Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taiga, mijn allereerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Taiga, mijn allereerste kweek

    Waarom doe je er 2 in 1 pot?
    Hoeveel liter pot is dat?
    Zo snel mogelijk overpotten als ze wat groter zijn anders gaan de wortels door elkaar lopen...

    Peace

    Comment


      #17
      Re: Taiga, mijn allereerste kweek

      Nou 2 in 1 pot, omdat de pot 7 liter is..ze hebben maar max 2l nodig...

      alsnog overpotten?

      Comment


        #18
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...tie-t6113.html
        Lees dit eens.

        grts
        Last edited by monty; 4 August 2009, 20:52.

        Comment


          #19
          Re: Taiga, mijn allereerste kweek

          Ik zou ze nog even wat laten groeien zodat ze wat minder kwetsbaar zijn, en dan zo snel mogelijk overpotten voordat het te laat is.
          En dan in een 15 liter pot, 7 liter is echt te klein man...
          Het zijn mischien nog wel kleinstjes nu maar als ze groot wilt hebben moeten ze echt ver kunnen rijken met hun wortels om het meeste voedingstoffen en water op te nemen.
          normaal is 15 liter mischien nog te klein voor sommige planten als je ze op ze grootst wilt, veel mensen doen ze ook wel in een emmer, maak wel eerst een gat onder in en zodat water kan weglopen en leg een gebroken stuk pot (die rond loopt) erop zodat er geen aarde uit komt.

          Peace

          Comment


            #20
            Re: Taiga, mijn allereerste kweek

            Nou, ik ben er achter dat het als kool groeit!

            vanochtend sprietjes uit de grond! gisteren zag ik alleen maar een stukje groen.

            ik kan het tot dusver dus ook hehe.

            Ik ga vanavond alvast eentje overpotten. Nu zijn de wortels nog niet zo groot/diep dat ik iets beschadig. ik houd het bij een 7l pot. Als 2 max benodigd is zit ik met 7l ruim voldoende.

            Ik heb vanochten weer water gegeven en nieuw plastic er overheen en in de vensterbank (zonnig) gezet. Wanneer mogen ze zonder plastic van de zon genieten of mag dat nu al nu ze uit de grond zijn?

            Comment


              #21
              Re: Taiga, mijn allereerste kweek

              Je zou hem in de ochtend en avond zon kunnen zetten, dan is de zon nog niet op zijn sterkst.
              Als ik jou was zou ik hem niet direct in de felle midag zon zetten, en het foli kan alang af hoor.

              Comment


                #22
                Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                beste mensen

                zoals beloofd nog wat fotos van mijn babies

                Ik heb dus ook een deel verse grond er bij gedaan..het overpotten is goed gegaan, ik houd het toch op 7lpotten, als de oogst echt tegenvalt heb ik weer wat geleerd.

                kan ik ze het best iedere ochtend gewoon water geven?heb het vanavond niet meer gedaan, omdat de grond vers is, dus niet droog.
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                  Ziet er netjes uit wailer. Grappig die zaadhoes wat er nog aanhangt.

                  Grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                    Even een kleine update, we zijn een weekje verder:

                    De babies leven nog, beetje gegroeid. Ze zijn iets groter dan op de laatste fotos, komen alweer2 nieuwe kleine blaadjes aan. Heb ze nu iedere dag gewoon in de zon staan.

                    Ben benieuwd hoe ze over een week staan. Hopen mooi lekker zonnetje!

                    Zouden ze al groter moeten zijn dan ze nu zijn na een week?

                    Comment


                      #25
                      Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                      ghehehe ja neem niet aan dat ze krimpen maar groeien dus ze zullen zeker groter zijn je zult versteld staan. Als je heeel goed kijkt kun je ze zelfs zien groeien.

                      Grtz

                      Comment


                        #26
                        Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                        Hey mensen,

                        plantjes 12 dagen oud geteld vanaf zaai datum.

                        Weer even een update met foto's, is toch wel een verschil met vorige week.

                        Het plastic gebeuren rechts in de laatste foto is het mijn eigen gefabriceerde supersonische regenscherm, voor als er (te) veel regen wordt afgegeven en mijn babies, bijna peuters hebben nog geen zwemdiploma

                        De grond ziet er nat uit, foto's net gemaakt na het water geven vandaar.

                        reacties,commentaar etc. Graag!
                        Attached Files

                        Comment


                          #27
                          Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                          Hoi
                          Die schoteltjes onder je potten zou ik maar weg halen want dat zorg er voor dat het water niet weg kan lopen en je plant dus altijd natte voeten houd en Wiet houd niet van natte voeten
                          ben benieuwd wat dit nu nog gat worden zo laat en zo klein
                          suc6
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #28
                            Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                            Hey Bella,

                            bedankt voor je reactie!

                            ik weet dat ik aan de late kant ben, maar goed mijn inziens groeien ze nog wel aardig.

                            We zullen zien, uiteindelijk hebben ze maar 8 weken nodig, dus met een beetje mooi weer moet het goedkomen.

                            schoteltjes zal ik weghalen.

                            Comment


                              #29
                              Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                              Hey mede kwekers!

                              Zoals beloofd even een updateje van mijn 2 Taiga kinderen..

                              Ze groeien als kool, dus dat gaat goed. Met het mooie weer voor de boeg kan ik denk ik rekenen op het spreekwoordelijke goed begin!

                              plantjes zijn nu 17dagen oud (geteld van zaaidatum)

                              ben bang voor meeldauw, zie ingezoomde foto...rare spikkels, heb onderkant van blad bekeken maar is hetzelfde...blaadje wegknippen?
                              Attached Files
                              Last edited by Wailer; 17 August 2009, 21:07.

                              Comment


                                #30
                                Re: Taiga, mijn allereerste kweek

                                Gaan lekker man!
                                3 vingerig blad, je zult zien dat die nieuwe bladeren als het goed is 5 vingerig worden
                                Hou t nat he de grond

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X