Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei autoflower forceren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei autoflower forceren

    Korting op 420shop

    #2
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat het kan met verduisteren, maar vraag me wel af of die nog-niet-bloeier in een grotere pot staat toevallig... Ik heb hier ergens gelezen dat een autoflower ook prematuur in bloei kan raken als ze haar wortels niet verder kan ontwikkelen. Echter als je al een week of zes aan het wachten bent, dan is er mogelijk iets anders mis, ik heb echter geen idee wat.

    Comment


      #3
      Bloei forceren kan niet echt. Ofja, het kan, maar dan moet je daar vanaf het begin op gefocust zijn (of het per ongeluk doen).
      Je kunt ze nu niet uitgraven en in een kleinere pot gaan zetten, dat heeft weinig zin.

      Tenzij je 10 weken op vakantie gaat, ben je waarschijnlijk nog op tijd terug voor de oogst
      Zo kun je 't ook bekijken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Bella
        Bella commented
        Editing a comment
        Helaas heb ik geen babysitter voor de plant... En in een kleinere pot zetten was ik ook niet van plan. Ze zitten in 10 liter potten, dat is niet echt groot. Hoewel daar vorig jaar een White Widow (ook een autoflower) van anderhalve meter hoog in groeide met een droge opbrengst van 105 gram. En ik wilde nog wel een plantje van maximaal 80 cm! Maar met zo’n opbrengst hoor je me verder niet klagen hoor.
        Het is frustrerend, na 2 weken voorbloei moet er toch wat vooruitgang zijn. De natuur laat zich niet dwingen, ik wacht geduldig af.

      #4
      Alledrie even grote potten, even veel voeding, water op gewicht van de pot, zelfde soort en tegelijkertijd ontkiemd. Deze plant liet als eerste voorbloei zien, vier dagen later volgden de andere twee. Die bloeien nu wel, maar deze komt niet verder dan twee bloeiharen op elke internode.
      Last edited by Bella; 31 May 2018, 18:06.

      Comment


        #5
        Er is altijd de grootmoeders truc: De pot boven een emmer met water zetten, en een doek of stuk touw door de potgaten duwen en in dat water hangen.
        Het touw trekt water uit de emmer aan, brengt dat naar de bodem. De plant zuigt het op, de bodem wordt droger, zo wordt er weer water aangezogen, dat gaat door totdat de emmer leeg is.

        Hier kon ik de planten zo tenminste een week zonder watergeven achterlaten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Of zet ze in de volle grond.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7

            Comment


              #8

              Comment

              Bezig...
              X