het licht, zodat ze maar hooguit 4 / 5 uurtjes per nacht donker staan...?
        Attached Files
        Last edited by Subblaffer; 23 July 2009, 20:36.

        Comment


          #19
          Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

          Ga je ze daarin laten staan man?
          Zoneen zou ik toch al overwegen om over te potten voor al die wortels in elkaar gaan groeien he?

          bijverlichten in groei kan in mijn mening geen kwaad. Toch moet je rekening houden met de bloei die eraan komt he... Ze moeten ook buiten waarnemen dat de dagen inkorten om in de bloei te gaan he... Als je gaat blijven bijlichten gaan ze niet in bloei gaan he.

          Comment


            #20
            Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

            Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
            Ga je ze daarin laten staan man?
            Zoneen zou ik toch al overwegen om over te potten voor al die wortels in elkaar gaan groeien he?

            bijverlichten in groei kan in mijn mening geen kwaad. Toch moet je rekening houden met de bloei die eraan komt he... Ze moeten ook buiten waarnemen dat de dagen inkorten om in de bloei te gaan he... Als je gaat blijven bijlichten gaan ze niet in bloei gaan he.
            Ja, dat van die wortels is wel waar, die groeien sneller dan ik denk...
            Ik vind overpotten alleen wel eng, ik ben altijd zo bang dat ik ze beschadig!

            Qua belichting wil ik ze juist nu extra veel geven, even goed laten groeien en dan nog even wachten met de bloei totdat ze wat groter zijn.

            Als ik ze heel augustus nog minimaal 18/6 houd door ze 's avonds laat onder de lampen te zetten en ze dan in september volledig buiten zet, dan schieten ze vanzelf wel in de bloei. Dat is mijn idee.

            Comment


              #21
              Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

              Geen idee of dat kan, maar ik hoop dat het nog lukt

              Comment


                #22
                Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                September zijn ze al lang aan het bloeien mijn beste
                Ik zou ze begin augustus buiten laten en ongestoord laten

                Niet overpotten dan als je beetje schrik hebt.

                Comment


                  #23
                  Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                  Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
                  September zijn ze al lang aan het bloeien mijn beste
                  Ik zou ze begin augustus buiten laten en ongestoord laten
                  Niet als ik ze elke avond tot 0:00u nog onder de lamp laat groeien toch?
                  Tja, geen idee, we zien wel. Tot nu toe groeien ze als kool, dus dat is mooi! Vannacht hebben ze hun eerste nachtje volledig buiten doorgebracht (nadat ik ze om 1:00u onder de lampen vandaan heb gehaald).

                  Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
                  Niet overpotten dan als je beetje schrik hebt.
                  Niet? Zou deze bak niet een beetje te klein zijn voor de wortels?
                  Ik zat eraan te denken deze 2 plantjes (die dicht op elkaar staan) samen in een grotere (10L) pot te overpotten. Maar niet uit elkaar halen deze 2 (hopelijk) zusjes, want dan ben ik bang dat ik de wortels uit elkaar moet trekken en ze beschadig.

                  Nog even wat fotootjes:



                  Laatkomertje:


                  Mijn uberconstructie op zolder:


                  Close:
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                    Niet als ik ze elke avond tot 0:00u nog onder de lamp laat groeien toch?
                    Tja, geen idee, we zien wel. Tot nu toe groeien ze als kool, dus dat is mooi! Vannacht hebben ze hun eerste nachtje volledig buiten doorgebracht (nadat ik ze om 1:00u onder de lampen vandaan heb gehaald).
                    Nee idd zolang de plant geen 12 uur donker ervaard zal ze geen bloeihormoon aanmaken en in de groei blijven. Moederplanten houd men zo jaren in de groei.

                    Niet? Zou deze bak niet een beetje te klein zijn voor de wortels?
                    Ik zat eraan te denken deze 2 plantjes (die dicht op elkaar staan) samen in een grotere (10L) pot te overpotten. Maar niet uit elkaar halen deze 2 (hopelijk) zusjes, want dan ben ik bang dat ik de wortels uit elkaar moet trekken en ze beschadig.
                    Tja als je ze scheid zal er zeker flink wat wortelschade zijn. Nadeel van 2 plantjes in een pot is dat ze elkaar gaan beconcureren en ja als het een mannetje is hmmm.

