Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkas maken voor op het balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkas maken voor op het balkon

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Afgelopen zomer heb ik 4 mooie grote planten op mijn balkon gehad en deze zomer wil ik het weer doen. Super leuk om te doen en zo goed gelukt voor de eerste keer (al zeg ik het zelf,hihi)

    Nu wil ik heel graag een kas maken, zodat ze 'snachts beschut en beschermd staan. Afgelopen zomer heb ik steeds de planten van buiten naar binnen lopen slepen en dat was bijna niet te doen. Te groot en zwaar werden de meiden.

    Heeft iemand Tips and Tools hoe je een goeie stevige kas maakt voor een leuk prijsje.

    Alvast bedankt.

    Groetjes
    Kietje

    #2
    Allrite..maar tegen wat wil je ze 's nachts beschermen dan ? Is er iets wat ik niet weet ?
    Ik heb een hele grote tuin, maar ik laat altijd alle planten buiten staan 's nachts.
    De fruitbomen passen ook niet door de deur denk ik.

    Als je een kas op je balkon wil is de goedkoopste manier om een kant-en-klare te kopen denk ik.
    Een beetje afhankelijk van de maat die je wil, in het voorjaar vaak aanbiedingen bij de Lidl of het plaatselijke tuincentrum.

    Of je bouwt 'm zelf.
    Kwestie van even langs de gamma twee bundeltjes 3x4 halen (of dikker) en een rol Greenspan online bestellen.
    Scharniertjes, spijkers, schroeven etc en een hoop vrije tijd
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Houd er wel rekening mee dat een kas op een dak met gemak 45 graden kan worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        een tomatenserre ? of is deze er niet zo geschikt voor ?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Allrite..maar tegen wat wil je ze 's nachts beschermen dan ? Is er iets wat ik niet weet ?
          Ik heb een hele grote tuin, maar ik laat altijd alle planten buiten staan 's nachts.
          De fruitbomen passen ook niet door de deur denk ik.

          Als je een kas op je balkon wil is de goedkoopste manier om een kant-en-klare te kopen denk ik.
          Een beetje afhankelijk van de maat die je wil, in het voorjaar vaak aanbiedingen bij de Lidl of het plaatselijke tuincentrum.

          Of je bouwt 'm zelf.
          Kwestie van even langs de gamma twee bundeltjes 3x4 halen (of dikker) en een rol Greenspan online bestellen.
          Scharniertjes, spijkers, schroeven etc en een hoop vrije tijd
          Vooral tegen wind en regen, haha
          De kant en klare kassen zijn net te smal

          Denk ook dat het knutselen wordt

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Houd er wel rekening mee dat een kas op een dak met gemak 45 graden kan worden.
            Daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja da's vrij logisch.
              Je kan ze niet in die kas houden, da's alleen voor 's nachts, tegen de weerwolven enzo..

            #7
            Weet niet hoe het balkon is maar heb wel eens schermen op een balkon gezien.
            Als je die in delen maakt en ze aan de kant kunt zetten als het warm is dan ben je er al.

            Comment

            Bezig...
            X