Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het belang van hydrokorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het belang van hydrokorrels

    Korting op 420shop
    Ik heb meerdere fora gelezen over hydrokorrels en de reacties zijn allemaal verschillend. Ik heb 50l biobizz allmix aarde gekocht en ga dit verdelen over 5 planten en het verder aanvullen met universele potgrond. Ik twijfel nog over de potmaat (liefst 50 liter), maar ik moet eerst kijken wat in mijn tuin past. Nu mijn vraag, zijn hydrokorrels nou echt zo handig om onderin de pot te hebben? Op andere fora werd ook perliet of karton/kranten aangeraden. Perliet moet door de grond gemixt worden toch? En ik neem aan dat met karton/kranten gewoon een laagje op de bodem gemaakt moet worden?

    #2
    karton / papier geen id
    Hydro korrels maken je medium luchtiger , meer zuurstof voor de wortels , en een betere drainage
    ik leg er altijd een goeie bodem van in men kuipen binnen of buiten

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Wiu View Post
      .....Ik heb meerdere fora gelezen over hydrokorrels en de reacties zijn allemaal verschillend....
      Da's mooi. Dan zouden de reacties opnieuw verschillend moeten zijn als je daar dan een nieuw topic over begint.

      Waar een hydrobal zit kan geen aarde zitten.
      Een wortel kan door de aarde, niet door een hydrokorrel.
      Ik zeg gewoon een stukkie vliegengaas onderin, over de gaten, zodat de aarde er niet uit loopt en verder vullen met goeie grond.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Uiteraard verwacht ik hier ook verschillende reacties Maar dan ga ik af op wat de meerderheid mij weet te vertellen, of wat ik het meest overtuigend vind. Ook wilde ik een nieuw topic hiervoor starten, omdat ik bepaalde potgrond gebruik en ik weet niet of dat uitmaakt? Bij andere fora hadden ze het namelijk specifiek over andere potgrond.

        Hoe dan ook, bedankt voor je reactie, ik ga zeker kijken naar vliegengaas. Wat houdt 'goeie grond' in voor jou?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Biobizz allmix is prima.

      #4
      Universele potgrond vind ik dan weer prima.
      Een laag hydrokorrels is nodig als je geen idee hebt hoe een gieter werkt. Zeg maar, zodat er onderin de pot nooit water kan blijven staan waardoor je plant weg kan rotten. Maar het ding is inderdaad: waar die korrels zitten, zit geen water, geen grond en geen houvast.
      Als je een pot met prima gaten hebt, en je doet je best om niet teveel en niet te weinig te geven (Eigenlijk het enige kunstje aan de wietteelt is water geven)... Dan kan het niet fout gaan.

      Perliet toevoegen is altijd goed, het is tegenwoordig bijna overal te koop. Ik heb me laten vertellen dat perliet voeding kan opslaan en loslaten maar aangezien het water afstoot door de grote hoeveelheid lucht in de porien, lijkt dat me iets wat pas gebeurt na een paar jaar.. Wortels groeien er wel doorheen, dus je levert geen ruimte in. Maarja, kost dan wel weer een tientje of zo. Dat vind ik zelf te duur.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Perliet is bij de Hornbach goedkoper

      #5
      kuipen volpleuren met grond van de growshop
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Kleikorrels op de aarde schijnt verdamping tegen te gaan.
        maar of dat ook werkt als je pot in de volle zon staat betwijfel ik.

        Comment

        Bezig...
        X