                    Kijk eens hier over concurerende planten
                    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tie-t6113.html

                    Grtz
                    Last edited by monty; 29 July 2009, 11:30.

                    Comment


                      #25
                      Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                      Thnx Monty!

                      Ik denk dat het concurreren al aan het gebeuren is.

                      Ik zat eens goed te kijken naar deze 2 baby'tjes en 1 van deze 2 (de kleinste) maakt helemaal geen nieuw setje bladeren aan.
                      Het blijft bij het eerste setje bladeren. Je ziet in het midden een heeeeel klein frutje van 1mm groot dat het nieuwe setje bladeren zou moeten worden. Ook lijkt het of de binnenkant van de bestaande set bladeren een beetje aan het verschrompelen is...

                      Zou dit een te veel / te weinig aan water zijn?
                      Ik denk zelf te weinig, want ik geef ze niet zoveel aangezien het nog maar kleintjes zijn...

                      Even fotootjes:




                      Isj njit choet?
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                        Wanneer je ze in september pas buiten zet zullen ze waarschijnlijk te laat in bloei gaan.
                        Afbloeien eind oktober tot eind november(8 tot 12 weken) gaat waarschijnlijk niet lukken.
                        Te koud en vooral!!te nat!!

                        Dus of z.s.m. naar buiten verhuizen,plant zal half augustus vanzelf in de bloei gaan,
                        of nog een tijdje laten groeien en binnen afbloeien.

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #27
                          Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                          Zo, vandaag de grote stap gewaagd en het zooitje overgepot.

                          De mooiste plant is in een 20L pot gegaan.
                          De gehandicapte plant in een 10L potje.
                          Het laatkomertje die blijft nog eventjes in de bak zitten.

                          Ook zijn er nog een paar zaadjes ontkiemd, die heb ik er in de bak bijgestopt. Lekkerrrrr laaaaaat! Ach ja, boeiend, we zien wel wat eruit komt. Je mag een gegeven paard immers nooit in de bek schij.... ehm...

                          Enfin, hier wat foto's.

                          Hopza:


                          De enige tot nu toe goed gelukte, nu maar hopen dat het straks een vrouwtje is. Heb ik nog wat opbrengst misschien!


                          De gehandicapte (met maar een nieuw blaadje) en daar achter het laatkomertje in de bak (die ziet er ook niet echt gezond uit met z'n mini-blaadjes).
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                            En vandaag twee geboortes!





                            Tja... beetje erg laat voor buitenkweekje, maar ach, we zien wel wat eruit komt!

                            Ze staan nu nog even lekker onder de TL-lamp, samen met het laatkomertje. De iets grotere en de zwaar gehandicapte die blijven lekker full-time buiten nu!
                            Attached Files

                            Comment


                              #29
                              Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                              gefelicifietgejat met de geboorte. ben benieuw hoe groot ze nog zullen worden zo laat int jat maar kan wel verwacht geen struiken eof bomen en steek een kaarsje op voor een mooie nazomer.

                              Grtz

                              Comment


                                #30
                                Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                                Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                                gefelicifietgejat met de geboorte. ben benieuw hoe groot ze nog zullen worden zo laat int jat maar kan wel verwacht geen struiken eof bomen en steek een kaarsje op voor een mooie nazomer.

                                Grtz
                                Zullen inderdaad geen struiken meer worden... tenzij ik ze genetisch weet te manipuleren natuurlijk...

                                Maar als ik zie hoe ontzettend hard mijn kempplanten gegroeid zijn in de 5 weken dat ze nu bestaan, dan maken mijn hashplantekes toch ook nog wel wat kans op een kleine opbrengst, mits het dames zijn natuurlijk...

                                Hopen op een mooie nazomer inderdaad, volgende week wordt het gelukkig heerlijk weer!

                                edit: Wat betekent langzame / moeizame groei en hele kleine, beetje verschrompelde blaadjes bij een kleintje? Te veel water? Te weinig water? Mijn laatkomertje heeft hier nogal last van. Ziet er niet echt normaal uit.
                                Last edited by Subblaffer; 1 August 2009, 12:17.

                                Comment

                                Bezig...
                                X