Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coco potting compost van action + welke aarde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coco potting compost van action + welke aarde?

    Korting op 420shop
    Heyy ik ga binnenkort mijn eerste kweek starten 2AMS 1 Northern Lights. Als ik de zaadjes heb ontkiemd dan zet ik de zaadjes in een 1 literpot met 40%cocos grond vd Aldi maar weer nog niet welke grond ik ga gebruiken iemand tips? En nog een vraagje hoelang moet ik ze binnen laten groeien tot ze buiten kunnen staan? Alvast bedankt!

    #2
    Koop in ieder geval geen voorbemeste grond. En blijf weg bij de troep van action en aldi
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    Comment


      #3
      Welke grond dan? Ik kan geen batmix op het begin gebruiken dan verbranden min plantjes

      Comment


        #4
        in het begin zou je zaai en stek grond kunnen gebruiken en later de batmix

        Comment


          #5
          Lightmix kun je de hele kweek gebruiken.
          Voeding is dan ook een stuk makkelijker dan met batmix.

          btw. Je hoeft plantjes niet binnen voor te groeien, meestal heeft dat alleen maar negatieve gevolgen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Conficker View Post
            Welke grond dan? Ik kan geen batmix op het begin gebruiken dan verbranden min plantjes
            Ik heb die coco's van de action zelf gebruikt, ongeveer 25% gemengd met herbruikte growmix. Hield beter het water vast dan 100% growmix. Zo'n pakje van 75 cent, wat 10 liter wordt. Men gewone kruiden staan er ook op.

            Oh en anders Roy maken we er een weddenschapje van. Mag de lidl ook, daar zijn donderdag zakken potgrond te krijgen. Wat krijg ik als ik tussen de 0,8 en de 1 gram per watt draai volgende ronde? Onder troep lijkt mij dat onmogelijk, dus zou makkelijk verdiend moeten zijn voor jou.

            Comment


              #7
              dankje voor de tips!
              eerst begin ik met zaai en stekgrond in 1 liter potjes, als ze 20/30cm zijn
              ga ik ze overpotten naar 20 liter potten. Ik ben van plan om BioBizz All-mix of Lightmix te gebruiken, moet ik dan na 2 weken bij gaan voeden?

              Comment


                #8
                Wanneer ze het nodig hebben, afhankelijk van soort tot soort. Lightmix natuurlijk vrijwel direct. Allmix zal er nog een week of 2-3 tegen moeten kunnen afhankelijk van hoe groot ze zijn.

                Comment


                  #9
                  Wat bij mij altijd werkt is een zakje biobizz allmix, wel eerst goed bewateren en 3 dagen laten staan voor dat je gaat zaaien of planten! en minimaal bloeivoeding halen!

                  Comment


                    #10
                    Oh en anders Roy maken we er een weddenschapje van. Mag de lidl ook, daar zijn donderdag zakken potgrond te krijgen. Wat krijg ik als ik tussen de 0,8 en de 1 gram per watt draai volgende ronde? Onder troep lijkt mij dat onmogelijk, dus zou makkelijk verdiend moeten zijn voor jou.
                    Als je dat lukt krijg je van mij een voetreis naar welke Europese bestemming die je wilt, je moet dan alleen wel zelf je schoenen meenemen.

                    Ik heb gewoon iets tegen die marktverziekers zoals Aldi, lidl e.d. door hun gestunt met potgrond pakken ze mij het brood uit de mond!
                    Precies ook 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met de No Mercy Supply High Quality potting Soil
                    No Mercy Supply - No Mercy Shop

                    Comment


                      #11
                      Persoonlijk ben ik ook geen fan van growshops die meer dan de hoofdprijs vragen voor veredelde bouwmarktgrond met wat perliet.
                      Precies de hoofdreden waarom ik zelf m'n grond samenstel met 'troep' van de supermarkten. Wellicht dat daar wel wat op te halen valt Roy? Veenmos, Humic acid, fulvic acid, lavasteenmeel, perliet, zulke dingen zijn niet voor iedereen makkelijk aan te schaffen. Evenals losse korrelvoeding (N, P, en K als aparte korrelverpakking) die door de bodem te mengen zijn.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Bijvoeden is voor mij nog iets te moeilijk als beginner,
                        Dus ik heb alweer m'n plannen veranderd..

                        Eerst in zaai en stekgrond daarna in batmix.
                        Maar weet iemand hoeveel batmix kost in een growshop? Online kan ik het ook kopen maar de verzendkosten zijn nogal duur.

                        Comment


                          #13
                          Persoonlijk ben ik ook geen fan van growshops die meer dan de hoofdprijs vragen voor veredelde bouwmarktgrond met wat perliet.
                          Precies de hoofdreden waarom ik zelf m'n grond samenstel met 'troep' van de supermarkten.
                          Potgrond is al jaren een ondergeschoven kindje in onze branche, een hoop gesjouw en gesleep voor weinig marche. Het zal je verbazen hoe weinig ik kan verdienen op een zak potgrond.
                          Dat is ook meteen de reden dat shops "de hoofdprijs" moeten vragen om er simpelweg nog iets erop te verdienen.

                          Voor mij heb je gelijk hoor als je het zelf allemaal samenstelt, als je dat kan en wil is dat alleen maar mooi.

                          Maar weet iemand hoeveel batmix kost in een growshop? Online kan ik het ook kopen maar de verzendkosten zijn nogal duur.
                          Dat het duur is ligt aan het gewicht, dat is helaas nu eenmaal niet anders.
                          No Mercy Supply - No Mercy Shop

                          Comment


                            #14
                            Ik ben met potgrond, wat kippenmest en tomatenvoeding (kwart van aanbevolen hoeveelheid) een heel eind op weg. Kosten 8 Euro voor 5 planten
                            De gevriesdroogde? cocos van de Action heeft me afgelopen maart twee plantjes gekost.
                            Last edited by Critical Tony; 27 April 2017, 14:30.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

                              Ik heb gewoon iets tegen die marktverziekers zoals Aldi, lidl e.d. door hun gestunt met potgrond pakken ze mij het brood uit de mond!
                              Precies ook 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met de No Mercy Supply High Quality potting Soil
                              Bmw verliest geen klanten aan Dacia.

                              Comment

                              Bezig...
                              X