Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Soorten licht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Soorten licht?

    Korting op 420shop
    Hoi hoi

    Tweede jaar dat ik autoflowers ga zetten.
    Het blijft wel een bescheiden kweekje, 3/3 zaadjes zijn uitgekomen en heb ze in 12 l potten gezet met cocco & perliet potgrond.

    Na het eindeloze lezen en zoeken, kwam ik tot de constatatie dat ik nergens iets degelijk lees over zonlicht.
    Ik ben wat in de war of ik de planten nu al buiten kan laten staan in direct zonlicht? Ze hebben een steeltje van 4 a 5 cm ongeveer en enkel eerste miniblaadje staat erop.
    Momenteel staan ze nog achter de ruit, in de zon.


    Is het beter om ze in direct zonlicht te plaatsen, of is gewoon licht (lees schaduw overdag) ook goed?
    Laat ik ze beter nog een weekje binnen achter de ruit groeien?
    Heeft direct zonlicht meer effect?
    Het is hier de laatste tijd altijd vaak rond de 28 a 30 graden, zouden ze verbranden?
    Aangezien het AF zijn wil ik zo weinig mogelijk stress....

    Iemand die hier een ietwat duidelijk antwoord kan op verzinnen?

    (en enig idee hoeveel water per keer ik ze mag geven?)

    Ciao
    Last edited by Anusvocht; 11 June 2017, 11:56.

    #2
    Wat apart dat je er niets over kunt vinden. Vrijwel elk topic met 'achter het raam' of 'vensterbank' in de titel bevat wel een bericht dat zonlicht beter is. Google eens op 'plant gestrekt' of iets dergelijks, ook daar zul je lezen dat er eisen zitten aan licht.
    Cannabis is een C4 plant, dat betekent dat ze niet zoiets als "te veel" licht kan krijgen.
    Als je kijkt in andermans kweekverslagen, iets wat we iedereen aanraden om te doen, dan zie je dat de optimale temperatuur voor cannabis 27 graden is. 6 graden warmer of kouder vinden ze helemaal niet erg.
    Als je kijkt in de buitenkweekverslagen, zie je dat iedereen reeds vrolijk buiten aan het spelen is. Dat zouden we niet in grote getale doen als het een slecht idee was, toch?

    Eindeloos lezen en zoeken.. Dat geloof ik dus niet helemaal.
    De beginnershandleiding bevat ook de tekst: zet ze op een zonnige locatie met wat wind.

    Hoeveel water? Nou, zoveel als ze drinken. Veel concreter kan ik het antwoord niet maken. Geef water als de grond droog is, en geef geen water als de grond nat is.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Yo thanks,

      Je hebt zeker een punt dat ik zelf nog niet genoeg ben gaan lezen.
      Te weinig in deze soort fora komen lezen.
      Ik vond gewoon moeilijk iets over AF en de timing om ze in volle zon te zetten.

      Is er een bepaalde kritieke periode dat ze nog te gevoelig zijn voor direct zonlicht?

      Last edited by Anusvocht; 11 June 2017, 12:34.

      Comment


        #4
        Ja, na het oogsten kun je ze beter uit het zonlicht houden omdat er dan teveel afbraak is van actieve stoffen.
        Tot die tijd mogen ze de volle bak licht.

        Autoflowers verschillen alleen in het opzicht dat ze vanzelf bloeien, voor de rest zijn het gewoon wietplanten. Dus dat werkt vrijwel op alle vlakken hetzelfde.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X