Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel ml water moet ik mijn plant geven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel ml water moet ik mijn plant geven?

    Korting op 420shop
    Ik heb mijn planten op 20 april geplant en 4 dagen geleden heb ik ze overgepot naar een iets grotere pot (niet de uiteindelijke pot). Sindsdien zijn mijn plantjes amper gegroeid (dit is toch normaal na het overpotten?). Ik bedacht me toen dat ik ook nog groei- en bloeivoeding heb van Biobizz . In de link die ik heb toegevoegd staat het schema van Biobizz. Alleen begrijp ik het niet helemaal.

    1. Vanaf week 2 moet je 1 ml/l bio grow geven. En vanaf week 3 is volgens het schema al de bloeifase, maar de bloeifase begint toch pas na een aantal weken? Dan moet ik toch niet nu al bloeivoeding gaan geven? (aangezien mijn plantjes al in hun derde week zijn)
    2. Er staat dus 1ml/l. Maar hoeveel ml aan water met voeding hebben mijn planten per dag nodig? Ik stel deze vraag nu, omdat ik voorheen alleen water gaf zonder voeding en gewoon mijn vinger in de grond stak om aan te voelen of de plant water nodig had. Ik gaf steeds water met een plantenspuit en gaf slechts een paar spuitjes per keer, waardoor ik ongeveer 2 keer per dag mijn planten water gaf.
    3. Ik wil de plant niet te veel voeding/water geven, dus is er een schema voor het water geven van de planten en hoeveel water je elke keer moet geven? Of kan ik gewoon hetzelfde water geef patroon aanhouden als dat ik al deed, maar dan met de voeding er doorheen?
    4. Wanneer ik de plant water geef, moet ik dan water spuiten tot de bovenste laag aarde volledig nat is? Zoals ik al zei geef ik nu steeds enkele spuitjes water. waardoor slechts een gedeelte van het oppervlak nat wordt.

    #2
    Zijn het autoflowers.......

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Nee het zijn geen autoflowers.

    #3

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik kweek momenteel in universele potgrond en wanneer de plantjes naar de uiteindelijke pot gaan (50l), dan verdeel ik 50l biobizz allmix over de 5 planten en vul het verder aan met universele potgrond. Bloeivoeding nog even wachten dus, maar hoe zit het dan met de groeivoeding, kan ik die al gaan geven?
      Sorry maar waar wil je een foto van, de planten?

    #4
    Groeivoeding kun je mondjesmaat mee beginnen, vele doen het hier ik niet.
    Het is en blijft onkruid en ja, een foto van het plantje kunnen we veel uithalen...

    Comment


      #5
      Bij deze wat net gemaakte foto's van mijn plantjes.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Ik weet niet waarom maar ik kan maar 1 foto per keer plaatsen, dus daarom nog wat losse comments.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #8
            Potten wel tot de rand vullen met zand.
            Heel normaal hoor, bij het over potten hebben ze altijd een klein weekje herstel nodig.
            Voor de rest zien ze er best wel goed uit!
            Zal me geen zorgen maken.........................

            Comment


            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Ja, helemaal vullen tot aan de rand met zand? Mijn plantjes waren eerst erg aan het strekken en toen had ik ze bij het overpotten extra diep ingegraven, sommigen kwamen hierdoor amper boven de pot uit (niet helemaal goed ingeschat), vandaar dat sommigen niet helemaal gevuld zijn. Maar het is wel belangrijk dat ik nu nog de potten vul tot de rand, ookal zou dat betekenen dat sommige kiemblaadjes dan onder het zand komen te zitten?

            #9
            Dat schema is bedoeld voor de binnenkweek. Ik begin met het schema als de lamp op 12/12 gaat, dan geef ik 2 weken groeivoeding en dan begin ik met bloeivoeding (mits voldoende topvorming).
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment

            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Aha, heb je dan misschien enig idee wanneer dit toepasbaar is voor buitenkweek?

            #10
            Nou, groeivoeding zou ik daar nog niet bij doen. Die zijn nog veel te klein.
            Die hebben genoeg aan de aarde, en als je ze over zet in de grote potten hoef je weer 2-3 weken geen voeding te geven.
            Zou de aarde wel goed mixen, en niet onderop de ene soort en bovenop de andere soort grond.

