Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met aarde van Ganna ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    iemand ervaring met aarde van Ganna ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    ik zou graag jullie mening willen horen over de aarde van Ganna.

    Het gaat over Ganna seed mix voor het ontkiemen en Ganna Terra Prof. voor groei en bloei.

    Het is voor Hollands Hope buiten kweek !

    Alvast bedankt !

    #2
    Ik neem aan Canna? Denk dat je voor buiten beter de Canna terra pro plus kan nemen dat is een Grow Mix Canna terra Prof is een lightmix en de seedmix is gewoon zaai en stekgrond.

    Comment


      #3
      Mijn mening over alle potgronden die niet uit de supermarkt of tuinhandel komen: veel te belachelijk hoog geprijsd voor wat het daadwerkelijk is.
      Fleurella en alle andere huismerken zijn dikke prima, en kosten nog geen 4 euro per zak. Ik koop ze zelf in de aanbieding per 10 x 20L voor 5 euro.
      Potgrond, daar kun je prima in ontkiemen. Om daar speciale aarde voor te kopen is in mijn ogen onzin.
      Gooi een schep zand door normale potgrond, en je hebt zaai- en stekgrond.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Ganna, die dachten laten we meeliften op de naamsbekendheid van Canna ?
        Een fabrikant met zulke truukjes gun ik geen dubbeltje.

        Ik heb een paar jaar terug een paar zakken Fleurella bij het plaatselijke tuincentrum meegenomen, maar dat is me bar slecht bevallen.
        Heel compact en zwaar, het rook ook niet lekker. Dat heb ik na openmaken in een hoek van de moestuin gestort.
        Dat is de laatste keer dat ik dat gehaald heb. (het was ook niet helemaal vrij van zaad/kiemen)

        200L voor 5 euro is nooit dezelfde kwaliteit als een zak bij de growshop waar je +/- 8 euro voor 70L betaalt.
        Het merk maakt niet zoveel uit, maar de grond moet luchtig zijn en niet te zwaar bemest, dan zit je meestal wel goed.
        Ga gewoon eens kijken in het tuincentrum, dan weet je wat ze hebben, je hebt nog ruim 4 maanden voor je buiten kan beginnen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Mijn ervaring is totaal de tegenovergestelde. Mijn tuincentra bewaren hun gronden binnen, en droog. Dat is een wereld van verschil denk ik. Ik durf er bijna geld op in te zetten dat het precies dezelfde bron heeft (van grondstof tot menger) en dat alleen de verpakking anders is.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Daar heb je precies een punt: De opslag
          Natuurlijk is er van elke grond wel iets goeds te maken met een paar scheppen compost erdoor, of een emmertje drab van de bodem van de vijver.
      Bezig...
      X