Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe wietplant afharden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe wietplant afharden ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    Ik ga mijn zaailing eind volgende week buiten zetten in een 60L pot..
    mijn vraag is hoe laten jullie je plant gewoon worden aan de buitenwereld ?
    Alle tips zijn welkom.

    #2
    ...door haar vanaf het begin gewoon buiten te laten opgroeien, dan weet de zaailing vanaf het begin waat ze aan toe is.
    Mijn tomaten doe ik tegenwoordig ook op die manier, dat binnen voorgroeien win ik uiteindelijk niets mee.
    Tips voor afharden: zorg in ieder geval dat je ze niet buitenzet in een week dat het 's nachts koud en guur wordt. Ook kan een plantje nogal schrikken van de felle zon, dus probeer in het begin de felle middagzon een beetje te vermijden. Zelfde geld voor harde wind.

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      Als ik haar vanaf het begin buiten had laten opgroeien had ze het sowieso niet gehaald...was slecht weer.
      Ik was van plan om de laatste week dat mijn plantje binnen staat de ramen van de kamer waar de plant staat 24/7 open te laten staan zodat ze de temperatuur van buiten gewoon is....met een ventilator voor de wind.
      Als ik ze buiten zet laat ik ze paar dagen nog in de schaduw onder een afdakje. en daarna onder de zon.

    #3


    De mijne gister buiten gezet. Was 22 graden. Vandaag 25 en morgen 24. Dan bouwt het volgende week af naar gemiddeld 20. De eerste nachtjes zet ik ze onder een afdakje. Gaat altijd prima zo. Mijne zijn 4 weekjes oud.

    Als het in je tent 28 is en buiten 14 dan is het een wat extreme overgang. Maar gaat nu prima. Houdt de nachtjes in de gaten. Wil nog wel eens koud worden. Dan lekker beschut zetten.

    Comment


      #4
      Inderdaad. Door gewoon buiten te zaaien kweek je sterkere planten die meteen buiten in de zon kunnen blijven staan.

      Vaak vergeet met ook om met binnen voorgroeien dezelfde lichtcyclus aan te houden als buiten.

      Btw. Momenteel is dat ongeveer van 6:00 tot 21:30



      !(◎_◎)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        ik gebruik dezelfde lichtcyclus als buiten. in mijn hok is het 20/25 graden

        Comment


          #6
          Het grootste probleem zal niet de lucht zijn, maar de brandende zon.
          Geef ze 1 week in de semi-schaduw voordat je ze volle bak in de zon zet. Anders kleurt het blad wit, en valt het af.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Beste groei je je plant zo voor dat je niet hoeft af te harden.
            Op warme dagen (20C + ) overdag de voorgroeiende plant in de schaduw buiten zetten. Als dit een paar keer gedaan is, kan ze in de volle zon op de warme dagen (wel op tijd naar binnen om die minstens 16 uur licht aan te houden!). (koude dagen blijft ze lekker binnen) Doe je dit standaard dan krijg je een binnen voorgegroeide plant die buiten gewend is. Tegen de tijd dat ze "echt" naar buiten mag, kan ze meteen op d'r aangewezen plekje in de volle grond.

            Maar ik gok dat je daar nu niet zo heel veel meer aan hebt, gezien ze nu al wel buiten mogen staan.. Dusseh, zoals hier boven al gezegd werd, ongeveer een week buiten in de schaduw zetten en daarna kan ze pas tegen het brandende UV licht.
            Last edited by BackYardPlant; 13 May 2018, 21:55.

            Comment


              #8
              Yep beter rustig aan laten wennen. De mijne hebben wel een tik gehad van de zon toen ze naar buiten gingen de hele dag.

              Comment

              Bezig...
              X