Auto colorado cookies probleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tommeken
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Feb 2017
    • 322

    #1

    Auto colorado cookies probleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Sinds enkele dagen ziet de plant er niet zo fris meer uit.
    Hij staat in plagron batmix met 1/4e cocos.
    Is dit een probleem met de voeding?
    Teveel of een magnesium tekort of zoiets?
    De plant groeit ook niet echt meer.
    Hij is nu 50 cm groot ongeveer.

    Thanks!
    Attached Files
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Ja ik denk het wel.*



    *zulke antwoorden krijg je als je echt minimaal informatie verschaft.
    Moeten wij gaan vragen wat je met de plant doet qua water, pH, voeding, potformaat, belichting, enzovoorts? Hoe lang groeit hij al niet meer?
    Je weet wel, van die informatie die best handig is als je hulp wilt.

    Uit de handleiding voor beginners:
    GEEF INFORMATIE!
    ALLERBELANGRIJKSTE: TOPICTITEL. Niemand zal je gaan helpen als die een topic ziet met de titel 'plantjes' of 'help'. Je maakt het ook moeilijk voor anderen die op zoek zijn naar info, aan het woordje 'help' hebben ze niets. Aan het woordje 'plantjes' ook niet, want stel dat dat topic over tomaten gaat? Dat is gewoon misleiding. Je hoeft niet origineel te zijn, maar in een vragentopic ben je verplicht om een duidelijke omschrijving in de titel te zetten. 'Blad geel' of 'blad bruin' kan voldoende zijn, maar je bent volwassen, ik mag hopen dat je dan drie woorden kunt verzinnen.

    Belangrijkste: Die foto. (vaak laat de plant zien wat er mis is)
    Tweede plaats: Soort, verkoper. (elke verkoper mag zelf een naam kiezen. Een Super Silver Space Haze, kan best een gewone Silver haze zijn, met een ander naampje. Sommige zadenboeren hebben specifieke problemen)
    Derde plaats: Info over grond, pH, EC, voeding, belichting, temperaturen, watergift, beestjes, enzovoorts.
    Vierde plaats: wat zie je, en wat heb je gedaan?
    Vast niet alle informatie weet je, of kun je meten. Maar hoe meer je ons geeft, hoe meer we kunnen nadenken over het optimaliseren van die weg naar Rome voor jou. Als je alle stenen voor jezelf houdt, dan kunnen wij niet helpen bouwen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • Tommeken
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Feb 2017
      • 322

      #3
      Sorry voor de onvolledige info.

      ik heb geen ph meter.
      Plantjes zijn ontkiemt tussen keukenpapier en stekjes zijn 12 mei naar buiten gegaan. 's nachts terug binnen wegens de koude ( midden België), maar dit heb ik slechts enkele dagen in het begin gedaan.

      Ik geef gewoon kraantjes water.
      Als het niet regent geef ik ongeveer alle 3 dagen. Wanneer de bovenste 3 cm van de grond droog aanvoelen.

      In de potten zit een mengsel van 3/4e plagron batmix en 1/4e cocos.
      Onderin de pot 1 laag korrels.
      Ik heb wat extra gaatjes onderin de pot en opzij gemaakt.
      In de pot zit 45liter grond. Deze heb ik eerst gespoeld.

      Groeien is ongeveer een week gestopt. Toen zag ik ook de eerste verbrandde vlekken.
      Beestjes heb ik nog niet gezien buiten enkele van die kleine fruitvliegjes. Deze heb ik steeds weggedaan.

      Ik heb nog plagron bloom voorzien, maar ik wil eerst weten of de plant al niet teveel voeding heeft van de plagron batmix.
      Andere jaren heb ik steeds DCM grond gebruikt zonder enige voeding en toen is het steeds super gelukt.
      Vorig jaar had ik in dezelfde pot als dit jaar 90 gram droog van een sensi seeds super skunk automatic.

      Ik dacht het nu eens te proberen met professionele grond en voeding, maar dat lijkt slecht uit te draaien.

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Ah, fijn. Nu kunnen we aan de slag.

        Wat ik zie: schuur-schade aan het blad. Dat kan komen door wrijving tegen iets aan. Voedingsproblemen uiten zich vaak in het eind van de bladpunten. Daar lijkt niets aan de hand te zijn. Heeft de plant tegen een voorwerp kunnen wrijven door de wind? Zijn er wellicht ruiten in de buurt die reflecteren, en zo 'lichtschade' veroorzaken (dubbele dosis zon kan teveel zijn)?
        Ze lijkt op een dak te staan, daar kan het erg warm worden. Dan zijn krokante blad delen ook niet zeldzaam.

        De plant staat stil, in enigszins voedingsrijke bodem dus. Maar ze ziet wat lichtjes groen van kleur. Dan zou ik zelf zeggen dat ze een klein tekortje heeft aan groeivoeding. Omdat je de grond gespoeld hebt, denk ik dat dat een plausibele verklaring is.
        Als je bloeivoeding geeft, blokkeer je stikstofopname. Daar zou ik dus mee wachten tot over 3 weken. En tot die tijd een kwart dosis groeivoeding geven. Een of tweemaal groeivoeding geven zou al wat verschil moeten geven (of een halve handpalm - een laagje, dus geen hoopje - aan mestkorrels eenmalig door de toplaag werken). De plagron bloom zou ik dus bijna nog een maand in 't schap laten staan. Je wilt niet dat ze vroegtijdig blad gaat afwerpen.

