Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto colorado cookies probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto colorado cookies probleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Sinds enkele dagen ziet de plant er niet zo fris meer uit.
    Hij staat in plagron batmix met 1/4e cocos.
    Is dit een probleem met de voeding?
    Teveel of een magnesium tekort of zoiets?
    De plant groeit ook niet echt meer.
    Hij is nu 50 cm groot ongeveer.

    Thanks!
    Attached Files

    #2
    Ja ik denk het wel.*



    *zulke antwoorden krijg je als je echt minimaal informatie verschaft.
    Moeten wij gaan vragen wat je met de plant doet qua water, pH, voeding, potformaat, belichting, enzovoorts? Hoe lang groeit hij al niet meer?
    Je weet wel, van die informatie die best handig is als je hulp wilt.

    Uit de handleiding voor beginners:
    GEEF INFORMATIE!
    ALLERBELANGRIJKSTE: TOPICTITEL. Niemand zal je gaan helpen als die een topic ziet met de titel 'plantjes' of 'help'. Je maakt het ook moeilijk voor anderen die op zoek zijn naar info, aan het woordje 'help' hebben ze niets. Aan het woordje 'plantjes' ook niet, want stel dat dat topic over tomaten gaat? Dat is gewoon misleiding. Je hoeft niet origineel te zijn, maar in een vragentopic ben je verplicht om een duidelijke omschrijving in de titel te zetten. 'Blad geel' of 'blad bruin' kan voldoende zijn, maar je bent volwassen, ik mag hopen dat je dan drie woorden kunt verzinnen.

    Belangrijkste: Die foto. (vaak laat de plant zien wat er mis is)
    Tweede plaats: Soort, verkoper. (elke verkoper mag zelf een naam kiezen. Een Super Silver Space Haze, kan best een gewone Silver haze zijn, met een ander naampje. Sommige zadenboeren hebben specifieke problemen)
    Derde plaats: Info over grond, pH, EC, voeding, belichting, temperaturen, watergift, beestjes, enzovoorts.
    Vierde plaats: wat zie je, en wat heb je gedaan?
    Vast niet alle informatie weet je, of kun je meten. Maar hoe meer je ons geeft, hoe meer we kunnen nadenken over het optimaliseren van die weg naar Rome voor jou. Als je alle stenen voor jezelf houdt, dan kunnen wij niet helpen bouwen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Ah, fijn. Nu kunnen we aan de slag.

        Wat ik zie: schuur-schade aan het blad. Dat kan komen door wrijving tegen iets aan. Voedingsproblemen uiten zich vaak in het eind van de bladpunten. Daar lijkt niets aan de hand te zijn. Heeft de plant tegen een voorwerp kunnen wrijven door de wind? Zijn er wellicht ruiten in de buurt die reflecteren, en zo 'lichtschade' veroorzaken (dubbele dosis zon kan teveel zijn)?
        Ze lijkt op een dak te staan, daar kan het erg warm worden. Dan zijn krokante blad delen ook niet zeldzaam.

        De plant staat stil, in enigszins voedingsrijke bodem dus. Maar ze ziet wat lichtjes groen van kleur. Dan zou ik zelf zeggen dat ze een klein tekortje heeft aan groeivoeding. Omdat je de grond gespoeld hebt, denk ik dat dat een plausibele verklaring is.
        Als je bloeivoeding geeft, blokkeer je stikstofopname. Daar zou ik dus mee wachten tot over 3 weken. En tot die tijd een kwart dosis groeivoeding geven. Een of tweemaal groeivoeding geven zou al wat verschil moeten geven (of een halve handpalm - een laagje, dus geen hoopje - aan mestkorrels eenmalig door de toplaag werken). De plagron bloom zou ik dus bijna nog een maand in 't schap laten staan. Je wilt niet dat ze vroegtijdig blad gaat afwerpen.

        De bloei zit er ook aan te komen, of hij is er praktisch al wat betekent dat ze dus al een week haartjes aan het vormen zou moeten zijn (is dat zo?), dat zorgt er ook voor dat de plant bezig gaat met het vormen van bloemen, in plaats van snelle groei. Dat kan lijken op stilstand. Later schiet dat vaak weer door de hoogte in.

        Hopelijk ben je daar een beetje mee geholpen!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Bedankt!
          Dit helpt!

