Beste iedereen,
Heb dit jaar een aantal plantjes staan waaronder 2 autoflowers en nog 3 normale plantjes (dus NIET-autoflowers).
De vraag gaat over de normale plantjes:
Lemon Shining Silver Haze (RQS) - 65 cm (speciekuip)
Royal Gorilla (RQS) - 90 cm (45L zware aardewerk pot)
Hollands Hope® (Dutch Passion) - 90 cm (speciekuip)
Dit is het 1e jaar dat ik normale (dus NIET-autoflowers) planten kweek. Ik heb veel gelezen over toprot etc, en dat je beter kan verduisteren dit dat.
Ik heb de soortjes ook wel uitgekozen op koud klimaat, en bloeiperiode van 8-9 weken. Maar RoyalQueenSeeds geeft wel aan dat ze pas half okt. klaar zijn.
Ik weet niet of dat wel mogelijk is in ons landje.... Is het weer dan niet al te slecht?
Verduisteren lijkt me wel echt te veel werk. 3 weken lang 2x per dag met die potten schouwen. (ik weet dat ik beter iets minder zware potten had kunnen nemen)
Dus ik dacht, kan ik ze niet mid sept/eind sept (wanneer het weer echt te slecht is) in de serre zetten?
Dat ze daar kunnen afbloeien tot ze klaar zijn voor de oogst?
Of is dit slecht idee?
Of kan ik ze gewoon buiten laten staan tot wanneer ze klaar zijn?
Of moet ik toch echt gaan verduisteren?
Alvast bedankt!
Heb dit jaar een aantal plantjes staan waaronder 2 autoflowers en nog 3 normale plantjes (dus NIET-autoflowers).
De vraag gaat over de normale plantjes:
Lemon Shining Silver Haze (RQS) - 65 cm (speciekuip)
Royal Gorilla (RQS) - 90 cm (45L zware aardewerk pot)
Hollands Hope® (Dutch Passion) - 90 cm (speciekuip)
Dit is het 1e jaar dat ik normale (dus NIET-autoflowers) planten kweek. Ik heb veel gelezen over toprot etc, en dat je beter kan verduisteren dit dat.
Ik heb de soortjes ook wel uitgekozen op koud klimaat, en bloeiperiode van 8-9 weken. Maar RoyalQueenSeeds geeft wel aan dat ze pas half okt. klaar zijn.
Ik weet niet of dat wel mogelijk is in ons landje.... Is het weer dan niet al te slecht?
Verduisteren lijkt me wel echt te veel werk. 3 weken lang 2x per dag met die potten schouwen. (ik weet dat ik beter iets minder zware potten had kunnen nemen)
Dus ik dacht, kan ik ze niet mid sept/eind sept (wanneer het weer echt te slecht is) in de serre zetten?
Dat ze daar kunnen afbloeien tot ze klaar zijn voor de oogst?
Of is dit slecht idee?
Of kan ik ze gewoon buiten laten staan tot wanneer ze klaar zijn?
Of moet ik toch echt gaan verduisteren?
Alvast bedankt!

Comment