        De bloei zit er ook aan te komen, of hij is er praktisch al wat betekent dat ze dus al een week haartjes aan het vormen zou moeten zijn (is dat zo?), dat zorgt er ook voor dat de plant bezig gaat met het vormen van bloemen, in plaats van snelle groei. Dat kan lijken op stilstand. Later schiet dat vaak weer door de hoogte in.

        Hopelijk ben je daar een beetje mee geholpen!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • Tommeken
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Feb 2017
          • 322

          #5
          Bedankt!
          Dit helpt!

          De planten staan op het terras, voor 7 meter glas van onder tot boven ( achtergevel).
          Dus het teveel aan zon klopt volledig!
          ik wist niet dat ze 'teveel' licht konden krijgen.

          Schade van schuren zie ik niet echt. Het heeft echter wel zeer hard gewaaid vorige week ( ik was zelf enkele dagen weg).
          Misschien daarvan.

          De plant is al een week merkbaar aan de bloei begonnen.
          Ik hoop dat deze nog gaat groeien, want 50 cm lijkt me wat weinig.

          THANKS




          Comment

          • Tommeken
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Feb 2017
            • 322

            #6
            Ik heb nog een klein probleempje met een andere plant. Een auto durban poison. Zelfde grond, hoeveelheden,....

            Deze is echter ontkiemt op 10/4 en buiten geplaatst 29/4.

            Deze plant is echter lichtgroen.

            Voor de rest ziet hij er wel goed uit. Wel wat klein ook (53cm).

            Ik ben gisteren begonnen met bloemvoeding ( de helft van voorgeschreven). Plagron bloom. Zou dit iets verbeteren?

            Wat is uw idee van deze?

            Dit is de laatste zenne..... heb er niet meer
            Attached Files
            Last edited by Tommeken; 13 June 2017, 20:51.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Als je bloeivoeding geeft, blokkeer je stikstofopname. Daar zou ik dus mee wachten tot over 3 weken. En tot die tijd een kwart dosis groeivoeding geven. Een of tweemaal groeivoeding geven zou al wat verschil moeten geven (of een halve handpalm - een laagje, dus geen hoopje - aan mestkorrels eenmalig door de toplaag werken). De plagron bloom zou ik dus bijna nog een maand in 't schap laten staan. Je wilt niet dat ze vroegtijdig blad gaat afwerpen.
              Wat ik daar mee bedoel, is dat bloemvoeding er voor zorgt dat stikstof geblokkeerd wordt. Dus daarmee versterk je lichtgroene/gele verkleuring en aftakeling van de plant. Je kunt beter nog een keer groeivoeding geven, of een week lang, en pas halverwege de bloei denken aan bloeivoeding.

              'Teveel' licht kan inderdaad moeilijk, maar de combinatie warmte+veel licht+droge lucht (zo is dat op een stenen terras) kunnen het blad week/zacht maken. Harde wind draagt dan bij aan het ontstaan van schade. Veelal zul je zien dat het blad een stevige, hardere stuctuur krijgt dan we gewend zijn, na verloop van tijd.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Tommeken
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • Feb 2017
                • 322

                #8
                Ok. Dus ik stop met bloemvoeding en geef wat meststof. Ik probeer het een 7 a 10 dagen en bekijk het dan even. Ik ben wat nerveus want mijn jaarvooraad hangt er van af.
                Moet ik verandering echt zien?

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Binnen 1 of 2 dagen na het voeden zou je wel wat meer donkergroen in het blad moeten zien verschijnen, na 4-5 dagen zou het verschil wel zichtbaar moeten zijn.
                  Echter, geel blad dat reeds op het randje balanceert, dat zal niet herstellen.
                  Zou je nu bloeivoeding blijven geven, dan versnel je enkel het aftakelen.

                  Onthoudt: beter iets te weinig dan teveel, je kunt later nog bijgeven. Dat heb je zo te zien de hele kweek goed vol gehouden, nog 7-10 weken op die 'zuinige' voet doorzetten en de oogst zal prima zijn.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Tommeken
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2017
                    • 322

                    #10
                    Ik start vanavond. Ik hou je op de hoogte

                    Comment

                    • Tommeken
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2017
                      • 322

                      #11
                      De groene kleur lijkt wat donkerder te worden. De gele blaadjes worden wel nog geler. Die zullen inderdaad afsterven.

                      Comment

                      • Tommeken
                        Bong Master
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2017
                        • 322

                        #12
                        PS bedankt voor de tips! Ik ben onder de indruk!
                        Met wat uitleg en enkele foto's toch een goede oplossing gekregen.

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Fijn om te horen! Ook leuk dat je even laat weten dat het probleem onder controle is.
                          Veel plezier van de oogst gewenst
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • Tommeken
                            Bong Master
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2017
                            • 322

                            #14
                            No prob!
                            Ik wou je nog een privé bericht sturen maar ik ben nog steeds New member

                            Comment

                            • Tommeken
                              Bong Master
                              MemberLucky Member
                              • Feb 2017
                              • 322

                              #15
                              De auto durban poison is wat minder licht van kleur nu. De geelste blaadjes zijn afgevallen.
                              Deze is zeer mooi aan het vullen. De toppen zien er al super uit. Hij blijft wel nog licht van kleur en is niets meer gegroeid (53 cm).

                              Comment

                              Bezig...