Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe trichomen checken met pocket microscoop ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe trichomen checken met pocket microscoop ?

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb een pocketmicroscoop gekocht om de trichomen te checken alleen de blaadjes zijn zo klein en zitten dicht bij de top dat het lastig is om je microscoop hier stil op te zetten. Hoe kan ik dit het beste doen.

    Hij staat er zo netjes bij dat het me zonde lijkt om er blaadjes af te knippen om ze vervolgens te checken. Wat is handig?

    pocket-microscope-erntehelfer-pollenglueck_1.png

    #2
    Wacht tot je plant een week of 7-8 bloeit en dan knip je een klein topblaadje eraf.
    Die neem je mee naar binnen, liefst een beetje donkere omgeving, dan kun je ze goed bekijken.
    Blaadje op de tafel, de microscoop duw je erop, dan schuif je 'm helemaal uit met het bovenste wieltje, lampje aan, en met het onderste wieltje stel je scherp.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oke ga ik doen bedankt voor je antwoord!!

      Comment


        #4
        Vind het nergens terug op het forum en wou hier geen nieuw topic voor starten.
        Hoeveel moet je vergrootglas of microscoop kunnen inzoomen ?
        Links naar eventuele opties zijn altijd welkom

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Minstens tussen de 60 en 100x voor beste resultaat

        #5
        Dat doorzichtigkapje voorop is speciaal om bijna tegen de toppen/tegen de blaadjes/te doen.
        Dan ga je m afstellen en krijg je de trichomen te zien...
        Zorg gewoon dat je een bak of iets hebt staan waar je op kan leunen met je armen moet t goedkomen
        zo check ik ze ook 1e 5x ging het bij mij ook moeilijk maar zoals met de meeste dingen oefening baart kunst
        succes
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          @Weske
          Thanks !
          Vroeg het mij gewoon af want er is zoveel keuze in...
          Wou mij een gewone juweliers loupe nemen want de meeste plastic dingen lijken mij maar rommel maar die vind ik niet hoger dan 40x

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ja die zullen miss ook wel kunnen maar denk toch je beter voor een microscoop kan gaan of een usb microscoop daar heb ik ook goede beelden mee gezien...
          Ik heb dezelfde als jou alleen ander merk en het is gewoon echt wennen hoor je kan ook eventueel een blaadje vastpakken zodat de top minder/niet beweegd

        #6
        40X vergroting moet echt genoeg zijn. Een trichoom is al gauw 0.75mm.
        Met een juweliersloupe heb ik de makkelijkste resultaten, maar als je 'n beetje met het blad speelt, dan kun je het ook echt wel met het blote oog zien. Probeer dat eens, het zal je verbazen over hoe goed dat gaat.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Burundanga
          Burundanga commented
          Editing a comment
          Klopt, ik kan ook met bloot oog zien als ze amber zijn.

        #7
        Heb mij deze besteld, we zullen wel zien wat het geeft.

        https://www.aliexpress.com/item/60X-...29364c4dMabZt2

        Comment


          #8
          Gewoon bij de action die je voor je telefoon kan doen. Werkt prima!
          Buitenkweek 2019

          Comment


            #9
            Ik zet de microscoop tegen de top, pak een blaadje en hou daarmee te top tegen het doorzichtige plastic aan. Dan scherpstellen. Zo kan ik snel op verschillende plaatsen op dezelfde tak kijken.

            Het mooiste zou volgens mij zijn om foto's te maken die je inzoomd. Geen contact met de plant
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment

            Bezig...
            X