Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

's winters kweken in (mogelijk verhitte) kweekkas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    's winters kweken in (mogelijk verhitte) kweekkas.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    Ik ben onlangs begonnen met Kweken en vind het eigenlijk wel heel erg leuk. nu ben ik redelijk handig in het maken van dingen en zit er aan te denken om een kweekkas te bouwen van Dun plastic zeil (5 - 6 mm), houten frame, en plastic bogen. als ik deze kweekkas verhit door heet (kokend) water door ijzeren leidingen te laten lopen, ook zit ik er aan te denken om in een paar jaar zonnepanelen te plaatsen, denken jullie dat ik hierdoor genoeg energie opwek om een ventilator en een verwarming te laten lopen.
    Denken jullie dat het mogelijk is om 'S winters zo door te kweken. Alvast bedankt .

    Mvg SpaceG

    #2
    simpel, water bevriest als de temperatuur onder de nul zit, water zit in de aarde, wortels zitten in de aarde en met bevroren wortels krijg je waarschijnlijk geen plant

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Erg bedankt allebei. Ik ga wat doorlezen

        Comment


          #5
          Richie0575 en BackYardPlant,
          Weten jullie ook goede zaadjes die ik volgend seizoen buiten in volle grond in een bos kan plaatsen, Die rond de 2 meter hoog word en waarvan 1 of 2 planten een kilo opbrengen. alvast bedankt.

          Comment


            #6
            Hehehe als dat eens zou kunnen
            dan draaide ik de winter ook door in mijn serre hoor

            als je kijkt naar kosten verwarming en hoe veel (ongewenste aandacht ) zo een verlichte kas trek is binnen kweken veel handiger denk ik

            een kilo knaller opkweken is makkelijk
            alleen sucsesvol laten afbloeien zonder meeldauw of toprot is wat moelijker met zo een grote plant in ons klimaat

            Comment


              #7
              White widow is goed geschikt voor nederland, gewoon rondrijken voor zaadjes die geschikt zijn voor een noordelijk klimaat, en waarvan andere growers misschien growreports van hebben gemaakt.

              Comment


                #8
                Hoe kom je daar bij, heb je dat gelezen, of kweekverslagen daarvan ?
                Ik denk dat er dit jaar niet veel WW van buiten komt, deze is juist nogal gevoelig voor vocht en schimmels.
                Absoluut ongeschikt om guerilla te kweken.

                Wat je zoekt vind je in ieder geval niet bij autoflowers. Daarvan haal je geen halve kilo.
                Dan denk ik eerder richting een Purple Power bijvoorbeeld, da's een klassieker. (en ik hou van kleurtjes)
                Als je in mei zaait hebben ze 4 maanden groei. Dan krijg je wel grote planten.

                Kijk eens rond op het forum.
                Ik denk dat er 200 topics zijn over 'welke plant'. (waarschijnlijk ook 200 verschillende antwoorden)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  QnQ, denk jij dat het mogelijk is om de planten in een weiland neer te zetten waar altijd koeien en paarden hebben gelopen. Aangezien koeien en paardenschijt erg vruchtbaar is. Moet ik de plant dan ook opkweken in een normale pot of van kleins af aan in de volle grond zetten?

                  Mvg. SpaceG

                  Comment


                    #10
                    Zaden binnen voorgroeien onder een simpele TL of andere laag wattage lamp scheelt veel. Hierdoor kan je zodra er buiten meer als 12 uur licht is de plant gelijk in de volle grond gooien. Hierdoor loop je 3 stappen voor op in mei pas een zaadje in de grond douwen.
                    NLX outdoor kweek 2011
                    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                    Comment


                      #11
                      Heb een paar jaar gelden ook tot eind december doorgekweekt en ja het is mogelijk alleen de opbrengst afgewogen tegen de kosten van het verwarmen van de kas is niet rendabel .
                      leuk zo een zonnepaneel maar daar ga je het niet mee redden zeker geen elektrische kachel dan kan je je kas beter stoken met petrolium
                      ma zoals eerder gezegd kan je beter swinters gewoon binnen in een tentje draaien
                      succes
                      Last edited by Nonsense; 30 December 2017, 23:24. Reden: dislektie

                      Comment


                        #12
                        In glazenkassen flikken ze het.
                        Als jij de temp kan regelen in die buizen met warm water en je legt die in de grond,krijg je een soort van vloerverwarming.
                        Bak maken met in de bodem en langs de randen dik piepschuim om de warmte in je bak te houden.
                        Een waaier er 20cm boven laten waaien zodat de warmte die van de grond afkomt door de kast gaat.
                        Lamp op Lumenmeter aansluiten zodat die aanspringt waar nodig.
                        Of het rendabel is dat is een tweede maar denkt als je een goede glazen kast hebt je een kans van slagen hebt.

                        Comment


                          #13
                          Als het onbewolkt is, is er eigenlijk wel voldoende licht. Je planten houden ongeveer een 12/12 regime aan in de winter, dus reken niet op teveel opbrengst. Bijverlichten hoeft nauwelijks, denk ik.
                          Het punt is alleen het verwarmen; als je de lucht warm krijgt, dan is de bodem ook makkelijk warm te krijgen (warmteverlies kan alleen als de lucht kouder is dan de grond, en grond verliest bijna geen warmte aan omliggende grond, het isoleert als steenwol). De grond warmt ook op door de zon, vergeet dat niet. In de kassen die nu zonlicht krijgen, wordt de grond zo'n 20-25 graden met zonlicht, zolang de kaslucht zelf maar 18 graden of meer is.
                          Ik heb er zelf ook over nagedacht. Ik zou zelf een circulatiesysteem maken zoals een verwarming, maar dan met aquariumverwarmers op zonnekracht (15W, een aantal stuks) die een leidingsysteem verwarmen waar lucht doorheen blaast. Een beetje als een motor-koeling in de auto. Heck, als je zulke motor-koelers kunt vinden voor een prikkie, dan kun je makkelijk een verwarmingssysteem opzetten.


                          Plastic zeil en PVC buizen gaan 'm dan alleen niet worden. Dan heb je toch wel een stevige plastic of glazen kas nodig. Plastic koelt minder snel af dan glas, maar het krast ook sneller, waardoor je op de lange termijn veel licht gaat verliezen..

                          Het is niet ideaal, maar het kan. En het zal duur zijn. Echter, als alles eenmaal staat en op zonne-energie verwarmt, dan kweek je gratis voor tenminste zo lang als de verwarmingspomp het uithoudt, of het plastic beschadigt. Dus reken op een kleine 4-6 jaar.
                          In de zomer is het dan wel nodig om schaduwdoek op te hangen, anders wordt het gewoon te heet.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          Bezig...
                          X