Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

        danku voor deze geruststellende info, zal vrijdag hopelijk foto's hebben

        Comment


          #34
          Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

          weer een probleem met de geurilla, de plant zijn stengel ziet weer paars...
          en deze keer staat hij gewoon al 4 dagen buiten zonder serre...

          Comment


            #35
            Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

            maak niet uit is gewoon het temp. verschil te groot geweest
            maaar dat komt goed want hij moet gewoon even wennen om naakt buiten te staan ik zou hem gewoon lekker laten staan wel een plekje in de zzzzzzonnnnn (ook s'nachts) als er geen zon is

            Comment


              #36
              Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

              slakken hebben toegeslagen, een heel blad kaalgevreten
              er zijn voldoende korrels rond de plant en toch kome ze erdoor...
              wiet iemand nog een ander middel om ze tege te gaan, buite bier, miss iets biologisch om op de plant te spuiten.

              Comment


                #37
                Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                glas rondom je plantjes, of schelpen(zo schelpen tot kleine stukskes slaan)
                Het blijft een felle strijd tegen de slak Maar de aanhouder wint
                Veel succes.
                Je kan altijd nog slakkenkorrels strooien in een cirkel rond je plant.

                Grtz
                Skanna

                Comment


                  #38
                  Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                  Ik heb hier wel de tuin volledig links en volledig rechts met slakkenkorrel behandeld he.
                  Enkel op het gras niet, maar waar gewone grond is en planten/struiken staan strooide ik korrel.

                  Misschien wat extra strooien?

                  Comment


                    #39
                    Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                    mja ok ik kap de hele grond vol,zal de enige oplossing zijn.
                    ah wat betreft de schelpen of glas,denk niet dat dat werkt, aangezien ik ooit op national geographic gezien heb dat slakken gewoon over een scherp scheermesje konden kruipen

                    Comment


                      #40
                      Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                      Ik heb ergens gelezen dat die schelpen goed zijn, niet omdat ze scherp zijn, maar omdat ze droog /ruw zijn. Dat is waar slakken niet tegenkunnen. Voor glas weet ik het niet zo goed


                      Grtz
                      Skanna

                      Comment


                        #41
                        Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                        Aha, eindelijk weer nieuwe fotos van onze flying dutchmen early durbans, nu in volle grond gezet. Plant 1 en 2 doen het goed maar nr 3 is toegetakeld geweest.Hierbij heb ik dringend raad nodig, het is miss een of ander ziekte :o

                        Plant 1, weliswaar de beste van de 3 :
                        [attachment=2:1goc7jwf]FD.jpg[/attachment:1goc7jwf]
                        [attachment=1:1goc7jwf]FDED.jpg[/attachment:1goc7jwf]
                        [attachment=0:1goc7jwf]IMG_3183.JPG[/attachment:1goc7jwf]
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                          plant 2, wel slak aan gezeten denk ik maar dat zal nu niet meer gebeuren :

                          [attachment=2:22tkekmd]IMG_3184.JPG[/attachment:22tkekmd]
                          [attachment=1:22tkekmd]IMG_3185.JPG[/attachment:22tkekmd]
                          [attachment=0:22tkekmd]IMG_3186.JPG[/attachment:22tkekmd]
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                            plant 3, ik twijfel of het een ziekte is of gewoon verbrand. En let ook op de zwarte puntjes.
                            Wat zou dit zijn. ik heb ze voor de zekerheid vandaag met netelsap behandeld.:

                            [attachment=2:3709skt3]IMG_3189.JPG[/attachment:3709skt3]
                            [attachment=1:3709skt3]IMG_3188.JPG[/attachment:3709skt3]
                            [attachment=0:3709skt3]IMG_3187.JPG[/attachment:3709skt3]

                            Hopelijk weten jullie hiermee wat meer

                            greets,
                            Zion en Ganjarilla
                            Attached Files

                            Comment


                              #44
                              Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                              die zwarte vlekje kan spinnen poep zijn
                              dat andere weet ik ook niet
                              maar gewoon in de gaten houden denk
                              voor de rest ziet er leuk uit

                              Comment


                                #45
                                Re: Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

                                Ik heb er ook geen idee van wat die vlekken kunnen zijn... Misschien wat overblijfselen van slakkenslijm? Of de zon die door dat slijm die delen van je blad heeft verbrand?

                                Het is en blijft gissen natuurlijk. Waarschijnlijk is het niets te ernstig hoor. Gewoon afwachten en zien wat er gebeurt. Als het verspreidt, laat dan zeker wat van je horen. Dan zoeken we er hier op het forum samen een oorzaak en vervolgens een oplossing voor.

                                Greetz and good luck, voor de rest gaat het goed daar

                                Comment

                                Bezig...
                                X