Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

    Lekker in die pot laten zitten nu sub,kost je een paar dagen groeistilstand.
    Zien er niet naar uit dat ze het nodig gaat hebben dat je overpot.
    Zien er ondanks de late bloei netjes uit.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #62
      Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

      Ola! Wederom een update!

      Het gaat nog steeds goed. Lekker volop in de bloei op het moment.
      De puntjes van de eerste haartjes beginnen al een beetje te verkleuren.
      Dus van mij mogen ze wel lekker opschieten!

      Met het pokkeweer zet ik ze even in de schuur met de deur open.

      Meeldauw komt af en toe weer terug, maar daar spuit ik Silinal op.

      De kleinste plant begint nu wel erg veel last van gele bladeren te krijgen... (voedingstekort...?)

      Totaal:


      De trichomes beginnen nu ook duidelijk zichtbaar te worden:


      Toppies:


      Toppies:


      Nog een mooi foto'ke om het af te leren:


      Nu natuurlijk de brandende vragen:
      - Hoe lang nog denken jullie???
      - Wat te doen aan die gele bladeren???
      Attached Files

      Comment


        #63
        Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

        zal ng een klein 3-4 weekjes zijn hoor

        je moet je ook geen zorgen maken hiervoor... mijn planten moeten ook nog zo een 3-5 tal weken.. hangt af van de plant
        Zorg gewoon dat je ze zo goed mogelijk droog houd! en hoe langer ze staan hoe meer opbrengst en hoe beter... als je nu oogst heb je een magere opbrengst en denk maar niet dat die weed lekker zou smaken.. je kan er enkel wss beetje boter van maken dan...
        De gele bladen betekenen stikstoftekort .. als je groeivoeding geeft zal dit wel vermindere, groeivoeding zit meer stikstof dan in bloeivoeding

        had het ook voor met 1 van men planten, beetje tomatenvoeding uit de avv gegeven en nu ziet men plant er weer groener uit

        Comment


          #64
          Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

          heey subblaffer het is een tijdje geleden dat ik jou verslag voor het laatst heb gezien maar moet zeggen dat ik hier echt blij van word! ze zien er echt goed uit man!
          Ik heb geen verstand van hoelang ze nog moeten maar weet zekers dat het goed komt

          succes verder nog!

          Comment


            #65
            Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

            Dank voor de reacties!

            Nieuw wekelijks update'je:

            Groeien staat nu zo goed als stil, het is alleen nog maar bloeien:


            Topjes beginnen beetje paarse kleur te krijgen:


            Toppen beginnen nu ook een beetje voller te worden:


            Toppertje:


            Breezer ananas:


            Die klote meeldauw blijft ook elke keer terugkomen zeg!

            Komende nacht staan ze voor de 3e nacht binnen, tegen de vrieskou.
            Zo te zien gaan ze nog best goed met de kou om.

            Spannend, spannend, nog maar eventjes tot mijn eerste zelfgekweekte wietje... ik ben reuze benieuwd!
            Attached Files

            Comment


              #66
              Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

              Zal ik al stoppen met bloeivoeding (terra flores) te geven trouwens?
              Hoeveel weken voor oogst is het aan te raden ermee te stoppen?

              Comment


                #67
                Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                Ik begin me nu toch wel een heel klein beetje zorgen te maken.

                Het lijkt wel of alles compleet stilstaat...
                De toppen worden helemaal niet meer dikker en ik vraag me af of ze ooit nog wel rijp worden voor oogsting. Dit aangezien er gewoon totaal geen zon meer is. Ze staan daar maar een beetje in de tuin, te genieten van de wind. De regen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden (door ze dan even binnen (= nog donkerder) te zetten).

                Sommige haartjes beginnen aan de topjes al een heel klein beetje bruin te worden, maar de toppen zijn lang niet heel erg dik en vet (wat ik natuurlijk wel had gehoopt).

                - Wanneer moet ik stoppen met bloeivoeding geven (hoeveel tijd voor oogsting)?
                - Zou het verstandig zijn om over een weekje al te oogsten? Of toch maar November in met de planten???

                Comment


                  #68
                  Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                  Je moet ongeveer 1 week voor het oogsten stoppen met voeding geven, het liefst nog een paar dagen eerder.
                  Je tweede vraag weet ik niet, maar als het er nog uitziet zoals op de foto's hiervoor, dan moet je hem eigenlijk nog laten staan, anders komt er haast niks vanaf.

                  Comment


                    #69
                    Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                    Die gele blaren kunnen geen kwaad, ik had dat ook op mijn guerilla tijdens de bloei en mijn planten die op guerilla stonden hadden veel harsrijkere toppen dan dezelfde soort welke buiten stond! Op welke datum kunnen ze geoogst worden volgens de zaadproducent? dit jaar is alles zeer laat in bloei gegaan en kan het tot wel 2 weken later zijn! pas oogsten als 80% van de haartjes bruin zijn of kijken naar de kristalen. deze moeten wit zijn of 50% amber / 50% wit. Enkel vroeger oogsten indien je te veel last krijgt van toprot of andere ziektes. Wind is positief, dit verkleint de kans op toprot.
                    Regen is slecht voor je plantje maar in je ramen zit een filter die het bruikbare licht voor je plant tegen houd dus enkel binnen zetten als het echt nodig is en zorgen dat de temperatuurverschil binnen en buiten niet te groot is. Niet je plant binnen zetten waar het 25 graden is en dan ineens buiten waar het 5 graden is. Max 8 graden verschil.

                    succes

                    Comment


                      #70
                      Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant

                      Mooi antwoord jan,
                      Ik zou hier wel nog wat aan toe willen voegen om alle vragen te beantwoorden,

                      Op het oog hebben jouw planten toch nog minstens 2-3 weken nodig,dus november ga je zeker in...
                      Als je nu oogst zul je niets overhouden..
                      Verder altijd verstandig ook trichomes te checken.

