Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ijswater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ijswater

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Mijn auto durban poison komt tot zijn einde.
    Ik heb ongeveer 80 %milky en een enkele amber.
    Ik ben al een 3 dagen aan het spoelen en ga nog ongeveer een week door.
    Ik ga niet langer wachten aangezien de toppen super zwaar aan het worden zijn.
    Ik vrees voor toprot.
    ik heb gehoord dat wat ijswater geven een dag of 3 voor de oogst de trichomen doet vermeerderen en je er een mooie paarse kleur kan van krijgen. Heeft er iemand ervaring hiermee?

    Thanks!
    Attached Files

    #2
    Het klinkt als een fabeltje..
    Als het buiten te koud is voor wietplanten worden ze ook paars en dat lijkt me niet goed.
    Ben benieuwd wat andere er van zeggen.

    Comment


      #3
      Paarskleuring door kou is vaak van korte duur, meestal zie je het niet terug na het drogen. Er zijn meestal meerdere koude nachten nodig voor paarskleuring -> nutteloos, voegt ook niets toe qua smaak.

      Vermeerdering trichomen, wie wilt dat nu niet?! Als de techniek zou werken, dan zou iedereen het doen. Feit blijft dat kou zorgt voor stilstand, dus als het iets zou doen, is het juist afname van trichomengroei veroorzaken. En dan nog; de meeste trichomen doen er 7-10 dagen over om goed te ontwikkelen bij 28 graden. In drie dagen met lagere temperaturen heeft dat dus geen enkel effect. Daar bovenop komt het feit dat de plant reeds bijna uitgebloeid is, extra trichomen aanmaken zou verspilling zijn, het is voor een plant beter om die energie te stoppen in het in leven houden van vitale delen voor de voortplanting. Trichomen zijn daar niet voor nodig. -> fabel.


      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Ok bedankt.
        Ik had een artikel gelezen op cnnbs hierover.
        Ga dan maar gewoon spoelen.

        De trichomen zelf lijken wel veel kleiner dan die op mij auto colorado cookies.

        Comment


          #5
          cnnbs is een advertentienetwerk. Die hebben er geen baat bij om goed te informeren, die hebben alleen baat bij zoveel mogelijk lezers. Dan moet je soms dingen verzinnen, oude koeien uit de sloot halen en clickbait titels maken als "dit moet je doen voor een monster oogst!" of "Met deze techniek kweek je kilo's".
          Het ijswater fabeltje gaat al rond sinds de jaren 1990. Ik dacht eigenlijk dat het daar gebleven was, tot nu dus.

          Hoe dan ook lijkt het me goed om elk artikel van cnnbs alsook rolling stoned, met een ontzettend grote hoop zout te nemen. De gasten daar zijn content generators die blowen, en geen ervaren growers die weten waar ze over praten. Dat ze zeggen dat er een 'expert' bij zit, dat kan iedereen. Het is erg misleidend allemaal, vooral omdat je zou verwachten dat ze weten waar ze over praten.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Ok. Doe gewoon verder met spoelen.

            Ik oogst nu als er ongeveer alles milky ( trichomen) is.
            ik wacht niet op amber.
            Wat is jullie keuze?

            En ze geven morgen nog goed weer hier bij ons. Daarna volgt een weekje regen.
            Zou ik morgen al oogsten? Na 5 dagen spoelen.
            Tijdens regen staat hij nog steeds buiten, maar dan onder een afdakje.

            Comment


              #7
              Ik wacht zelf ook niet op amber. De top rijpt namelijk door tijdens het drogen. Tegen de tijd dat de boel gecured is, is het meeste wel voorbij milky gekomen.

              Spoelen doe ik zelf nooit, dus daar kan ik niets over zeggen. Oogst gewoon wanneer jij denkt dat de plant er klaar voor is, als dat te vroeg is dan heb je een les geleerd. Je kunt ook in etappes oogsten natuurlijk; eerst de rijpste delen en de rest nog even laten zitten. Elke plant doet het een beetje anders, dus het is ook een kwestie van er een beetje een gevoel voor ontwikkelen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Ik oogst pas als ik echt Amber zie en als ik zie dat mijn plant er klaar voor is dus langzaam alles uit de plant op gebruikt .
                En dan langzaam drogen hoe langzamer je droog hoe beter de plant alle suikers om zet in je top en je wiet gaat heerlijk worden
                na het drogen de toppen in glaze weckpotten donker weg zetten elke dag even luchten en dan na 6 weken heb je top WIET
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Curen ken ik.
                  Doe ik!

                  Mijn vraag was meer over het regenweer dat morgen begint. Dit voor een kleine week.
                  Zou ik dan niet beter vandaag/ morgen oogsten?

                  Veel zon zal er niet meer zijn.
                  En misschien meer kans op toprot.

                  Comment


                    #10
                    Heb geoogst. Wou geen risico nemen. Toppen te groot.
                    Wordt een raket.

                    Gokje rond gewicht hoofdtop iemand? Is echt eentje voor in de boekskes
                    Attached Files
                    Last edited by Tommeken; 9 July 2017, 23:39.

                    Comment


                      #11
                      Ik kan het lastig inschatten, maar het is wel een gigatop ❤️
                      Super gedaan!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      Bezig...
                      X