Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer buiten

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    Ga dit jaar buiten aan de gang. (eindelijk een beetje onopvallende plaats).
    Nu heb ik mijn oog op Frisian Dew laten vallen maar ik kan die nergens regulier vinden.
    Weet iemand misschien wat een goed alternatief is. Ik heb wel veel door zitten lezen maar hoor/lees graag de mening van ervaren mensen.

    Groet
    Bedaard

    #2
    Waarom wil je regulier? Volgens mij is de Frysian dew wel stabiel dus daar hoef je geen gezijk met herma's te verwachten ofzo. Of wil je zaden gaan kweken?

    Comment


      #3
      Wil werken met niet gemanipuleerde zaden.
      Heeft te maken met mijn eigen instelling, niet zozeer met stabiliteit.
      Was misschien slimmer geweest omdat dat meteen te vermelden.
      Maar evengoed dank voor je reactie.

      Comment


        #4
        De originele is er alleen als fem :

        Frieschedauw.jpg

        Dus dan kijk ik naar de map van FD op die site :

        Fd_Map.jpg

        Dan kom je bij de Purple Star uit :

        Purple_Star.jpg

        En die is er wel in regulier.

        Meer goeie kruisingen met FD zijn er niet, omdat ze alleen de fem. vrijgeven.
        Als je dus een kruising tegenkomt is die met fem. zaad gemaakt (heeft een vrij grote kans op herma's)

        Of je moet zelf even een Purple Star selecteren, en kruisen met een geselecteerde Super Skunk. (als je een jaar of 3-4-5 de tijd hebt)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Zo had ik het nog niet bekeken. Thanks

          Dan nog een vraagje.. kiezen tussen Hollands Hope of Guerilla Gold.
          Hollands Hope heeft mijn voorkeur. Kan niet precies aangeven waarom..de Naam misschien
          Hope of Gold .. welke beveel je aan ?

          Comment


            #6
            Ik kan je verklappen dat als femzaad gemanipuleerd is, je vrijwel geen enkele groente in de supermarkt (OF de biologische markt) nog met een gerust hart kunt kopen.
            Feminiseren en zelfbestuiving veroorzaken staat niet als manipulatie te boek, het is gebruik van zilvernitraat of colloidaal zilver is een veelgebruikte techniek in elk vakgebied waar met planten wordt gewerkt.
            Eet je wel bananen? Die zijn nog verder gemanipuleerd, op genetisch niveau. Viooltjes nog erger; ze krijgen een wassing met een zwaar kankerverwekkende stof om groter te zijn dan hun wilde variant (daarom worden ze na enkele generaties opeens weer erg klein) die gemanipuleerde viooltjes, met een veelvoud aan het originele aantal chromosomen, gebruiken mensen weleens in salades.
            Bosui, prei, uien, knoflook, bieslook, vrijwel de hele allium familie is op eenzelfde manier bewerkt als fem wiet. Ik denk dat je bijna aan de 90% van alle vollegrond groente zit, ook in de bioteelt, waar deze vorm van "manipulatie" gewoon is toegestaan.

            In de wetenschap spreekt men van manipulatie als er dingen worden toegevoegd aan een plant, die het niet van nature heeft. Denk aan de round-up resistentie uit bodembacterien, of het aanmaken van insectdodende gifstoffen afkomstig uit een andere bacterie. Om dat te mogen doen, heb je een paar miljoen euro aan investering nodig om een vergunning te krijgen. Er is slechts een enkel wietbedrijf dat dat doet, die zitten in de VS (maar ik vermoed dat ze de uitvoering in Azie of zuid amerika hebben gedaan).

            Over de bioteelt, nu ik het er toch over heb: het gaat qua certificaten nauwelijks om de oorsprong van het zaad, maar vrijwel altijd om de teeltmethode. Een gecertificeerd bio-product kan dus zo gemanipuleerd zijn als een aap met veertig armen, zolang hij maar groeit op onbewerkte poep en zonder bestrijdingsmiddelen, dan is het biologisch. Een wassen neus in NL. In Duitsland is op zijn minst verplicht om te vermelden of er 'gentechnik' is toegepast.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Thanks voor info

              Begrijp het manipulatie verhaal maar al te goed ..
              Wil ondanks dat toch graag aan het werk met regulier


              Ga m'n geluk uitproberen met Hollands Hope..

              Comment

              Bezig...
              X