Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! autoflowers groeien niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! autoflowers groeien niet.

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Dik en maand geleden met de mooie weken die we net hebben gehad in het vooruitzicht , begonnen mijn kweekkriebels weer op te spelen.
    Dit jaar ga ik voor 5x northern light in plagron mix , 11L potten aangevuld met wat universele potgrond.
    Het ontkiemen ging goed , en de eerste week zag er goed uit (op 1 na , die is helaas niet meer).
    Daarna heb ik ze al vrij snel buiten op me balkon gezet met de hele dag zon.

    Nu zijn we dik en maand verder, de plantjes zijn sinds 9 april boven aarde en ze zijn nu nog maar +-20cm groot.
    Ik geef ze met de hete dagen elke dag en klein beetje water , zo'n 100ml, en met de mindere dagen om de 2 a 3 dagen , ligt aan hoe de pot voelt.
    De eerste begint ook al tekenen van bloei af te geven... Verder heb ik wel het idee dat ze er gezond bij staan.

    Hebben jullie en idee of ik wat verkeerd doe? Of zal het slecht zaad zijn. En heeft het zin om dit af te maken of kan ik beter opnieuw beginnen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Waarom zou je ze de nek omdraaien?
    De mogelijkheid bestaat dat ze druk onder de grond bezig zijn.
    Gewoon afwachten, misschien slecht zaad, zou ook goed kunnen....
    De gehele dag in de zon zou ik nog even mee wachten rond deze tijd.
    De zon is veel te scherp rond deze maand voor dat kleine spul.
    Potten hadden iets meer gevuld kunnen worden voor de rest niets bijzonders te zien...
    Opnieuw beginnen kan altijd nog, tijd voldoende.............

    Succes!

    Comment


      #3
      Al is aan gedacht om wat meer water te geven zeker met deze warme dagen.
      En hoe kom je nog bij 100 ML in welk boek heb je dat gelezen.
      En plant geef je water als de aarde droog is en je geeft haar voldoende zo dat de aarde nat en vol is en niet 100 ml
      zou jij groeien van 100 ml water perdag en halve boterham???
      En de zon TE scherp voor klein spul al eens bedacht dat planten in de zon horen in de natuur staan ze ook niet onder een paraplu of allemaal in de schaduw

      Luister keer goed naar dat Liedje Nederwiet zo makkelijk is het
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Bedankt voor jullie reacties ! ja Ipie gelijk heb je , tijd genoeg het is alleen wel beetje frustrerend om te zien dat ze het en beetje moeilijk hebben.
        Maar hopelijk schieten ze nog de lucht in. Ik sluit me wel bij belladonna aan wat de zon betreft , ze zouden het gewoon aan moeten kunnen en ik zie ook niks aan de bladeren wat aangeeft dat ze er last van hebben.
        Die 100ml is een ongeveer , ik doe het meer op gevoel, ik lees overal dat de meest gemaakte fout bij kleine autoflowers teveel water is, dus vandaar dat ik het misschien iets te voorzichtig doe.
        Dus jullie denken meer water geven ? En zou ik ze wat groeivoeding geven?

        Ik laat ze wel gewoon lekker staan en hopen op een groeispeurt.

        Comment


          #5
          als je canna te droog zet , krijg je groei stagnatie , test maar eens , 10% runoff uit je pot is de ideale verhouding

          je gaat zien , vandaag goed veel water , morgen gegroeid!

          Comment


          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            waarom zou je willen dat er water uit je pot loopt?
            dan loopt je voeding eruit..

            Ik gebruik zelf Canna dus ben benieuwd naar de redenatie erachter..

          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            zodat je geen opstapeling van zouten hebt bv. daar begint het al
            je voeding loopt eruit , maar je geeft nieuwe voeding mee ...

          #6
          Wat bedoel je precies met 10% runoff ? Ik zal ze vanavond een goeie slok geven !

          Comment


            #7
            geen ze nu maar een goeie slok !

            niet te lang wachten , de runoff is wat uit je poet vloeit , dat moet een 10procent zijn van je watergift
            maar doe me een plezier , wikken en wegen van water is no bueno , kijk naar je plant , weeg haar desnoods voor en na watergift , zo kan je altijd als je veilig wil zijn , genoeg geven

            ze hebben liever iets te droog dan te nat buiten (binnen ook dacht ik )

            Comment


              #8
              Aah zo oke dat is een goeie tip dankjewel! Dan heb ik ze inderdaad veelste weinig water gegeven.
              Ik heb ze meteen water gegeven, hopelijk groeien ze nog en beetje door ! fingers crossed

              Doet groei voeding ze nu al goed? Ik heb groei voeding van Canna staan.

              Comment


              • roller
                roller commented
                Editing a comment
                je gaat normaal een drastisch verschil zien morgen als ze geslapen hebben

              • MeneerRooktGraag
                MeneerRooktGraag commented
                Editing a comment
                Top , ik ga vanavond en avond weg dus kijk nu al uit naar het thuiskomen morgen

              #9
              ik heb enkel met hesi ervaring , is de plagron mix al niet met voeding bij?
              watvoor ec's heeft deze aarde?
              groei voeding kan je geven als je aarde niet te bemest is , maar ZEEEEER licht opbouwen , niet direct de max of je kan ze weggooien
              vele geven teveel voeding , beter je planten lezen , als ze het goed doen , nix veranderen

              Comment


                #10
                Ik had de plagron light mix met perliet, deze is een week voorbemest.
                Dit vond ik op het internet :

                Kenmerken:
                • EC-waarde
                • Verkrijgbaar met en zonder perliet (non perlite)

                de precieze ec waarde kan ik niet vinden. Maar wat je zegt , de planten zien er goed uit dus ik wacht er nog maar even mee.

                Comment


                  #11
                  Maar je beseft je dat het slechts 13-14 uur licht per dag is, met nog redelijk lage nachttemperaturen en ook nog eens aardige bewolking? Tellen we de daadwerkelijke zon-op-blad uren, dan zitten we dichter bij de 8 per dag.
                  Voor autoflowers die in april gestart zijn, ziet dit er nog niet zo slecht uit.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #12
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #13

                      Comment


                        #14
                        Hola mensen !

                        onderhand alweer 4 dagen geleden sinds ik dit topic opende, ik probeerde gister al en foto toe te voegen via me telefoon maar dan geeft die aan dat het bestand te groot is dus dat lukte niet.
                        Dus nu via me laptop. De plantjes zijn wel aanzienlijk gegroeid maar ik hoop echter dat ze nog wel en stukkie door groeien.
                        Hier onder een foto als update !

                        Wat denken jullie?

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #15
                          Ps , sorry voor de slechte kwaliteit foto's , maar ik moet ze steeds aanpassen naar een kleinere grote wat ten koste gaat van de kwaliteit

                          Comment

                          Bezig...
                          X