                      Je plant krijgt ivm de zonkracht,ook bij minder goed weer,voldoende zon om af te bloeien,de koude nachten zorgen mijns inziens wel voor een groeiachterstand,evenals het overdag telkens binnen zetten.
                      Door de regelmaat van de stress krijgt ze geen gelegenheid hiervan afdoende te herstellen,wat resulteerd in een groei/bloei stilstand.

                      Mijn idee?
                      Gewoon 's avonds naar binnen zetten(idd zeker niet te warm),en als je je zorgen maakt om rot,zorg bij regen voor een lichtrijk plekje onder een afdakje .

                      Grts
                      Daniella
                      Last edited by misty; 22 October 2009, 11:52.
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #71
                        Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

                        Dank je voor alle antwoorden, daar kan ik wat mee!!!

                        Het gaat nog steeds goed, toppen worden inderdaad toch wel dikker.
                        Ik was 2 dagen van huis, dus heb ik ze toch maar in de schuur gezet voor de deur (met raam). Niet echt in het volle licht, maar ook niet in het donker dus. Dit in verband met de vele toppen-diefstal-verhalen die ik lees...

                        Nu met de regen staan ze ook in het schuurtje, met de deur open welliswaar. Morgen weer een betere dag, lekker heel de dag buiten.

                        Hier nog even een fotootje van de plantjes in het schuurtje: (Met flits, dan lijken de toppen dikker, hihi... )
                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

                          ziet er goed uit

                          Comment


                            #73
                            Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

                            Zooooooo... nieuwe update met een hele hoop nieuwtjes!

                            Vandaag mooi dagje, lekker zonnetje, goed voor de topjes:


                            Ze hebben het blijkbaar nog naar hun zin:


                            Maar wat zag mijn oog na even goed kijken.... NEEEEEEEHHHHHH!!! TOPROT!!!! De grootste plant geknipt:


                            't Doet toch wel een beetje pijn.....


                            De eerste plant hangt al, deze 2 moeten nog schoongeknipt worden... gelukkig kreeg ik deze avond assistentie, want ik was zelf al een paar uurtjes bezig geweest...


                            PLAKVINGERS!


                            Knipafval en resttopjes ook laten drogen. (Wietbotertje van maken).


                            Daar hangen ze dan... mijn schatjes! Over een weekje of 3 weet ik hoe ze smaken.





                            Opbrengst:
                            Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat en de opbrengst!
                            Tot nu toe gewogen: Nat gewicht inclusief takken:
                            Plant 1: 284 gram
                            Plant 2: 181 gram
                            Plant 3: 144 gram

                            Soort:
                            Plant 2 is volgens mij ook echt een ander soortje hoor. Hij rook heel anders dan plant 1 & 3 en hij had (bijna) geen last van toprot.

                            Toprot:
                            Bij planten 1 & 3 was dus wel degelijk wat toprot aanwezig. Elke tak had wel een klein rot stukje ertussen zitten. Allemaal netjes weggeknipt. Toch vertrouw ik het niet helemaal. Misschien heb ik nog wat gemist of laten zitten. Sommige zaadzakjes waren ook een beetje bruinig bijvoorbeeld, maar dan was de rest van de top nog in orde. Kan dit kwaad???
                            Als ik een heel klein stukje rot ben vergeten en ik dit straks toch perongeluk oprook.... ik neem aan dat je daar niet dood van gaat!?

                            Geur:
                            Tijdens het knippen viel mij wel die typische muffe geur op. Beetje zoet, beetje zuur. Rook niet heel fris, rook ook niet afgrijselijk smerig ofzo.
                            Plant 2 had wel duidelijk een frissere / fruitigere geur.
                            Ligt dit aan de soort, of kan het komen dat Plant 1 & 3 toch wel erg aan het rotten waren, dat je dat ruikt??? Zijn ze nog wel te roken dan zometeen?

                            Conclusie:
                            Al Met al ben ik nog steeds erg tevreden met het resultaat tot nu toe.
                            In het begin had ik gezegd: "Dit is een testjaar, ik ben blij met elke gram die eraan groeit. Het gaat me toch meer om het leren kweken dan de opbrengst!"

                            Ik heb ontzettend veel geleerd afgelopen maanden, mede door jullie!
                            Bedankt!!!!

                            Uiteraard laat ik weten hoe ze smaakten!!!
                            Attached Files
                            Last edited by Subblaffer; 28 October 2009, 18:22.

                            Comment


                              #74
                              Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

                              rode kruisjes
                              sigpic

                              Comment


                                #75
                                Re: Buitenkweekverslag: Gratis zaadjes (Hash Plant)

                                Oorspronkelijk geplaatst door DuHu! View Post
                                rode kruisjes
                                Heeft te maken met de 20MB grens die ik gepasseerd ben. Het zou verhoogd zijn naar 25MB, maar helaas blijkt dit dus niet te werken!

                                Nog eventjes geduld dus, ik neem aan dat eraan gewerkt wordt!

                                Comment

                                Bezig...
                                X