Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste deel is geoogst!

    Korting op 420shop
    Hallo medewietkwekers

    Ik heb gister m'n zaadjes besteld:
    5x Original Haze
    5x Early Girl

    Had deze combo gekozen omdat er nogal veel verschil zit tussen de bloeitijden. Het is namelijk m'n eerste kweek en ik heb nog niet zoveel verstand ervan. Zo kan ik dus een beetje vergelijken.
    De zaadjes komen hopelijk morgen of overmorgen.

    Ik heb net 20 liter Kokosgrond met extra voeding (die claimt genoeg voeding te hebben voor 6 maanden) van de Praxis + 30 liter gewone potgrond.
    1. Kan ik gewoon een combinatie van die 2 gebruiken? 50% potgrond onderaan en daarboven 50% kokos?

    Verder nog 1 liter voeding, ook van praxis.
    2. Die hoef ik pas te gebruiken als de bladeren een beetje geel worden?

    Ik heb potten van 0,5 liter en potten van 11 liter. Dus 1 keer kan ik dan overpotten.
    3. Heb ik nog grotere/kleinere potten nodig?

    Dit waren tot nu toe m'n vragen, kan er ff geen meer bedenken.

    Foto's komen als de zaadjes binnen zijn.

    Bedankt!

    #2
    Re: M'n eerste kweek

    Is het de bedoeling dat ze in potten afbloeien ?

    1 Je cocos en potgrond mooi mengen, in beiden zitten voedingstoffen die ze nodig hebben voor de groei en later voor de bloei.
    2 Is een goede indicatie om voeding te geven waneer je bladeren geel komen als dit enkel en aleen te wijten is aan voedingstekort op dat moment. Maar beter is toch om al ietsje vroeger te beginnen met voeden zodat je bladeren niet geel hoeven te worden.
    3 Ik zou naar 30 liter potten gaan uiteindelijk, persoonlijk zou ik mortelkuipen gebruiken.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: M'n eerste kweek

      Waar ze gaan afbloeien weet ik nog niet, wie weet als ik m'n ouders lief aankijk, mag het in de tuin

      1. Dus gewoon 50/50 door elkaar heen?

      2. Na 1 week dat ze bovenkomen beginnen met voeding ongeveer? En hoe vaak moet ik die voeding dan ongeveer geven? Niet elke keer als ik water geef neem ik aan.

      3. Nou ik zal dan ff kijken of het vrouwtjes zijn, dan kijk ik dan verder of ik nog grotere ga kopen.

      Bedankt in ieder geval

      Comment


        #4
        Re: M'n eerste kweek

        Zou graag eens de verhoudingen van je cocos en potgrond weten (N-P-K) voor ik een samenstelling geef.

        En neen zeker niet beginnen met voeden van week 1 op voorbemeste grond, je zal gerust een maandje of drie vier verder kunnen voor je moet bijvoeden. Ondertussen groeit de plant en zie je wel of het nodig wordt om bij te voeden en dit idd afgewisseld met een paar gewone waterbeurten tussen.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: M'n eerste kweek

          M'n cocos grond is 7-6-6

          M'n pot grond is 14-16-18

          Hoop dat je hier wat mee kan?
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: M'n eerste kweek

            Dat zit wel dik snor met die potgrond Lang geleden, die uitdrukking

            Die waarden zijn het dichtste bij het ideale wat je gebruiken. Je kan natuurlijk professionele potgrond in de growshop kopen, maar dit komt meestal net iets duurder uit dan hetgene wat je nu hebt.

            Veel succes met je plantjes en laat de foto's maar komen!

            Thx om al te helpen Bobo, was even afwezig vanavond

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: M'n eerste kweek

              begrijp ik het goed gebruik je een medium gemixed van cocos en potgrond !!!
              kerel Dit Rules ik heb het ook een keer gedaan ) wat een plant werd dat ... 4 x mijn vriendin in het vierkant
              helaas was het in mijn tuin !! dus kon de grond niet hergebruiken !!
              ik gaf toen voeding voor aarde in een mindere mate zeg maaar ..
              ik weet alleen niet als je dat over voeding als advies moet zien !!
              maar je medium is zwaar klasse !!!

              Comment


                #8
                Re: M'n eerste kweek

                Ow ik had geen idee eigenlijk

                Ik had van cocos gehoord dat dat wel lekker is voor de plantjes. Dus die nam ik ook maar mee.

                Bedankt van het enthousiasme in m'n nog niet bestaande plant

                Edit:

                Kan ik ze het best in kokosgrond laten groeien de eerste 1/2 weekjes? Dat is namelijk luchtiger voor de wortels. En daarna in een mix zetten?
                Ik ga ze denk ik laten ontkiemen tussen natte keukenrollen.

                Comment


                  #9
                  Re: M'n eerste kweek

                  Ze zijn binnen!
                  Ze staan nu in 2 potjes tussen natte keukenrollen.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: M'n eerste kweek

                    Nog meer foto's...
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: M'n eerste kweek

                      Ziet er leuk uit Sammy. Als ik jou was zou ik toch voor nog grotere potten gaan.
                      Hoe groter de potten, hoe groter de planten en hoe beter de opbrengst.

                      Greatz tjeute.

                      Comment


                        #12
                        Re: M'n eerste kweek

                        Ja klopt. Dat ga ik ook doen waarschijnlijk. Maar ik wil dan eerst even weten welke vrouwtjes ik heb. Dan koop ik daar potten voor, of misschien heb ik nog wel wat in de schuur staan ofzo

                        Comment


                          #13
                          Re: M'n eerste kweek

                          Hey sammy leuk!
                          Welkom he!
                          Je lijkt goed begonnen, goed begonnen is half gewonnen!

                          Comment


                            #14
                            Re: M'n eerste kweek

                            Dat heb ik vaker gehoord hier op het forum

                            Bedankt allemaal voor het vertrouwen

                            Maar zal ik de (0.5 cm lange) net ontkiemde zaadjes in pure kokosgrond zetten? Of een combi van kokos en potgrond?

                            Comment


                              #15
                              Re: M'n eerste kweek

                              Plaats ze in cocos om te beginnen in het kleinste potje. Achter week of twee plant je ze over van zodra het kleinste potje doorworteld is in de mengeling van beiden.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X