Voorstellen + blad (plant) probleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • crack3r
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2017
    • 5

    #1

    Voorstellen + blad (plant) probleem

    Korting op 420shop
    Hallo mensen

    Ik wil mezelf voorstellen en daarbij ook gelijk een probleem delen, hopen dat jullie me hiermee kunnen helpen.

    Ik ben Pascal en ik ben 34 jaar jong.
    Ik ben net zelf begonnen met een kweek die buiten staat, en vervolgens dus al tegen een probleem aan loop.

    Ik heb 5 plantjes buiten staan, 2 in emmers van 10 liter en 3 in grotere potten (mij niet bekend hoeveel liter dit is)
    Ze staan vanaf eind mei, begin juni en doen het toch aardig goed.

    Nu de laatste paar dagen beginnen mijn plantjes te hangen, en begint van onderen gele bladeren te vertonen.
    Ik gebruik stekgrond en daaroverheen voorbemeste potgrond.

    Ik geef ze elke avond (met deze hitte) een volle gieter water, verdeelt over de 5 planten.
    Elke avond steek ik ook mijn vinger in de pot om te kijken of de aarde droog is, of nog nat is.

    Onderin de potten en emmers heb ik gaten zitten voor overtollig water wat eruit kan.

    Hierbij een paar foto`s om te laten zien wat mijn probleem is.

    Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen wat ik eventueel verkeerd doe, of waar ik op moet letten.

    Ik gebruik overigens geen voeding, aangezien de potgrond al bemest is.
    Ik wilde het zo puur natuur mogelijk houden, en daarom ook alleen maar bewateren.




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Potten met zo weinig grond drinken ze in een halve dag leeg. Til de planten eruit, vul de potten onder de kluit zodat de plant weer lekker de ruimte heeft om door te groeien.
    Dat zou het probleem grotendeels moeten oplossen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • crack3r
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jul 2017
      • 5

      #3
      Ok dus ik zou ze gewoon moeten aanvullen (eerst de planten eruit tillen) tot aan de rand van de emmers/potten en daarna de plant weer terug erin steken?

      Moet ik dan nog bepaalde aarde halen, of is gewoon normale voorbemeste aarde bij de bouwmarkt goed genoeg?

      Comment

      • joppie30
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • May 2016
        • 3

        #4
        Als je toch gaat overpotten, doe dat dan in veel grotere potten. Dit soort planten hebben heel veel wortels. Anders krijg je al snel weer gele bladeren. Neem bijvoorbeeld een specikuip. Wel even gaatjes onderin boren. Ik denk dat je plantjes al alle voeding eruit hebben gezogen.

        Comment

        • nyln
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Jul 2016
          • 305

          #5
          En voorzichtig overpotten!!

          Comment

          Bezig...