            Lobblaadjes boven de grond houden en zet ze buiten. (voorlopig alleen ochtendzon)
            Ik zie geen enkele reden waarom je nu nog plantjes achter het raam zou zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Oke bedankt voor je tips, dan wacht ik nog even een paar dagen/weekje met groeivoeding. Hoe zit het met aarde vochtig houden? Kan ik ze beter nu even een dag of 2 geen water geven zodat de wortels gaan groeien?
              Ik heb ze nu maar in de tuin gezet. Ik hield ze nog binnen omdat mij verteld werd dat het anders te koud zou zijn (toen was het nog 15 graden) Kunnen ze nu niet gewoon de hele dag buiten blijven staan en als de zon onder gaat weer naar binnen?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Jawel, en ze hoeven 's nachts ook niet meer naar binnen zolang het niet vriest.
              's Middags is de zon te fel voor binnen voorgegroeide plantjes dus alleen 's ochtends in de zon de eerste week en daarna kunnen ze wat langer.
              Zo gauw je ze buiten zet zul je zien dat je gewoon elke dag moet water geven.

            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Ohhh over dat de zon te fel is wist ik helemaal niet...! Ik heb de afgelopen 5 dagen (op aanraden van een ander) steeds mijn plantjes in de directe zon gezet door mijn raam wagenwijd open te zetten 's middags en ze dan op de vensterbank in het open raam te zetten. Zijn ze hierdoor nogsteeds niet genoeg gewend aan de felle zon?

            #11
            Gewoon doen zoals Q het zegt, de zon is in de middag veel te vel voor dat jonge spul!
            Vergelijk het maar als wij de hele dag in de zon gaan liggen, word je huid ook niet vrolijk van...

            Comment


            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Je hebt gelijk. Hopelijk heb ik mijn planten nu niet verpest doordat ik ze wel steeds in de felle zon heb gezet afgelopen 5 dagen. Ik ga ze nu nog een uurtje buiten laten staan (aangezien ze pas net paar min buiten staan) en daarna zet ik ze weer achter het raam. Dat is voor de komende week het beste plan voor de plantjes neem ik aan?

            #12
            Nee hoor, je hebt niets verpest, buiten vangen ze meer licht op als achter het raam.
            Als je een schaduw plekje hebt werkt het prima met dit weer!
            Paar uurtjes zon prima!!
            Niet laten verzuipen door regen straks mocht het komen.......
            En mocht er nog vorst komen ff naar binnen, niet vergeten!.............

            Komt goed!!

            Comment


              #13
              Ik heb voorheen mijn potten wel eens ingegraven in de tuin. Zo kon ik wel nog water in de pot geven met eventueel wat voeding maar ook groeide de penwortel door de pot zo de volle grond in waar altijd water voorhanden is. Vonden de plantjes fijn, zo kon ik aflezen aan de inmense toppen. Helaas vond ik op een morgen 6 lege gaten in de tuin en heb ik niks kunnen oogsten
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Het fijne aan zulke pot-in-de-grond-kweekjes is dat boefjes de boel mee kunnen nemen en gewoon lekker thuis laten afbloeien.
                Mijn wiet wortelt diep, die krijg ik er met een hakbijl nog niet uit. Die paar keer dat ze hier hebben zitten dieven, hebben ze niet meer dan de bovenste helft kunnen meenemen.

              #14
              Klopt echter potten die niet in de grond staan kunnen ook makkelijk worden meegenomen. Beste is zonder pot in de volle grond. Helaas zullen er altijd mensen zijn die niet van andermans spullen kunnen afblijven.

              Ik begin er buiten niet meer aan tenzij ik ooit nog eens een landgoed ga bezitten waar niemand kan komen
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #15
                Ik woon niet op een landgoed als dat. Maar ik heb een speedverslaafde buurjongen die met messen zwaait als het hem uit komt. Aardige gast verder hoor! Alleen 'n kwestie van het woordje 'moet' vermijden, en alles omschakelen naar 'het zou zijn zijn als..'.
                Geen last van verder. Met hem heb ik de deal dat hij de boel in de gaten houd als hij tijd en zin heeft, in ruil daarvoor krijgt hij wat topjes aan het eind van het jaar.
                Al 5 jaar geen last meer gehad van rippers! Wel van katten.. Daar doet de buurjongen niks tegen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X