Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten van 18/6 (binnen voorgroeien) naar buiten verplaatsen, erg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten van 18/6 (binnen voorgroeien) naar buiten verplaatsen, erg?

    Korting op 420shop
    Goede avond allemaal,

    Sinds 1 april heb 1 special kush en 1 white widow (3L potten) in mijn groeihok staan om deze voor te groeien voor de zomer. De planten staan zoveel mogelijk buiten in een kas. Alles wat ze niet krijgen aan licht, licht ik bij met 3 simpelen 24watt (2700k) spaarlampen (ik weet dat deze kleur gebruikt word voor de bloei maar dit was even het handigst). De planten krijgen dus elke dag 18 uur licht.

    Ik wil de planten rond begin mei vollledig buiten plaatsen (35L potten) maar hier komt mij vraag; is het erg dat de plantjes dan overgaan van 18/6 naar 15/9 lichturen? Ik las iets over dat ze dan in de bloei kunnen schieten, hierna zouden ze later weer gaan revegen doordat de dagen dan weer langer worden.

    Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe zou ik het eventueel kunnen voorkomen? (Dacht zelf aan langzaam lichturen aanpasssn)

    alvast bedankt,
    gr Jonny

    #2
    Ja ik heb er ervaring mee. Je kunt het voorkomen door later te beginnen, of door ze binnen te houden tot je tenminste 16 uur licht hebt.
    Probleem met van binnen -> buiten is de intensiteit van de zon. Soms overleven planten dat niet omdat ze zijn ingesteld op 'lampsterkte'. Meestal overleven ze het wel, maar dan verliezen ze wat blad en kleuren ze soms wit.

    Reveggen is geen probleem, maar dat duurt gewoon een maand of twee. Zeg maar de tijdswinst die je nu hebt door vroeg te beginnen, die ben je dan kwijt. Veel mooier kan ik het niet maken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      LR2
      Ik ga de planten dan maar blijven bijlichten (op 18/6) tot het verschil tussen de lichturen dat ze binnen en buiten krijgen minimaal is. Het laten wennen van aan de buitenwereld (harden) moet de brug verder verkleinen.

      Dankje voor je advies!

      Comment

      Bezig...
      X