          De planten staan op het terras, voor 7 meter glas van onder tot boven ( achtergevel).
          Dus het teveel aan zon klopt volledig!
          ik wist niet dat ze 'teveel' licht konden krijgen.

          Schade van schuren zie ik niet echt. Het heeft echter wel zeer hard gewaaid vorige week ( ik was zelf enkele dagen weg).
          Misschien daarvan.

          De plant is al een week merkbaar aan de bloei begonnen.
          Ik hoop dat deze nog gaat groeien, want 50 cm lijkt me wat weinig.

          THANKS




          Comment


            #6
            Ik heb nog een klein probleempje met een andere plant. Een auto durban poison. Zelfde grond, hoeveelheden,....

            Deze is echter ontkiemt op 10/4 en buiten geplaatst 29/4.

            Deze plant is echter lichtgroen.

            Voor de rest ziet hij er wel goed uit. Wel wat klein ook (53cm).

            Ik ben gisteren begonnen met bloemvoeding ( de helft van voorgeschreven). Plagron bloom. Zou dit iets verbeteren?

            Wat is uw idee van deze?

            Dit is de laatste zenne..... heb er niet meer
            Attached Files
            Last edited by Tommeken; 13 June 2017, 20:51.

            Comment


              #7
              Als je bloeivoeding geeft, blokkeer je stikstofopname. Daar zou ik dus mee wachten tot over 3 weken. En tot die tijd een kwart dosis groeivoeding geven. Een of tweemaal groeivoeding geven zou al wat verschil moeten geven (of een halve handpalm - een laagje, dus geen hoopje - aan mestkorrels eenmalig door de toplaag werken). De plagron bloom zou ik dus bijna nog een maand in 't schap laten staan. Je wilt niet dat ze vroegtijdig blad gaat afwerpen.
              Wat ik daar mee bedoel, is dat bloemvoeding er voor zorgt dat stikstof geblokkeerd wordt. Dus daarmee versterk je lichtgroene/gele verkleuring en aftakeling van de plant. Je kunt beter nog een keer groeivoeding geven, of een week lang, en pas halverwege de bloei denken aan bloeivoeding.

              'Teveel' licht kan inderdaad moeilijk, maar de combinatie warmte+veel licht+droge lucht (zo is dat op een stenen terras) kunnen het blad week/zacht maken. Harde wind draagt dan bij aan het ontstaan van schade. Veelal zul je zien dat het blad een stevige, hardere stuctuur krijgt dan we gewend zijn, na verloop van tijd.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Ok. Dus ik stop met bloemvoeding en geef wat meststof. Ik probeer het een 7 a 10 dagen en bekijk het dan even. Ik ben wat nerveus want mijn jaarvooraad hangt er van af.
                Moet ik verandering echt zien?

                Comment


                  #9
                  Binnen 1 of 2 dagen na het voeden zou je wel wat meer donkergroen in het blad moeten zien verschijnen, na 4-5 dagen zou het verschil wel zichtbaar moeten zijn.
                  Echter, geel blad dat reeds op het randje balanceert, dat zal niet herstellen.
                  Zou je nu bloeivoeding blijven geven, dan versnel je enkel het aftakelen.

                  Onthoudt: beter iets te weinig dan teveel, je kunt later nog bijgeven. Dat heb je zo te zien de hele kweek goed vol gehouden, nog 7-10 weken op die 'zuinige' voet doorzetten en de oogst zal prima zijn.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Ik start vanavond. Ik hou je op de hoogte

                    Comment


                      #11
                      De groene kleur lijkt wat donkerder te worden. De gele blaadjes worden wel nog geler. Die zullen inderdaad afsterven.

                      Comment


                        #12
                        PS bedankt voor de tips! Ik ben onder de indruk!
                        Met wat uitleg en enkele foto's toch een goede oplossing gekregen.

                        Comment


                          #13
                          Fijn om te horen! Ook leuk dat je even laat weten dat het probleem onder controle is.
                          Veel plezier van de oogst gewenst
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              De auto durban poison is wat minder licht van kleur nu. De geelste blaadjes zijn afgevallen.
                              Deze is zeer mooi aan het vullen. De toppen zien er al super uit. Hij blijft wel nog licht van kleur en is niets meer gegroeid (53 cm).

                              Comment

                              Bezig...
                              X