Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diverse grondmengsels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Diverse grondmengsels

    Korting op 420shop
    Volgend jaar wil ik 30 autfowers in een grote kas zetten. Allen in 12 liter potten. Ik wil verschillende typen grond gebruiken om te vergelijken en ik sou jullie mening hierover willen horen. De zaden gaan direct de eindpot in.

    15 planten in:
    40 potgrond universeel welkoop
    50 light mix voor betere ph waarde
    10 wormenhumus

    15 planten in:
    60 universele potgrond welkoop
    30 cocos
    10 humus
    2 biobizz premix

    voorgroei reguliere foto planten (5 weken)
    60 potgrond
    30 cocos
    10 humus
    geen premix, plantwn worden toch na 5 weken in volle grond gezet. Deze mix heeft altijs goed gewerkt voor mij.

    bijvoeden mt bloeivoeiding bij de autos wanneer ik zie dat het nodig is.

    iemand aanvullingen?

    #2
    Cocos weglaten in alle mixen; het is niets anders dan loze vulling.
    Ik zou dat vervangen door die potgrond, dan heeft de plant er nog wat aan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      De hoeveelheden kloppen niet.
      Je zegt 12L potten en 30 planten.

      30 x 12 = 360

      Dan heb je in totaal zeker 400L grond nodig. (misschien nog wat meer)

      Fles groeivoeding. Iets met stikstof.
      Een veelgemaakte fout is dat autoflowers geen groeivoeding nodig hebben en dan in week 4 bloei met gele bladeren huilen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Qnq het is op basis van procenten.

        dus dan zou ik krijgen:

        70 universeel
        20 lightmix
        10 wormenshit
        2% premix biobizz

        60 universeel
        20 lightmix
        20 wormenshit
        2% biobizz

        voorgroei reguliere foto planten
        50 lightmix
        40 universeel
        10 wormenhumus.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ah, dat verklaart een hoop.

        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Fles groeivoeding. Iets met stikstof.
        Een veelgemaakte fout is dat autoflowers geen groeivoeding nodig hebben en dan in week 4 bloei met gele bladeren huilen.
        Die van mij heeft sinds deze week voorbloei dus ik kan dan beter nu de lobblaadjes licht geel worden nog even groeivoeding geven? Ik las ook geen voeding bij Autoflower namelijk.

        Comment


          #6
          Iemand een reactie op bovenstaande mengsels?

          De cocos was initieel om de luchtigheid te vergroten. Ik heb dit al mn kweken braaf gedaan. Maar nu krijg ik te horen dat het nutteloos is.

          Comment


            #7
            Je krijgt te horen van 1 persoon dat het nutteloos is en je laat je al ompraten? Ik heb de laatste ronde eens coco's toegevoegd, zo'n 10 tot 20% gok ik. Zo'n voorbemest blok van de aveve en die pakjes van de action. De grond was veel luchtiger. Voordien krimpte de potgrond waardoor je spleetjes kreeg tussen kluit en grond langswaar het water naar beneden liep, de pot uit. Dat had ik nu niet meer. Als je de plant uit de pot hefte dan zag je ook dat op plaatsen waar er wat coco's bijeen zat de grond nog vochtig was. Al de rest was uitgedroogd. Dus ik blijf nu coco's toevoegen.

            https://avevewinkels.be/Producten/De...-kruiden/3689e

            Comment


              #8
              Ik doe er ook wat cocopeat bij, heel weinig. Ik vind de grond ook wat veerkrachtiger blijven hierdoor.
              Als je wat fijnere grond gebruikt, Lightmix in mijn geval, helpt dat wat tegen het inklinken in het begin.

              nr.10 = cocopeat.
              (het hele recept)

              Dat is de hoeveelheid voor 2x18L potten. (in een cementkuip voor het mixen)
              Zal een liter zijn misschien, ik meet dat niet zo nauwkeurig.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                @qnq: Interessant, zelfs tarantula poep erin. Maar de kleur vd planten is erg mooi donkergroen.

                Ik lees veel goede berichten over DCM potgrond. Denk dat ik t simpel houdt en de helft vd autoflowers hieringaan. 80/20 met cocos omdat autoflowers niet te zwaar bemeste grond willen dacht ik zo.

                Daarnaast de andere planten in 50 potgrond, 30 cocos en 20 humus, procentje premix erbij om bodemleven wat aan te wakkeren. Moet goedkomen

                Comment


                  #10
                  Ik was wat enthousiast geworden en heb alvast mn inkopen gedaan voor 2018. Nu vroeg ik mij af, heeft potgrond een houdbaarheidsdatum? Zakken liggen gewoon droog in een schuur.

                  Comment

                  Bezig...
                  X